Σάββατο, 11 Φεβρουαρίου 2012

Πως θα γίνουν οι μειώσεις στον ιδιωτικό τομέα και στην τοπική αυτοδιοίκηση / Ακριβή μου βενζίνη - σύγκριση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες

Είδηση: Σαρωτικές περικοπές στον κατώτατο μισθό, «ψαλίδι» στα επιδόματα λόγω των ριζικών αλλαγών στις συλλογικές συμβάσεις, πάγωμα των ωριμάνσεων και δραματικές αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις προβλέπουν τα νέα μέτρα στα οποία συμφώνησαν πολιτικοί αρχηγοί και τρόικα.

Κύριοι χαμένοι από το νέο Μνημόνιο θα είναι οι νέοι, καθώς η γενιά των 400 ευρώ είναι πλέον γεγονός.

Όσοι αμείβονται με την Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας χάνουν επί της ουσίας 3 μισθούς, ενώ οι μισθοί των νέων μέχρι 25 ετών μειώνονται κατά 32%.

Η ΕΓΣΣΕ βρίσκεται στον αέρα, με αποτέλεσμα ένας νεοπροσλαμβανόμενος που με βάση αυτή αμείβεται σήμερα με 751, 39 το μήνα, θα δει το μισθό του να μειώνεται κατά 150,28 ευρώ, δηλαδή 586,08. Αυτά φυσικά είναι τα μεικτά, γιατί τα καθαρά θα είναι 487,45 ευρώ.

Αναλυτικά πως θα διαμορφωθούν οι μισθοί:
ΠΟΣΟ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΕΓΣΣΕ ΝΕΟ ΠΟΣΟ ΜΕ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ 22% ΗΜΕΡΟΜΙΣΘΙΟ
Άγαμος χωρίς προϋπηρεσία 33,57 26,18
Άγαμος με 1 τριετία 34,8 27,14
Άγαμος με 2 τριετίες 36,46 28,44
Άγαμος με 3 τριετίες 33,11 29,73
Άγαμος με 4 τριετίες 39,78 31,03
Άγαμος με 5 τριετίες 41,43 32,32
Άγαμος με 6 τριετίες 43,11 33,63
Έγγαμος χωρίς προϋπηρεσία 36,92 28,80
Έγγαμος με 1 τριετία 38,16 29,76
Έγγαμος με 2 τριετίες 39,83 31,07
Έγγαμος με 3 τριετίες 41,47 32,35
Έγγαμος με 4 τριετίες 43,14 33,65
Έγγαμος με 5 τριετίες 44,8 34,94
Έγγαμος με 6 τριετίες 46,47 36,25

ΜΙΣΘΟΙ

Άγαμος χωρίς προϋπηρεσία 751,39 (πριν) 586,08 (με το νέο Μνημόνιο)
Άγαμος με 1 τριετία 813,99 634,91
Άγαμος με 2 τριετίες 887,99 692,63
Άγαμος με 3 τριετίες 961,99 750,35
Έγγαμος χωρίς προϋπηρεσία 826,54 644,70
Έγγαμος με 1 τριετία 889,13 693,52
Έγγαμος με 2 τριετίες 963,13 751,24
Έγγαμος με 3 τριετίες 1.037,13 808,96

Οι περικοπές κατά 440 εκατ. ευρώ, που θα επιβληθούν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, όπως έχουν ζητήσει οι εκπρόσωποι των δανειστών, αναμένεται να έχουν ως αποτέλεσμα και την απόλυση υπαλλήλων στους ΟΤΑ, μέχρι τα τέλη Απριλίου, όπως επισημαίνουν αρμόδιες κυβερνητικές πηγές. Παράλληλα, από τον Μάρτιο θα ξεκινήσει η διαδικασία απόδοσης τμήματος της καθαριότητας σε ιδιώτες.

Μέχρι αργά χθες το βράδυ, στελέχη της ηγεσίας του υπουργείου Εσωτερικών επεξεργάζονταν τα σενάρια για την περικοπή των δαπανών στους ΟΤΑ, μεταξύ των οποίων περιλαμβανόταν και η ένταξη σε ένα ιδιότυπο καθεστώς εφεδρείας μόνο για την Τοπική Αυτοδιοίκηση περίπου 10.000 πλεοναζόντων υπαλλήλων.

Οπως αναφέρουν πηγές του υπ. Εσωτερικών, ο σχεδιασμός περιλαμβάνει εντός του Απριλίου την ένταξη στην «εφεδρεία» περίπου 10.000 υπαλλήλων από αστικούς δήμους.

Σε περίπτωση που αρνηθούν τη μετακίνησή τους, θα απολύονται. Τα μέτρα που θα οδηγήσουν στις περικοπές των 440 εκατ. ευρώ αφορούν:

Τον περιορισμό των προνοιακών επιδομάτων κατά 100 εκατ. ευρώ.
Τον περιορισμό των δαπανών για τις αποζημιώσεις των αιρετών κατά 50 εκατ. ευρώ.
Μειώσεις κατά 50 εκατ.στους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους.
Μείωση των συμβασιούχων από 18.000 σε 6-7.000 εποχικούς, που θα αποφέρει εξοικονόμηση περίπου 100 εκατ. ευρώ.
Περίπου 120-140 εκατ. ευρώ από την «εφεδρεία» 10.000 υπαλλήλων.

Σχόλιο: Για τους μισθούς λίγα έχει να σχολιάσει κανείς πέρα απ' αυτά που έχουμε γράψει ήδη εδώ. Οι επιπτώσεις όμως στην Τοπική Αυτοδιοίκηση αξίζουν επίσης ιδιαίτερης προσοχής αν και μέσα στο γενικό χαμό πέρασαν στα ψιλά. Καταρχήν οι μειώσεις στο προσωπικό θα επιφέρουν περαιτέρω αύξηση στην ανεργία και ιδιαίτερα σε περιοχές της επαρχίας που η θέση εργασίας είναι είδος προς εξαφάνιση. Έπίσης θα υπάρξει σημαντική επίπτωση στις υπηρεσίες που προσφέρονται από τους Δήμους στους πολίτες όπως την κοινωνική πρόνοια, τους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς, τα δημοτικά γηροκομεία, τα ΚΑΠΗ, τα ΚΕΠ κ.ο.κ. Σε όλα αυτά θα δημιουργηθεί δυσαναπλήρωτο κενό, που καμία ακριβοπληρωμένη ΜΚΟ (που φυσικά θα συνεχίσουν να υπάρχουν και να ευημερούν) δεν μπορεί να προσφέρει.

Και βέβαια το "πέρασμα" υπηρεσιών σε ιδιώτες δεν πρόκειται να φανεί "φτηνότερο" σε μακροπρόθεσμο επίπεδο - η δημιουργία "μονοπωλίων" στο χώρο της καθαριότητας (αρχικά) και στις άλλες υπηρεσίες στη συνέχεια είναι ένα σύνηθες φαινόμενο στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Όσο για τους εργαζομένους; Η κατάργηση π.χ. 1000 θέσεων εργασίας που πληρώνονται κανονικά (με ασφάλεια και τ' αντίστοιχα επιδόματα) θα οδηγήσει στη δημιουργία 500, μερικής απασχόλησης με αρκετές ώρες "μαύρης" και "εθελοντικής" εργασίας (θυμηθείτε το ζήτημα που βγήκε στην επιφάνεια με το θάνατο εργαζομένου σε συνεργείο καθαρισμού που είχε αναλάβει τον καθαρισμό δημοσίων κτιρίων), πληρωμένης με το κατώτατο δυνατό ημερομίσθιο. Η διαφορά στο κόστος θα πάει στις τσέπες επιτηδείων - αυτό βέβαια θα διαφανεί μόλις στραγγαλιστεί ο ανταγωνισμός όπως έχει γίνει και σε άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες (βλ. Μ.Βρετανία). Και τα χειρότερα έρχονται.

Και για να μην ξεχνιόμαστε... Και για να μην παραπονιόμαστε ότι είμαστε ουραγοί της Ευρώπης, να και μια πρωτιά. Στην πρώτη θέση ανάμεσα στις 27 χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης λόγω του ότι βρίσκεται υψηλότερα από τον μέσο όρο της τιμής της αμόλυβδης βενζίνης κατατάσσεται η Ελλάδα. Η διαφορά, που αγγίζει τα 23 λεπτά ανά λίτρο, οφείλεται στη διαφορά του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και τον συντελεστή ΦΠΑ που ισχύει στη χώρα μας βάσει εγγράφου του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης, Σωκράτη Ξυνίδη, στη Βουλή.

Το έγγραφο διαβιβάστηκε στη Βουλή προς απάντηση ερώτησης βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, για την αθρόα διαρροή καταναλωτών προς τις γειτονικές χώρες και την "προτίμηση στη βουλγαρική βενζίνη", με συνέπεια να υπάρχει "μπαράζ λουκέτων σε βενζινάδικα της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, διότι στα γειτονικά παραμεθόρια πρατήρια η βενζίνη κοστίζει τουλάχιστον 0,50 ευρώ το λίτρο φθηνότερα από όσο κοστίζει στη χώρα μας". Η τιμή λιανικής στη Βουλγαρία, όπως ενημερώνει με το έγγραφό του ο υπουργός Ανάπτυξης, συγκαταλέγεται στις τρεις πιο χαμηλές της ΕΕ και σε σύγκριση με την Ελλάδα είναι χαμηλότερη περίπου κατά 43 λεπτά ανά λίτρο.

Σημειώνει ακόμα ότι ενώ η τιμή αγοράς του αργού πετρελαίου είναι σχεδόν ίδια και στις δύο χώρες, η τελική διαφορά της τιμής οφείλεται στη διαφορά του ΕΦΚ και του ΦΠΑ μεταξύ των δύο χωρών.

Το υπουργείο απέστειλε στη Βουλή την τιμή λιανικής της απλής αμόλυβδης βενζίνης στις 27 χώρες μέλη της ΕΕ, σύμφωνα με στοιχεία του διεθνή οργανισμού Europe's Energy Portal, για τις 16 Νοεμβρίου 2011.

Η λιανική τιμή της αμόλυβδης βενζίνης (95 οκτανίων) και ο ΕΦΚ και ο ΦΠΑ έχουν ως εξής:

* Αυστρία: λιανική τιμή 1,430 ευρώ, ΕΦΚ 0,580, ΦΠΑ 0,238

* Βέλγιο: λιανική τιμή 1,583 ευρώ, ΕΦΚ 0,677, ΦΠΑ 0,275

* Βουλγαρία: λιανική 1,228 ευρώ, ΕΦΚ 0,419, ΦΠΑ 0,205

* Κύπρος: λιανική 1,200 ευρώ, ΕΦΚ 0,340, ΦΠΑ 0,157

* Τσεχία: λιανική 1,351 ευρώ, ΕΦΚ 0,480, ΦΠΑ 0,225

* Δανία: λιανική 1,652, ΕΦΚ 0,614, ΦΠΑ 0,330

* Εσθονία: λιανική 1,255 ευρώ, ΕΦΚ 0,414, ΦΠΑ 0,209

* Φινλανδία: λιανική 1,551 ευρώ, ΕΦΚ 0,599, ΦΠΑ 0,290

* Γαλλία: λιανική 1,590 ευρώ, ΕΦΚ 0,694, ΦΠΑ 0,261

* Γερμανία: λιανική 1,578, ΕΦΚ 0,700, ΦΠΑ 0,252

* Ελλάδα: λιανική 1,662 ευρώ, ΕΦΚ 0,684, ΦΠΑ 0,311

* Ουγγαρία: λιανική 1,283 ευρώ, ΕΦΚ 0,397, ΦΠΑ 0,257

* Ιρλανδία: λιανική 1,495 ευρώ, ΕΦΚ 0,548, ΦΠΑ 0,259

* Ιταλία: λιανική 1,598, ΕΦΚ 0,638, ΦΠΑ 0,266

* Λετονία: λιανική 1,278 ευρώ, ΕΦΚ 0,380, ΦΠΑ 0,230

* Λιθουανία: λιανική 1,309 ευρώ, ΕΦΚ 0,426, ΦΠΑ 0,227

* Λουξεμβούργο: λιανική 1,279 ευρώ, ΕΦΚ 0,462, ΦΠΑ 0,167

* Μάλτα: λιανική 1,410 ευρώ, ΕΦΚ 0,469, ΦΠΑ 0,215

* Ολλανδία: λιανική 1,660, ΕΦΚ 0,757, ΦΠΑ 0,265

* Πολωνία: λιανική 1,223, ΕΦΚ 0,377, ΦΠΑ 0,229

* Πορτογαλία: λιανική 1,546 ευρώ, ΕΦΚ 0,591, ΦΠΑ 0,289

* Ρουμανία: λιανική 1,234 ευρώ, ΕΦΚ 0,368, ΦΠΑ 0,239

* Σλοβακία: λιανική 1,465 ευρώ, ΕΦΚ 0,570, ΦΠΑ 0,244

* Σλοβενία: λιανική 1,320 ευρώ, ΕΦΚ 0,466, ΦΠΑ 0,220

* Ισπανία: λιανική 1,303 ευρώ, ΕΦΚ 0,440, ΦΠΑ 0,199

* Σουηδία: λιανική 1,525 ευρώ, ΕΦΚ 0,605, ΦΠΑ 0,305

* Μ. Βρετανία: λιανική 1,622 ευρώ, ΕΦΚ 0,721, ΦΠΑ 0,270

Στα στοιχεία που διαβιβάστηκαν στη Βουλή περιλαμβάνεται και η ένδειξη "περιθώρια" για τις 27 χώρες - μέλη, η οποία περιλαμβάνει τη διύλιση, τη μεταφορά, την ασφάλιση, την αποθήκευση, τη διανομή στα πρατήρια καυσίμων και την πώληση στους καταναλωτές. Ενώ ο μέσος όρος των περιθωρίων είναι 0,106 στην ΕΕ, στην Ελλάδα είναι 0,118 ευρώ. Όλα αυτά βέβαια ενώ στην βεζίνη ανθούν οι μεσάζοντες (διαβάστε αναλυτικά εδώ το πως) και υπάρχει κίνδυνος η τιμή της να φτάσει και το 2-ευρώ...

Πηγή ειδήσεων: "News24"

Δεν υπάρχουν σχόλια: