Κυριακή, 9 Ιουνίου 2013

"H φωτιά στο λιμάνι" για οφειλές προς τους ναυτεργάτες / Παράδειγμα καλής λειτουργίας του Δημοσίου

Το καλοκαίρι στα λιμάνια προβλέπεται καυτό... Και όχι μόνο λόγο ζέστης. Τα όργανα ξεκίνησαν αυτή την εβδομάδα με ναυτεργάτες ν' αποκλείουν τον απόπλου συγκεκριμένων πλοίων που έχουν φεσώσει τους ναυτικούς τους σε απίστευτο βαθμό. Έτσι, λογικά και αναμενόμενα, οι εκπρόσωποι των ναυτεργατικών σωματείων με δηλώσεις τους, προειδοποίησαν ότι αν τα πληρώματα σε πλοία που οφείλουν δεδουλευμένα δεν εξοφληθούν έως το τέλος Ιουνίου, δεν αποκλείεται να υπάρξουν νέες δυναμικές κινητοποιήσεις μέσα στον Ιούλιο, με το ενδεχόμενο κήρυξης απεργιακής κινητοποίησης. Τόνισαν επίσης, ότι δεν θα επιτραπεί η επιβίβαση επιβατών σε πλοία εταιρειών που δεν έχουν εξοφλήσει τα δεδουλευμένα τουλάχιστον έως και τον Φεβρουάριο του 2013 (!!!).

Το παράδειγμα του πλοίου «Αγ. Γεώργιος» για Σίφνο, Σέριφο, Μήλο όπου η εταιρεία οφείλει χρήματα από τον Σεπτέμβριο του 2012 είναι χαρακτηριστικό -εκεί τα ναυτεργατικά σωματεία διεμήνυσαν ότι δεν θα επιτρέψουν τον απόπλου του πλοίου αν δεν καταβάλει τα δεδουλευμένα έως και τον Φεβρουάριο του 2013, ενώ ζήτησαν και έγγραφη διαβεβαίωση για εξόφληση του υπόλοιπου ποσού έως το τέλος του Ιουνίου. Για το "Βιτσέντζος Κορνάρος" τα πράγματα είναι λίγο καλύτερα: εκπρόσωπος της εταιρίας LANE ανέφερε ότι έχει δοθεί έναντι ένας μισθός (από τον Σεπτέμβρη του 2012) στα πληρώματα και ότι τα υπόλοιπα χρήματα θα δοθούν σε δύο δόσεις τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, εφόσον το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου εξοφλήσει τα οφειλούμενα μισθώματα από τις γραμμές δημόσιας υπηρεσίας: δηλαδή οι τραγικοί κύριοι της εταιρείας (που φυσικά εισπράττουν κανονικότατα τους μισθούς τους) υπόσχονται αέρα κοπανιστό - έναντι τροφής και ενοικίου των - κανονικά εργαζόμενων - ναυτικών τους.


Η κυβέρνηση φυσικά πήρε το μέρος που αναμενόταν: το απόγευμα της Τετάρτης μετέβη στο λιμάνι εισαγγελέας, ο οποίος απευθυνόμενος προς τους εκπροσώπους των ναυτεργατικών σωματείων, τους προειδοποίησε ότι είναι επιστρατευμένοι και ότι θα πρέπει να σταματήσουν τη συνδικαλιστική παρέμβαση στα πλοία (δηλ. τους ζήτησε με λίγα λόγια να δουλέψουν τζάμπα - ο ίδιος φανταζόμαστε πληρώνεται ή και αυτός έχει λαμβάνειν από τον περασμένο Σεπτέμβριο;). «Η πολιτική επιστράτευση δεν έχει καμία σχέση με τις οφειλές δεδουλευμένων. Αν θέλετε μπορείτε να μας συλλάβεται» απάντησαν τα στελέχη της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) - και κανείς δε συνελήφθει.
 
Από την πλευρά τους, εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών ζήτησαν η εξόφληση των χρημάτων να γίνει στο τέλος Ιουλίου, κάτι όμως που προκάλεσε την έντονη δυσφορία της ΠΝΟ, η οποία αναμένεται να συνεδριάσει για το θέμα. Ακολούθησαν διαπραγματεύσεις μεταξύ μελών της ΠΝΟ, αξιωματικών του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά και στελεχών της πλοιοκτήτριας εταιρείας για την εκτόνωση της κατάστασης.
 
Κατά τ' άλλα στην Ελλάδα ζούμε ένα success story - και εις άλλα με υγεία!

Και για να μην ξεχνιόμαστε... Πριν από μερικά χρόνια η Βρεταννική κυβέρνηση βρέθηκε στη δυσάρεστη (για την πολιτική της στάση απέναντι στο ζήτημα) να επανα-κρατικοποιήσει μία από τις "ιδιωτικοποιημένες" σιδηροδρομικές γραμμές, μαζί και με τους αναλογούντες σταθμούς της, αφού ο ιδιώτης που είχε αναλάβει το έργο, αποφάσισε ότι δεν ήταν αρκετά προσοδοφόρο. Παρά τις δυσοίωνες προβλέψεις το πείραμα πέτυχε και το άρθρο των "Financial Times" απλώς επιστεγάζει κάτι που γνωρίζουμε εδώ και καιρό δηλ. ότι ο κρατικός τομέας, μπορεί να λειτουργήσει άψογα όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν. (Ενδιαφέρον πάντως έχει η τοποθέτηση της κυβέρνησης στο τέλος: "δεν είμαστε όσο ευχαριστημένοι θα θέλαμε να είμαστε και πιστεύουμε ότι υπό ιδιωτικό έλεγχο τα πράγματα θα ήταν ακόμα καλύτερα". Άρες-μάρες-κουκουνάρες...Θα ευσταθούσε κάτι τέτοιο αν οι ιδιώτες τα πήγαιναν καλύτερα στις γραμμές τους, πράγμα που δε συνέβει).

Δεν υπάρχουν σχόλια: