Δευτέρα, 11 Απριλίου 2011

Πως ακριβαίνει η βενζίνη - κατάσταση και σχολιασμός / Η επιτροπή ανταγωνισμού και τα κλειστά επαγγέλματα




Σχόλιο: Έχουμε γράψει εδώ και καιρό για την πιθανότητα να φτάσει η βενζίνη στα 2 ευρώ (διαβάστε εδώ σχετικά)- η προοπτική φάνταζε υπερβολική μέχρι πριν 7-8 μήνες αλλά πλέον είναι σχεδόν ορατή στις νησιωτικές (και όχι μόνο περιοχές). Το άρθρο περιγράφει μια ζοφερή κατάσταση, που όμως αποτελεί μια μόνο πλευρά του νομίσματος: Ναι μεν μπορεί οι "χώροι αποθήκευσεις" και οι "παροχές" στους εργαζομένους να προσθέτουν 4-5 λεπτά συνολικά (που είναι σημαντικό ποσό βεβαίως ανά "γέμισμα"), αλλά από την άλλη οι επιβαρύνσεις σε φόρους έχουν προσθέσει 40-45 λεπτά τουλάχιστον από πέρσυ, πράγμα που μας έκανε ίσως την ακριβότερη χώρα της Ευρώπης στο κόστος για την αμόλυβδη (λεπτομέρειες εδώ), αν και τα δυιληστήρια μας εξάγουν στο εξωτερικό. Αυτό το γνωρίζει βεβαίως και η κυβέρνηση - γι' αυτό και άλλαξε την πολιτική της για το πλαφόν (δείτε εδώ).

Όσο καιρό η βενζίνη ήταν σε υποφερτά επίπεδα από πλευράς τιμών, κανείς (λανθασμένα) δεν σκεφτόταν για το κόστος αποθήκευσης ή για τα προνόμια κ.ο.κ. - η επιβάρυνσή τους δε φαινόταν. Σήμερα που μετράνε τα πάντα, το θέμα βγαίνει στην επιφάνεια γιατί είναι εύκολο να στοχοποιηθεί μια πλευρά του προβλήματος, αφήνοντας την κερδοσκοπία και τον τεράστιο φόρο στην άκρη που είναι δύσκολο να χτυπηθούν (γιατί θέλουν μηχανισμούς και προσωπικό η πρώτη και αποφέρει έσοδα ο δεύτερος). Άραγε τι θα γίνει σε περίπτωση που προχωρήσει η εξίσωση φόρου μεταξύ πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης (διαβάστε σχετικά εδώ το θέμα). Κανείς δεν ξέρει...

Και για να μην ξεχνιόμαστε.. Για τις σχέσεις επιτροπής ανταγωνισμού και τρόικας και τις περίεργες αποφάσεις τηςν πρώτης έχουμε γράψει εδώ - αξίζει όμως να δείτε και μια πιο σκληρή προσέγγιση του θέματος στο παρακάτω άρθρο - παρουσίαζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον:


Πηγές ειδήσεων: "Real News", "Δελτίο του ΤΕΕ"

Δεν υπάρχουν σχόλια: