Σάββατο, 16 Ιουλίου 2011

Όλη η αλήθεια για το κατοχικό δάνειο / Δεν μειώνονται οι τιμές των διοδίων

Ιστορικού περιεχομένου η σημερινή μας ανάρτηση. Έχουμε μεταφορτώσει για σας, 3 βίντεο: το πρώτο είναι απόσπασμα από μια συνέντευξη του καθηγητή Νότη Μαριά που αναφέρεται στις εκκρεμείς διεκδικήσεις από την Γερμανία, ενώ τα επόμενα δύο είναι αποσπάσματα από την εκπομπή "η Μηχανή του χρόνου". Έχουν εξαιρετικό ενδιαφέρον και ξεκαθαρίζουν τόσο την ιστορική πλευρά του θέματος, όσο και το που περίπου βρισκόμαστε σήμερα:

Για ιστορικούς λόγους πρέπει ν' αναφέρουμε τα εξής: η Γερμανία θεωρεί ότι η Ελλάδα έχει παραιτηθεί από τις όποιες διεκδικήσεις της από την εποχή της πρώτης κυβέρνησης του (θείου) Καραμανλή. Αποδεικτικό δεν υπάρχει βέβαια, τουλάχιστον σε μορφή επίσημου εγγράφου που να έχει παρουσιαστεί. Παρόλα αυτά χρησιμοποιείται ευρέως ως επιχείρημα επ' αυτού το γεγονός ότι στην πρώτη επίσκεψή του ο Καραμανλής ως Πρωθυπουργός στην Γερμανία, είχε πει ότι οι δύο χώρες δεν είχαν "εκκρεμείς" διαφορές, αποδεχομένος μάλιστα το αίτημα των Γερμανών να γίνει παύση των διώξεων των Γερμανών υπηκόων για εγκλήματα πολέμου στην χώρα μας και την έκδοση όσων (ελάχιστων) είχαν φυλακιστεί για αυτά στην χώρα μας (με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τον Μέρτεν). Αυτά έδωσε ως αντάλλαγμα για την αύξηση των εξαγωγών της χώρας μας προς την Γερμανία καθώς επίσης και για να δεχτούν οι "φίλοι μας" τις στρατιές των διωγμένων (λόγω της ανεργίας, της εξαθλίωσης και του εμφυλίου) από τα χωριά της πατρίδας μας, τους οποίους δεν μπορούσαν ν' απορροφήσουν τα μεγάλα αστικά κέντρα.

Και για να μην ξεχνιόμαστε... Θυμάστε την υπόσχεση της κυβέρνησης για μείωση του κόστους των διοδίων και για "κοινωνικά τιμολόγια". Αέρας ήταν και πάει. Φυσικά τα διόδια δεν πρόκειται να μειωθούν αφου οι "παραχωρησιούχοι και οι τράπεζες δεν το θέλουν", όπως δήλωσε ο αρμόδιος υφυπουργός. Ο υφυπουργός συνέδεσε την τιμή των διοδιών με την στάση των τραπεζών και την επιλογή τους να μην αναχρηματοδοτήσουν τα έργα. Όπως εξήγησε "η κρίση οδηγεί τις τράπεζες – που είναι και ο βασικός χρηματοδότης των έργων, κατά 40% - πάντα σε δεύτερες σκέψεις. Γι’ αυτό δεν βάζουν και την τελική, τυπική υπογραφή για να πάμε στη λύση των προβλημάτων και στην επαναχρηματοδότηση των έργων που έχουν σταματήσει οι τράπεζες και δεν έχουν συνεχίσει τη χρηματοδότηση από πέρσι. Θεωρούν ότι τα έργα δεν είναι βιώσιμα και ότι η Ελλάδα δεν θα πάει καλά και δεν θα μπορέσει να πληρώσει τα έργα αυτά". Όπως εξήγησε "κάναμε την πρόταση και έγινε δεκτή κατά τη συνάντησή μας την τελευταία φορά με την ιδιωτική πλευρά για τη μείωση των διοδίων. Δεν ανακοινώσαμε τη μείωση των διοδίων, γιατί δεν έχουμε συμβατικά αυτή τη δυνατότητα. Αν το κάνουμε μονομερώς, θα καταγγελθούν οι συμβάσεις και θα πληρώσει ο φορολογούμενος πολλά περισσότερα, αποζημιώσεις κτλ. και τα έργα δεν θα έχουν κίνητρο". Η ουσία είναι ότι όταν γιγαντώθηκε το κίνημα "δεν πληρώνω" για τα (παράνομα και καταχρηστικά) διόδια, η κυβέρνηση έσπευσε να υποσχεθεί αλλαγές προς το καλύτερο. Αλλά όπως και όλα τ' άλλα, οι υποσχέσεις ξεχάστηκαν...(Αλήθεια κύριοι της κυβέρνησης; Κι εμείς είμαστε "παραχωσηριούχοι" μαζί σας μέσω του ασφαλιστικού αλλά τους όρους τους αλλάζετε ανά βδομάδα προς το χειρότερο - δεν μας ρωτήσατε...) Αξίζει να δούμε ένα άρθρο που σχολιάζει την κατάσταση:


Πηγές ειδήσεων: "Ελευθεροτυπία", "Νέα Κρήτη" / Ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον, αν και λίγο παλαιότερο άρθρο του Θοδωρή Διζέλου για το επίκαιρο θέμα της ανάπτυξης στην χώρα μας, μπορείτε να διαβάσετε εδώ. Ένα χρόνο έχει γραφτεί και ακόμα στα ίδια βρισκόμαστε...

Δεν υπάρχουν σχόλια: