Πέμπτη, 26 Σεπτεμβρίου 2013

Ξ επούλημα άρον - άρον για το λιμάνι του Πειραιά;

Είδηση: Tα θέματα της αποκρατικοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς ΑΕ (ΟΛΠ ΑΕ) και τα μέτρα για την ελληνική ακτοπλοΐα συζητήθηκαν μεταξύ του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και των εκπροσώπων της Τρόικας. Καταρχήν έγινε συζήτηση γύρω από τις προθέσεις του υπουργείου για τη συμφωνία ΟΛΠ-CΟSCΟ. Ο κ. Βαρβιτσιώτης είπε ότι επιθυμία της κυβέρνησης είναι η άμεση αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ, τονίζοντας ότι ως πολιτικός δεν επιθυμεί επιβολή νέων φόρων και λήψη νέων οικονομικών μέτρων, αλλά να προχωρήσει η αποκρατικοποίηση που θα φέρει έσοδα στη χώρα. Πρόθεσή μας είπε είναι να ολοκληρωθεί η αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ μέσα σε έξι μήνες. Ο υπουργός είπε ακόμη στους εκπροσώπους της τρόικας ότι οποιαδήποτε διαδικασία ακολουθηθεί για τον ΟΛΠ, είτε μέσω του φιλικού διακανονισμού με την COSCO είτε με την πώληση της πλειοψηφίας των μετοχών θα πρέπει να έχει και την έγκριση της ΕΕ.
Στη συνέχεια έγινε συζήτηση για την ακτοπλοΐα. Όπως προβλεπόταν από το μνημόνιο παρουσιάστηκε έκθεση αξιολόγησης για τα μέτρα που έχουν ληφθεί, όπως για παράδειγμα για τα ταχύπλοα για τα οποία μειώθηκε ο χρόνος δρομολόγησής τους, για την κατάργηση της 10μηνης υποχρεωτικής στελέχωσης, για την κατάργηση των εκπτώσεων και για τον αντίκτυπο που είχε η μείωση των συνθέσεων της Αδριατικής. Η μείωση κατά 50% του ξενοδοχειακού προσωπικού για το χειμώνα θα εξετασθεί αργότερα όταν θα έχει εφαρμοσθεί και θα έχουν φανεί α πρώτα αποτελέσματα.
Συζητήθηκαν επίσης σχεδιασμοί του υπουργείου, ενώ έγινε αναφορά στο νομοσχέδιο για τα σκάφη αναψυχής, στην απελευθέρωση της αγοράς και την αναδιάρθρωση του Λιμενικού Σώματος.

Σχόλιο: Η έλλειψη σοβαρότητας και θέλησης προστασίας του Δημοσίου συμφέροντος είναι δύο από τα βασικά χαρακτηριστικά της κυβέρνησης. Αυτό έχει γίνει πλέον αποδεκτό και από τους πλέον συντηρητικούς κύκλους. Αλλά το ότι τα πράγματα έχουν και συνέχεια φαίνεται χαρακτηριστικά από το ρεπορτάζ για τη συνάντηση Βαρβιτσιώτη - τρόικας.

Καταρχήν, φαίνεται ο ραγιαδισμός σε όλο του το μεγαλείο: τι δουλειά έχει αλήθεια η τρόικα με τις δομές του Λιμενικού Σώματος; Δεν το χωράει ο νους μας, πως επιτρέπεται να έχει λόγο σε ένα σώμα ασφαλείας της χώρας μας - κακό, στραβό, ανάποδο δεν έχει σημασία - μια ομάδα υπαλλήλων των δανειστών μας. Αυτό είναι ψιλά γράμματα για την κυβέρνηση που προτρέχει (σαν τον ήχο που ακούγεται συνήθως μετά την κατανάλωση οσπρίων εκ των "όπισθεν") και προσφέρει γη και ύδωρ ακόμα και όταν αυτό δε ζητείται.

Δεύτερον, ετοιμάζεται μεγαλύτερη αύξηση της ανεργίας σ' ένα κλάδο που - αν και δεν θα έπρεπε - έχει χτυπηθεί ιδιαίτερα από το Μνημόνιο, αυτός της ναυτιλίας. Οι εταιρείες βρήκαν ευκαιρία στην κρίση όχι μόνο να "φεσώσουν" τους ναυτεργάτες (θυμηθείτε εδώ τη σχετική μας ανάρτηση), αλλά και να προχωρήσουν σε μειώσεις μισθών και αριθμού πληρωμάτων, την ίδια στιγμή που απολαμβάνουν μιας ιδιότυπης ασυλίας (σχετικό άρθρο εδώ). Το βαρέλι όμως δεν έχει πάτο, κι έτσι ετοιμάζονται νέες μειώσεις στον αριθμό του ξενοδοχειακού προσωπικού των πλοίων που σημαίνει, περισσότερη δουλειά, περισσότερες ώρες εργασίας και λιγότερες θέσεις, σ' ένα κλάδο που η ανεργία καλπάζει.

Και φτάνουμε στο κυρίως πιάτο της συνάντησης που ήταν ο ΟΛΠ: δε φτάνει που η κυβέρνηση είναι έτοιμη να χαρίσει τεράστια ποσά στους Κινέζους της Costco (έχουμε αναφερθεί διεξοδικά εδώ), αλλά προτίθεται να πουλήσει τον οργανισμό, παρά τις μελέτες που έχουν εκπονηθεί (από τον ίδιο οργανισμό) και που αποδεικνύουν ότι κάτι τέτοιο είναι ενάντια στο δημόσιο συμφέρον. Και ετοιμάζεται να το κάνει σ' ένα ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο. Και ο Θεός να βάλει το χέρι του...

Δεν υπάρχουν σχόλια: