Διαβάζουμε στην "Ελευθεροτυπία":
"Η κυβέρνηση πουλάει το αεροδρόμιο «Μακεδονία» χωρίς να γνωρίζει για τα σχέδια κατασκευής νέου αεροσταθμού. «Θα το κάνει ο ιδιώτης», απάντησε ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας, «και θα βγάλει το κόστος από αύξηση των τελών». Ως αποτέλεσμα, λένε οι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ, οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους θα εγκαταλείψουν το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης και αναμένεται το ίδιο να κάνουν και οι μεγαλύτερες.
Χθες έγινε συνάντηση ενημέρωσης για το θέμα των φορέων της πόλης από την Ομοσπονδία των Συλλόγων Εργαζομένων στην ΥΠΑ. Ο αερολιμενάρχης του αεροδρομίου «Μακεδονία», Αχιλλέας Τοπούζας, αποκάλυψε ότι ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας αγνοούσε ότι υπάρχει έκταση 300 στρεμμάτων, απαλλοτριωμένη, για να γίνει σε αυτή ο νέος αεροσταθμός. Το έργο ακυρώθηκε το 2005, με πολιτική απόφαση, γιατί δεν υπήρχαν τα χρήματα.
Ο νέος αεροσταθμός θα είναι απαραίτητος μόλις ολοκληρωθεί ο νέος διάδρομος προσγείωσης-απογείωσης του αεροδρομίου, καθώς θα μπορούν να προσγειώνονται μεγάλα αεροπλάνα. Μεγάλα αεροπλάνα σημαίνει περισσότεροι επιβάτες. Περισσότεροι επιβάτες σημαίνει ανάγκη νέου αεροσταθμού, καθώς ο υπάρχων είναι πολύ μικρός για να χωρέσουν οι επιβάτες που θα περιμένουν να αναχωρήσει η πτήση τους.
300 εκατ. κόστιζε παλαιότερα
Η κατασκευή του νέου αεροσταθμού είχε αποφασιστεί το 1997 και τότε το κόστος κατασκευής του είχε προϋπολογιστεί στα 300 εκατ. ευρώ. Τώρα θα είναι πολύ υψηλότερο. Και θα κληθεί να το καταβάλει ο ιδιώτης αγοραστής, ο οποίος θα διαπιστώσει ότι αγόρασε ένα αεροδρόμιο στο οποίο θα μπορούν να προσγειώνονται και να απογειώνονται πολύ μεγαλύτερα αεροπλάνα, με πολύ περισσότερους επιβάτες, οι οποίοι δεν θα έχουν πού να καθίσουν για να περιμένουν την πτήση τους. Ο αγοραστής ιδιώτης θα αναγκαστεί να κατασκευάσει το νέο σταθμό, αλλά το κόστος θα πληρώνουν οι εταιρείες και οι επιβάτες. Οι εταιρείες δεν αναμένεται να το κάνουν. Αυτό που αναμένεται να κάνουν είναι να πάνε στα φθηνότερα αεροδρόμια των γειτονικών χωρών.
Οπως έγινε γνωστό, ο χώρος για την ανέγερση του νέου αεροσταθμού, 300 στρέμματα, έχει ήδη απαλλοτριωθεί. Αλλά ούτε αυτό το γνώριζε ο Γ. Στουρνάρας, λέει ο Αχ. Τοπούζας. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδία των Συλλόγων Εργαζομένων στην ΥΠΑ, Βασίλη Αλεβιζόπουλο, το ΤΑΙΠΕΔ υπολογίζει ότι από τα 39 αεροδρόμια που έχει βάλει στο στόχαστρό του, μόνο τα 6 παρουσιάζουν ενδιαφέρον. Κάποια άλλα μπορούν να αναπτυχθούν και περίπου 22 πρέπει να κλείσουν. Ετσι, αντί ανάπτυξης και κέρδους για την αποπληρωμή των δανείων, ο κρατικός προϋπολογισμός αναμένεται να επιβαρυνθεί με περίπου 55 εκατ. ευρώ.
Πρόσθεσε επίσης ότι σε 16 προς πώληση αεροδρόμια εκτελούνται έργα ανάπτυξης που συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Τόνισε επίσης ότι η κυβέρνηση προσδοκά από την πώληση των αεροδρομίων έσοδα ύψους 1,4 δισ. ευρώ σε βάθος δεκαετίας, ενώ η λειτουργία τους μπορεί να φέρει έσοδα ύψους 6 δισ. ευρώ, χωρίς να επιβαρύνουν τον Ελληνα φορολογούμενο."
Σχόλιο: Κατά την άποψή μας η είδηση δεν είναι ότι το αεροδρόμιο πωλείται (και ότι ο αγοραστής θα μπορεί να το ονομάσει όπως θέλει, χωρίς να δώσει λογαριασμό σε κανένα), ούτε ότι χάνεται μια ευκαιρία ώστε να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα των Βαλκανίων αποκτώντας κομβικό ρόλο στη σκακιέρα της ανάπτυξης μιας περιοχής που σιγά αλλά σταθερά "ανοίγεται" στην Ευρώπη. Η είδηση κατά την άποψή μας είναι ότι το κράτος θα καταφέρει να βγει χαμένο, όχι απεμπολώντας γιατί χάνει το δικαίωμα να έχει λόγο στις υποδομές της χώρας, αλλά γιατί η χρήση των αεροδρομίων είναι οικονομικά πιο κερδοφόρα από την πώληση. Αν θυμηθούμε δε και την ιστορία με το αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος"¨(και τον ΦΠΑ) θα μπορούμε να συμπεράνουμε ότι οι κυβερνώντες την Ελλάδα μάλλον δε λειτουργούν με βάση το συμφέρον της χώρας.
Η δεύτερη δε σημαντική είδηση είναι το ότι μεγάλος αριθμός των αεροδρομίων θα κλείσει, αφού το ενδιαφέρον γι' αυτά είναι μικρό και ο αγοραστής θα τα πάρει μόνο και μόνο γιατί θα πωλούνται πακέτο. Από τη στιγμή όμως που θα περάσουν σε ιδιωτικά χέρια, ο ιδιώτης θα μπορεί να τα κάνει ό,τι θέλει και επομένως και να τα κλείσει. Το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο: και άλλες χώρες δοκίμασαν να κάνουν το ίδιο και η κατάληξη ήταν η επιλεκτική λειτουργία ορισμένων αεροδρομίων παράλληλα με την η υπολειτουργία (κατά τους καλοκαιρινούς μήνες) και σταδιακά το κλείσιμο των υπολοίπων. Έτσι μεγάλο μέρος της νησιωτικής χώρας θα μείνει ακάλυπτο και έρμαιο των ανέμων του χειμώνα.
Κατά τα λοιπά δεν εξετάζουμε καν την ύπαρξη ώριμων έργων, έργων υπό εκτέλεση και τις απαλλοτριώσεις που πληρώνει ή πλήρωσε το κράτος - και που σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνούν σε αξία το τίμημα που ζητάει το ΤΑΙΠΕΔ από τους υποψηφίους αγοραστές. Δείγμα της βλακείας των κυβερνώντων ή κάτι πιο πονηρό; Ό,τι και να είναι το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο. Η ζημίωση της χώρας...
"Η κυβέρνηση πουλάει το αεροδρόμιο «Μακεδονία» χωρίς να γνωρίζει για τα σχέδια κατασκευής νέου αεροσταθμού. «Θα το κάνει ο ιδιώτης», απάντησε ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας, «και θα βγάλει το κόστος από αύξηση των τελών». Ως αποτέλεσμα, λένε οι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ, οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους θα εγκαταλείψουν το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης και αναμένεται το ίδιο να κάνουν και οι μεγαλύτερες.
Χθες έγινε συνάντηση ενημέρωσης για το θέμα των φορέων της πόλης από την Ομοσπονδία των Συλλόγων Εργαζομένων στην ΥΠΑ. Ο αερολιμενάρχης του αεροδρομίου «Μακεδονία», Αχιλλέας Τοπούζας, αποκάλυψε ότι ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας αγνοούσε ότι υπάρχει έκταση 300 στρεμμάτων, απαλλοτριωμένη, για να γίνει σε αυτή ο νέος αεροσταθμός. Το έργο ακυρώθηκε το 2005, με πολιτική απόφαση, γιατί δεν υπήρχαν τα χρήματα.
Ο νέος αεροσταθμός θα είναι απαραίτητος μόλις ολοκληρωθεί ο νέος διάδρομος προσγείωσης-απογείωσης του αεροδρομίου, καθώς θα μπορούν να προσγειώνονται μεγάλα αεροπλάνα. Μεγάλα αεροπλάνα σημαίνει περισσότεροι επιβάτες. Περισσότεροι επιβάτες σημαίνει ανάγκη νέου αεροσταθμού, καθώς ο υπάρχων είναι πολύ μικρός για να χωρέσουν οι επιβάτες που θα περιμένουν να αναχωρήσει η πτήση τους.
300 εκατ. κόστιζε παλαιότερα
Η κατασκευή του νέου αεροσταθμού είχε αποφασιστεί το 1997 και τότε το κόστος κατασκευής του είχε προϋπολογιστεί στα 300 εκατ. ευρώ. Τώρα θα είναι πολύ υψηλότερο. Και θα κληθεί να το καταβάλει ο ιδιώτης αγοραστής, ο οποίος θα διαπιστώσει ότι αγόρασε ένα αεροδρόμιο στο οποίο θα μπορούν να προσγειώνονται και να απογειώνονται πολύ μεγαλύτερα αεροπλάνα, με πολύ περισσότερους επιβάτες, οι οποίοι δεν θα έχουν πού να καθίσουν για να περιμένουν την πτήση τους. Ο αγοραστής ιδιώτης θα αναγκαστεί να κατασκευάσει το νέο σταθμό, αλλά το κόστος θα πληρώνουν οι εταιρείες και οι επιβάτες. Οι εταιρείες δεν αναμένεται να το κάνουν. Αυτό που αναμένεται να κάνουν είναι να πάνε στα φθηνότερα αεροδρόμια των γειτονικών χωρών.
Οπως έγινε γνωστό, ο χώρος για την ανέγερση του νέου αεροσταθμού, 300 στρέμματα, έχει ήδη απαλλοτριωθεί. Αλλά ούτε αυτό το γνώριζε ο Γ. Στουρνάρας, λέει ο Αχ. Τοπούζας. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδία των Συλλόγων Εργαζομένων στην ΥΠΑ, Βασίλη Αλεβιζόπουλο, το ΤΑΙΠΕΔ υπολογίζει ότι από τα 39 αεροδρόμια που έχει βάλει στο στόχαστρό του, μόνο τα 6 παρουσιάζουν ενδιαφέρον. Κάποια άλλα μπορούν να αναπτυχθούν και περίπου 22 πρέπει να κλείσουν. Ετσι, αντί ανάπτυξης και κέρδους για την αποπληρωμή των δανείων, ο κρατικός προϋπολογισμός αναμένεται να επιβαρυνθεί με περίπου 55 εκατ. ευρώ.
Πρόσθεσε επίσης ότι σε 16 προς πώληση αεροδρόμια εκτελούνται έργα ανάπτυξης που συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Τόνισε επίσης ότι η κυβέρνηση προσδοκά από την πώληση των αεροδρομίων έσοδα ύψους 1,4 δισ. ευρώ σε βάθος δεκαετίας, ενώ η λειτουργία τους μπορεί να φέρει έσοδα ύψους 6 δισ. ευρώ, χωρίς να επιβαρύνουν τον Ελληνα φορολογούμενο."
Σχόλιο: Κατά την άποψή μας η είδηση δεν είναι ότι το αεροδρόμιο πωλείται (και ότι ο αγοραστής θα μπορεί να το ονομάσει όπως θέλει, χωρίς να δώσει λογαριασμό σε κανένα), ούτε ότι χάνεται μια ευκαιρία ώστε να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα των Βαλκανίων αποκτώντας κομβικό ρόλο στη σκακιέρα της ανάπτυξης μιας περιοχής που σιγά αλλά σταθερά "ανοίγεται" στην Ευρώπη. Η είδηση κατά την άποψή μας είναι ότι το κράτος θα καταφέρει να βγει χαμένο, όχι απεμπολώντας γιατί χάνει το δικαίωμα να έχει λόγο στις υποδομές της χώρας, αλλά γιατί η χρήση των αεροδρομίων είναι οικονομικά πιο κερδοφόρα από την πώληση. Αν θυμηθούμε δε και την ιστορία με το αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος"¨(και τον ΦΠΑ) θα μπορούμε να συμπεράνουμε ότι οι κυβερνώντες την Ελλάδα μάλλον δε λειτουργούν με βάση το συμφέρον της χώρας.
Η δεύτερη δε σημαντική είδηση είναι το ότι μεγάλος αριθμός των αεροδρομίων θα κλείσει, αφού το ενδιαφέρον γι' αυτά είναι μικρό και ο αγοραστής θα τα πάρει μόνο και μόνο γιατί θα πωλούνται πακέτο. Από τη στιγμή όμως που θα περάσουν σε ιδιωτικά χέρια, ο ιδιώτης θα μπορεί να τα κάνει ό,τι θέλει και επομένως και να τα κλείσει. Το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο: και άλλες χώρες δοκίμασαν να κάνουν το ίδιο και η κατάληξη ήταν η επιλεκτική λειτουργία ορισμένων αεροδρομίων παράλληλα με την η υπολειτουργία (κατά τους καλοκαιρινούς μήνες) και σταδιακά το κλείσιμο των υπολοίπων. Έτσι μεγάλο μέρος της νησιωτικής χώρας θα μείνει ακάλυπτο και έρμαιο των ανέμων του χειμώνα.
Κατά τα λοιπά δεν εξετάζουμε καν την ύπαρξη ώριμων έργων, έργων υπό εκτέλεση και τις απαλλοτριώσεις που πληρώνει ή πλήρωσε το κράτος - και που σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνούν σε αξία το τίμημα που ζητάει το ΤΑΙΠΕΔ από τους υποψηφίους αγοραστές. Δείγμα της βλακείας των κυβερνώντων ή κάτι πιο πονηρό; Ό,τι και να είναι το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο. Η ζημίωση της χώρας...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου