Είδηση: Τη μείωση στον στόλο της κατά έξι αεροσκάφη τύπου Airbus ανακοίνωσε στους χειριστές της η Olympic Air, μετά τις περικοπές στο δίκτυο εξωτερικού. Συγκεκριμένα η εταιρεία, που έχει πλέον διακόψει τις πτήσεις από Αθήνα προς Παρίσι, Λονδίνο, Βρυξέλλες και Βιέννη πρόκειται να περιορίσει τον στόλο της στα 8 από 14 Airbus που μετρά σήμερα. Διαβεβαιώνει ωστόσο, με εσωτερική αλληλογραφία, τους χειριστές της ότι ο στόλος των Turboprop (συνολικά 10 Bombardier Dash8 Q400) πρόκειται να παραμείνει αμετάβλητος. Αφήνει ωστόσο ανοιχτό το ενδεχόμενο να επέλθουν περαιτέρω αλλαγές στον υπόλοιπο στόλο που αποτελείται από 5 Bombardier Dash100, ένα ATR, καθώς και τα υπόλοιπα Airbus που θα διατηρήσει σε πρώτη φάση η εταιρεία.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Olympic Air σχεδιάζει επιπλέον τροποποιήσεις στο πτητικό της πρόγραμμα και δεν αποκλείεται να προχωρήσει σε νέες περικοπές. Καθιστά σαφές ωστόσο ότι επικεντρώνεται πλέον στο δίκτυο εσωτερικού, καθώς επίσης και των Βαλκανίων, ενώ στη Δυτική Ευρώπη διατηρεί τον προορισμό του Αμστερνταμ, ο οποίος θεωρείται κόμβος για συνδέσεις προς μακρινούς προορισμούς. H εταιρεία έχει ήδη ανακοινώσει, στο πλαίσιο του θερινού της προγράμματος, την επιστροφή σε πτήσεις από Αθήνα προς Κέρκυρα, Αλεξανδρούπολη και Βελιγράδι και από Θεσσαλονίκη προς Ηράκλειο, Χανιά, Μυτιλήνη και Ρόδο.
Σχόλιo: Μελαγχολία προκαλούν οι τελευταίες εξελίξεις στην Ολυμπιακή - και η αναντιστοιχία τεράστια με το "δυναμικό ξεκίνημα" της όταν εξαγοράστηκε πριν από μερικά χρόνια από τον όμιλο MIG (του κ.Βγενόπουλου). Η εν λόγω πώληση είχε παρουσιαστεί ος μοναδική "ευκαιρία", δεδομένων των δύσκολων συνθηκών κάτω από τις οποίες λειτουργούσε η Ολυμπιακή (δείτε το σχετικό βιντεάκι:
), κι έτσι ο κόσμος αντιμετώπισε με ανακούφιση την πώληση της, σ' έναν όμιλο που αν μη τι άλλο, "ήξερε" να λειτουργεί επιτυχημένα τις επιχειρήσεις της...
(Δείτε το σχετικό απόσπασμα από δελτίο ειδήσεων της εποχής:
Ανανεωμένος στόλος, καινούργιες στολές και λογότυπα, ένταξη της εταιρείας σε στρατηγικές συνεργασίες κ.ο.κ. Η αρχική ευδιαθεσία βέβαια μετριάστηκε από τη μαζική διακοπή δρομολογίων, και περιορισμό του πτητικού έργου στην Ευρώπη και στην Β.Αφρική με πλήρη διακοπή των υπερατλαντικών πτήσεων (και όχι μόνο). Δείτε το βίντεο από την τελευταία απογείωση από το Γιοχάνεσμπουργκ εδώ:
). Η διαβεβαίωση βέβαια που έλαβε η κοινή γνώμη τότε ήταν ότι "αυτές οι κινήσεις είναι προσωρινές, μέχρι να ξεπεραστεί το χρονικό περιθώριο που έχει τεθεί από την Κομισιόν για περιορισμένο πτητικό έργο". Έτσι αφέθηκαν δρομολόγια που η Ολυμπιακή είχε την πρωτοκαθεδρία (Τορόντο-Αθήνα, Ν.Υόρκη-Αθήνα κ.ο.κ.) με αποτέλεσμα να κάνουν το δικό τους "πάρτυ" οι ανταγωνίστριες εταιρίες.
Να θυμηθούμε ότι το ΠΑΣΟΚ είχε αντιδράσει, τονίζοντας ότι η εταιρεία έπρεπε να έχει "μικτό χαρακτήρα" με συμμετοχή του Δημοσίου (δείτε σχετικά βίντεο με τις ανακοινώσεις του ΠΑΣΟΚ και την απάντηση Βγενόπουλου επί του θέματος:
Οι εργαζόμενοι φώναζαν βέβαια (χωρίς να απαξιώνουμε και τις δικές τους ευθύνες για το μπάχαλο που επικρατούσε - δείτε το βίντεο με τις θέσεις τους εδώ:
αλλά ποιος του άκουγε; Όλοι περίμεναν τις καλύτερες μέρες που έρχονταν...
Η εταιρεία λοιπόν πουλήθηκε στην MIG, ανανεώθηκε και άρχισε σιγά-σιγά να επανακτά το μερίδιο της στην εσωτερική αγορά, ανακτώντας την πρωτοκαθεδρία της και έχοντας ένα σοβαρό κομμάτι της πίτας σε όσους προορισμούς πετούσε. Αυτό βέβαια δεν άρεσε καθόλου στην Aegean, η οποία ξεκίνησε ένα πόλεμο εντυπώσεων εκμεταλλευόμενη τις σχέσεις της με κυβερνητικούς και μη πολιτικούς. Η περίπτωση της διαμάχης των δύο εταιρειών για τα δρομολόγια προς Τουρκία δεν θα πρέπει να ξεφεύγουν από την μνήμη μας (διαβάστε εδώ το ρεπορτάζ από εκείνη την περίοδο)- ούτε και ο πόλεμος τιμών που ακολούθησε.
Με τον καιρό όμως φάνηκε καθαρά ότι η Ολυμπιακή που είχε στο μυαλό της η ΜIG δεν ήταν η μεγάλη εταιρεία με τους δεκάδες διεθνείς προορισμούς, που "θα κουβαλούσε την ελληνική σημαία στις 5 ηπείρους", αλλά μια μικρή περιφερειακή εταιρεία που λόγω του ονόματός της θα μπορούσε να φέρει γρήγορα κέρδη: Έτσι η μεγάλη διαμάχη Βασιλάκη - Βγενόπουλου εξελίχθηκε σε "σφοδρό έρωτα" με αποτέλεσμα οι διαφοροποιήσεις και οι διαπληκτισμοί να δώσουν τη θέση τους σε συμφωνία συγχώνευσης μεταξύ Aegean και Olympic Air.
Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αντί να προστατέψει τον υγιή ανταγωνισμό και επιζητήσει την διατήρηση μιας ακόμα ελληνικής αεροπορικής εταιρείας σε διεθνή αεροδρόμια, έκανε τα στραβά μάτια χωρίς να προβάλει σοβαρές αντιδράσεις (πράγμα που μπορούσε να κάνει ακόμα και χωρίς να έχει μετοχές στην εταιρεία λόγω των "άγονων" αεροπορικών γραμμών τις οποίες χρυσοπληρώνει), αφήνοντας την Ε.Ε. να "βγάλει το φίδι από την τρύπα": Η Κομισιόν κάνοντας το αυτονόητο αντέδρασε στη συγχώνευση θεωρώντας ότι θα "δημιουργούνταν μονοπωλιακές καταστάσεις" στην χώρα μας.
Η MIG όμως (σιγοντάροντας το εγχείρημα και τηρώντας τις συμφωνίες που είχε κάνει κάτω από το τραπέζι με την Aegean) αντί να κυνηγήσει την απόφαση με νομικά επιχειρήματα, αποφάσισε να κάνει τη συγχώνευση-πράξη: Έτσι διέκοψε όλα τα δρομολόγια είχε διατηρήσει σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης (πλην Άμστερνταμ), αυτοπεριοριζόμενη στον χώρο των Βαλκανίων και το Κάιρο και ξεχνώντας τις υποσχέσεις για επέκταση της εταιρείας "στο προσεχές μέλλον". Οι πρόσφατες αλλαγές στο διευθυντικό της σχήμα (με είσοδο στην εταιρεία ανθρώπων που εξιδικεύονται στο "αργό θάνατο" εταιρειών), δείχνουν ότι το θέμα θα έχει και συνέχεια, αν δεν μπει κάποιος φραγμός. Αλλά αλήθεια, ποιος είναι αυτός που θα τον βάλει;
Η Ολυμπιακή έχει και ρόλο να παίξει και "κοινό", το οποίο ούτε "Έλληνες 1ης γενιάς" είναι και που ξέρουν και αγγλικά. Μόνο το γεγονός ότι μπορούσε κάποιος να ταξιδέψει με ανταπόκριση από και προς το εσωτερικό της χώρας σε διεθνείς προορισμούς την κάνει σημαντική και για τον τουρισμό και τόσο για Έλληνες όσο και για ξένους-μπορεί μεν και η Aegean να είχε αυτή τη δυνατότητα, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι οι περισσότεροι προορισμοί της ήταν με κοινούς κωδικούς άλλων εταιριών και επομένως τα δρομολόγια της ήταν σχεδιασμένα προς όφελος άλλων εταιρειών (πράγμα που ίσχυε βεβαίως και για αριθμό προορισμών της Ολυμπιακής). Ιδιαίτερα η διακοπή στο δρομολόγιο του Λονδίνου αποτελεί πρωτοφανή επιχειρηματικά κίνηση λαμβάνοντας υπόψιν και την αναμενόμενη αύξηση της τουριστικής κίνησης φέτος. Η απόσυρση της, βολεύει απίστευτα την Aegean που θα μπορεί να κάνει ότι θέλει σε θέματα τιμών και δρομολογίων. Η ΕΕ μπορεί να μην επέτρεψε την συγχώνευση αλλά αυτή έγινε πρακτικά με τις κινήσεις αυτές και εκείνες που θ' ακολουθήσουν...
Επί του πιεστηρίου: Πριν "ο αλέκτωρ λαλήσει τρεις" έγινε γνωστό ότι η Aegean αγόρασε τις τέσσερις χρονοθυρίδες προσαπογείωσης της Olympic Air στα αεροδρόμια Χίθροου του Λονδίνου και Σαρλ ντε Γκολ του Παρισιού, χωρίς το αντίτιμο να γίνει γνωστό. Τα slots μπορούν να χρησιμοποιηθούν από την ίδια την Aegean, ενώ η εταιρεία μπορεί επίσης να τις εκμισθώσει ή και να τις πουλήσει σε άλλον αερομεταφορέα - πολύ βολική κίνηση από τις δύο εταιρείες, δεδομένου ότι έτσι δεν μπορεί να μπει άλλος παίκτης στα εν λόγω δρομολόγια χωρίς να καταβάλει μεγάλο αντίτιμο...Ας μην ξεχνάμε ότι οι χρονοθυρίδες στα μεγάλα αεροδρόμια του κόσμου θεωρούνται από τα σημαντικότερα κομμάτια της περιουσίας μιας αεροπορικής εταιρείας...Τα συγχαρητήρια μας σε όλους και κυρίως στους διοικούντες της Ολυμπιακής που ξεκίνησαν το σκότωμα της εταιρείας τόσο γρήγορα και μεθοδικά...
Πηγή είδησης: "Καθημερινή"
Και επειδή ακόμα και στα δύσκολα, η ζωή θέλει χιούμορ:
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Olympic Air σχεδιάζει επιπλέον τροποποιήσεις στο πτητικό της πρόγραμμα και δεν αποκλείεται να προχωρήσει σε νέες περικοπές. Καθιστά σαφές ωστόσο ότι επικεντρώνεται πλέον στο δίκτυο εσωτερικού, καθώς επίσης και των Βαλκανίων, ενώ στη Δυτική Ευρώπη διατηρεί τον προορισμό του Αμστερνταμ, ο οποίος θεωρείται κόμβος για συνδέσεις προς μακρινούς προορισμούς. H εταιρεία έχει ήδη ανακοινώσει, στο πλαίσιο του θερινού της προγράμματος, την επιστροφή σε πτήσεις από Αθήνα προς Κέρκυρα, Αλεξανδρούπολη και Βελιγράδι και από Θεσσαλονίκη προς Ηράκλειο, Χανιά, Μυτιλήνη και Ρόδο.
Σχόλιo: Μελαγχολία προκαλούν οι τελευταίες εξελίξεις στην Ολυμπιακή - και η αναντιστοιχία τεράστια με το "δυναμικό ξεκίνημα" της όταν εξαγοράστηκε πριν από μερικά χρόνια από τον όμιλο MIG (του κ.Βγενόπουλου). Η εν λόγω πώληση είχε παρουσιαστεί ος μοναδική "ευκαιρία", δεδομένων των δύσκολων συνθηκών κάτω από τις οποίες λειτουργούσε η Ολυμπιακή (δείτε το σχετικό βιντεάκι:
), κι έτσι ο κόσμος αντιμετώπισε με ανακούφιση την πώληση της, σ' έναν όμιλο που αν μη τι άλλο, "ήξερε" να λειτουργεί επιτυχημένα τις επιχειρήσεις της...
(Δείτε το σχετικό απόσπασμα από δελτίο ειδήσεων της εποχής:
Ανανεωμένος στόλος, καινούργιες στολές και λογότυπα, ένταξη της εταιρείας σε στρατηγικές συνεργασίες κ.ο.κ. Η αρχική ευδιαθεσία βέβαια μετριάστηκε από τη μαζική διακοπή δρομολογίων, και περιορισμό του πτητικού έργου στην Ευρώπη και στην Β.Αφρική με πλήρη διακοπή των υπερατλαντικών πτήσεων (και όχι μόνο). Δείτε το βίντεο από την τελευταία απογείωση από το Γιοχάνεσμπουργκ εδώ:
). Η διαβεβαίωση βέβαια που έλαβε η κοινή γνώμη τότε ήταν ότι "αυτές οι κινήσεις είναι προσωρινές, μέχρι να ξεπεραστεί το χρονικό περιθώριο που έχει τεθεί από την Κομισιόν για περιορισμένο πτητικό έργο". Έτσι αφέθηκαν δρομολόγια που η Ολυμπιακή είχε την πρωτοκαθεδρία (Τορόντο-Αθήνα, Ν.Υόρκη-Αθήνα κ.ο.κ.) με αποτέλεσμα να κάνουν το δικό τους "πάρτυ" οι ανταγωνίστριες εταιρίες.
Να θυμηθούμε ότι το ΠΑΣΟΚ είχε αντιδράσει, τονίζοντας ότι η εταιρεία έπρεπε να έχει "μικτό χαρακτήρα" με συμμετοχή του Δημοσίου (δείτε σχετικά βίντεο με τις ανακοινώσεις του ΠΑΣΟΚ και την απάντηση Βγενόπουλου επί του θέματος:
Οι εργαζόμενοι φώναζαν βέβαια (χωρίς να απαξιώνουμε και τις δικές τους ευθύνες για το μπάχαλο που επικρατούσε - δείτε το βίντεο με τις θέσεις τους εδώ:
αλλά ποιος του άκουγε; Όλοι περίμεναν τις καλύτερες μέρες που έρχονταν...
Η εταιρεία λοιπόν πουλήθηκε στην MIG, ανανεώθηκε και άρχισε σιγά-σιγά να επανακτά το μερίδιο της στην εσωτερική αγορά, ανακτώντας την πρωτοκαθεδρία της και έχοντας ένα σοβαρό κομμάτι της πίτας σε όσους προορισμούς πετούσε. Αυτό βέβαια δεν άρεσε καθόλου στην Aegean, η οποία ξεκίνησε ένα πόλεμο εντυπώσεων εκμεταλλευόμενη τις σχέσεις της με κυβερνητικούς και μη πολιτικούς. Η περίπτωση της διαμάχης των δύο εταιρειών για τα δρομολόγια προς Τουρκία δεν θα πρέπει να ξεφεύγουν από την μνήμη μας (διαβάστε εδώ το ρεπορτάζ από εκείνη την περίοδο)- ούτε και ο πόλεμος τιμών που ακολούθησε.
Με τον καιρό όμως φάνηκε καθαρά ότι η Ολυμπιακή που είχε στο μυαλό της η ΜIG δεν ήταν η μεγάλη εταιρεία με τους δεκάδες διεθνείς προορισμούς, που "θα κουβαλούσε την ελληνική σημαία στις 5 ηπείρους", αλλά μια μικρή περιφερειακή εταιρεία που λόγω του ονόματός της θα μπορούσε να φέρει γρήγορα κέρδη: Έτσι η μεγάλη διαμάχη Βασιλάκη - Βγενόπουλου εξελίχθηκε σε "σφοδρό έρωτα" με αποτέλεσμα οι διαφοροποιήσεις και οι διαπληκτισμοί να δώσουν τη θέση τους σε συμφωνία συγχώνευσης μεταξύ Aegean και Olympic Air.
Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αντί να προστατέψει τον υγιή ανταγωνισμό και επιζητήσει την διατήρηση μιας ακόμα ελληνικής αεροπορικής εταιρείας σε διεθνή αεροδρόμια, έκανε τα στραβά μάτια χωρίς να προβάλει σοβαρές αντιδράσεις (πράγμα που μπορούσε να κάνει ακόμα και χωρίς να έχει μετοχές στην εταιρεία λόγω των "άγονων" αεροπορικών γραμμών τις οποίες χρυσοπληρώνει), αφήνοντας την Ε.Ε. να "βγάλει το φίδι από την τρύπα": Η Κομισιόν κάνοντας το αυτονόητο αντέδρασε στη συγχώνευση θεωρώντας ότι θα "δημιουργούνταν μονοπωλιακές καταστάσεις" στην χώρα μας.
Η MIG όμως (σιγοντάροντας το εγχείρημα και τηρώντας τις συμφωνίες που είχε κάνει κάτω από το τραπέζι με την Aegean) αντί να κυνηγήσει την απόφαση με νομικά επιχειρήματα, αποφάσισε να κάνει τη συγχώνευση-πράξη: Έτσι διέκοψε όλα τα δρομολόγια είχε διατηρήσει σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης (πλην Άμστερνταμ), αυτοπεριοριζόμενη στον χώρο των Βαλκανίων και το Κάιρο και ξεχνώντας τις υποσχέσεις για επέκταση της εταιρείας "στο προσεχές μέλλον". Οι πρόσφατες αλλαγές στο διευθυντικό της σχήμα (με είσοδο στην εταιρεία ανθρώπων που εξιδικεύονται στο "αργό θάνατο" εταιρειών), δείχνουν ότι το θέμα θα έχει και συνέχεια, αν δεν μπει κάποιος φραγμός. Αλλά αλήθεια, ποιος είναι αυτός που θα τον βάλει;
Η Ολυμπιακή έχει και ρόλο να παίξει και "κοινό", το οποίο ούτε "Έλληνες 1ης γενιάς" είναι και που ξέρουν και αγγλικά. Μόνο το γεγονός ότι μπορούσε κάποιος να ταξιδέψει με ανταπόκριση από και προς το εσωτερικό της χώρας σε διεθνείς προορισμούς την κάνει σημαντική και για τον τουρισμό και τόσο για Έλληνες όσο και για ξένους-μπορεί μεν και η Aegean να είχε αυτή τη δυνατότητα, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι οι περισσότεροι προορισμοί της ήταν με κοινούς κωδικούς άλλων εταιριών και επομένως τα δρομολόγια της ήταν σχεδιασμένα προς όφελος άλλων εταιρειών (πράγμα που ίσχυε βεβαίως και για αριθμό προορισμών της Ολυμπιακής). Ιδιαίτερα η διακοπή στο δρομολόγιο του Λονδίνου αποτελεί πρωτοφανή επιχειρηματικά κίνηση λαμβάνοντας υπόψιν και την αναμενόμενη αύξηση της τουριστικής κίνησης φέτος. Η απόσυρση της, βολεύει απίστευτα την Aegean που θα μπορεί να κάνει ότι θέλει σε θέματα τιμών και δρομολογίων. Η ΕΕ μπορεί να μην επέτρεψε την συγχώνευση αλλά αυτή έγινε πρακτικά με τις κινήσεις αυτές και εκείνες που θ' ακολουθήσουν...
Επί του πιεστηρίου: Πριν "ο αλέκτωρ λαλήσει τρεις" έγινε γνωστό ότι η Aegean αγόρασε τις τέσσερις χρονοθυρίδες προσαπογείωσης της Olympic Air στα αεροδρόμια Χίθροου του Λονδίνου και Σαρλ ντε Γκολ του Παρισιού, χωρίς το αντίτιμο να γίνει γνωστό. Τα slots μπορούν να χρησιμοποιηθούν από την ίδια την Aegean, ενώ η εταιρεία μπορεί επίσης να τις εκμισθώσει ή και να τις πουλήσει σε άλλον αερομεταφορέα - πολύ βολική κίνηση από τις δύο εταιρείες, δεδομένου ότι έτσι δεν μπορεί να μπει άλλος παίκτης στα εν λόγω δρομολόγια χωρίς να καταβάλει μεγάλο αντίτιμο...Ας μην ξεχνάμε ότι οι χρονοθυρίδες στα μεγάλα αεροδρόμια του κόσμου θεωρούνται από τα σημαντικότερα κομμάτια της περιουσίας μιας αεροπορικής εταιρείας...Τα συγχαρητήρια μας σε όλους και κυρίως στους διοικούντες της Ολυμπιακής που ξεκίνησαν το σκότωμα της εταιρείας τόσο γρήγορα και μεθοδικά...
Πηγή είδησης: "Καθημερινή"
Και επειδή ακόμα και στα δύσκολα, η ζωή θέλει χιούμορ:
1 σχόλιο:
Όλα όσα αναφέρετε μου φαίνονται ορθά, σωστά και άγια! Εν τούτοις, "η διαμάχη της Olymbic Air με την Aegean" υπήρξε εντελώς ψεύτικη, μούφα που λεν και στην πιάτσα:
Ο βασικός ανταγωνιστής της ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής, ο Βασιλάκης της Aegean Airlines, υπήρξε από χρόνια συνέταιρος του Βγενόπουλου στη θάλασσα, και συγκεκριμένα στις Μινωικές Γραμμές (Minoan Lines). Συνεταιράκια στη θάλασσα, είναι δυνατόν να μην τα βρίσκουν στον αέρα;
Συνέχισαν να παίζουν τους μαλωμένους κάτω από την μύτη της πολιτικής καθεστηκυίας τάξης για ένα χρόνο (βλέπε Ντορίτσα..), κι ύστερα αποφάσισαν να προβούν σε γάμο και στον αέρα, ώπερ και εγένετω επί της ουσίας, αν και όχι στα χαρτιά, αφού δεν το επιτρέπει η ευρωηγεμών Γερμανία..
http://ametroepeia.pblogs.gr/2013/07/2011-2012-2013-ftoy-kai-bgenopoylos.html
Δημοσίευση σχολίου