Σάββατο 10 Νοεμβρίου 2012

Και τα πρώην Ανάκτορα στο Τατόι προς ιδιωτικοποίηση / Απολύσεις σε δημοσίους υπαλλήλους με σύμβαση αορίστου χρόνου

Είδηση: Tα σχέδια του Οργανισμού Αθήνας για το Τατόι ανατρέπει το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων που αναμένεται να αναλάβει την εκμετάλλευση των βασιλικών ανακτόρων, ένα ακίνητο φιλέτο που βρίσκεται μόλις 18 χιλιόμετρα από το κέντρο της πόλης.
Την περασμένη Παρασκευή σε συνέδριο για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας η επικεφαλής του ΟΡΣΑ κ. Παρασκευή Μπάτσου παρουσίαζε το σχέδιο του Οργανισμού (σ.σ εποπτεύεται από το υπουργείο Περιβάλλοντος) για την αξιοποίηση των 42.000 στρεμμάτων του ακινήτου με ΣΔΙΤ, από τα οποία η μελέτη καθορίζει χρήσεις γης για τα 22.500 στρέμματα.
«Αυτή είναι περιουσία του ελληνικού λαού, η οποία καλό είναι να αξιοποιηθεί με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και το management να το αναλάβει ιδιώτης» δήλωσε η κ. Μπάτσου, επισημαίνοντας ότι το Τατόι αποτελεί ένα «ισχυρό brand name που για να αποδώσει πρέπει να επενδύσεις στο περιβάλλον και τον πολιτισμό του».  
Όπως αναφέρθηκε, το κτήμα διέπεται από ένα ευρύ και σύνθετο θεσμικό πλαίσιο καθώς για την προστασία του υπάρχουν τέσσερα προεδρικά διατάγματα. Όλα τα κτίρια του Τατοίου (14.500.000 τ.μ) είναι χαρακτηρισμένα μνημεία και το κεντρικό τμήμα ιστορικός τόπος. Το Τατόι ανήκει επίσης στο δίκτυο Natura και προστατεύεται από το καθεστώς προστασίας που έχει θεσπιστεί για την Πάρνηθα.
Εδώ και καιρό όμως το ΤΑΙΠΕΔ έχει αξιολογήσει τα πρώην βασιλικά ανάκτορα ως ένα πολύ σημαντικό ακίνητο του δημοσίου που θα μπορούσε να προσελκύσει ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον και να αποφέρει σημαντικά έσοδα για το δημόσιο.
Πηγές από το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων αναφέρουν ότι το Τατόι πρόκειται να περάσει εντός των επομένων ημερών στο χαρτοφυλάκιο των ακινήτων του ΤΑΙΠΕΔ, προς αξιοποίηση. Δεν είναι τυχαίο ότι εδώ και καιρό στο Ταμείο που «πακετάρει» την δημόσια περιουσία έχουν αρχίσει να μελετούν αντίστοιχα κτήματα του εξωτερικού όπως είναι το Waddesdone Estate της οικογένειας Ρότσιλντ στη Βρετανία, όπου από ένα κτήμα 30.000 στρεμμάτων επεκτάθηκε σε 70.000 στρέμματα και σήμερα η επισκεψιμότητά του ανέρχεται σε 300.000 επισκέπτες ετησίως.
Παρόμοια χαρακτηριστικά εμφανίζει και το Τατόι. Σύμφωνα με την μελέτη του ΟΡΣΑ τα πρώην ανάκτορα της βασιλικής οικογένειας, αποτελούν ένα κορυφαίο περιαστικό πάρκο που πρέπει να διατηρήσει τον χαρακτήρα του με ήπιες αναπτύξεις και ταυτόχρονα να αποτελέσει ένα κέντρο αναψυχής και πολιτισμού (μουσείο, πολιτιστικές δραστηριότητες κ.α), χωρίς να αποκλείονται μέσα σε αυτό και επενδυτικές χρήσεις όπως είναι καφέ, εστιατόρια, καφενείο και ξενοδοχείο. Είναι αξιοσημείωτο ότι ακόμη και σήμερα χωρίς υποδομές το Ταιτόι επισκέπτονται περίπου 9.000 επισκέπτες το χρόνο (σχολεία, πολίτες). Ως το 1960 υπήρχαν προϊόντα με την σφραγίδα του κτήματος καθώς στο Τατόι υπήρχε ένα εντυπωσιακό αγρόκτημα με οινοποιείο, βουστάσιο, ελαιώνα. Η μελέτη που έχει εκπονήσει ο Οργανισμός και έχει σταλεί και στο ΤΑΙΠΕΔ προβλέπει την αναβίωση της παράδοσης με την δημιουργία μίας πρότυπης μονάδας αγροτικής και κτηνοτροφικής παραγωγής σε έκταση 1.500 στρεμμάτων. Το κόστος αποκατάστασης του κτήματος υπολογίζεται από τον ΟΡΣΑ στα 100 εκ. ευρώ, κάποια από τα οποία έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.

Σχόλιο: Πείτε μας κουτούς και γραφικούς, αλλά τα πρώην βασιλικά ανάκτορα στο Τατόι θα έπρεπε να γίνουν ένα μνημείο της Δημοκρατίας στην χώρα μας, η οποία πέρασε πολλά και υπέφερε περισσότερα για να μπορέσει ο λαός της ν' αποφασίζει Ο ΙΔΙΟΣ (σωστά ή λάθος δεν έχει σημασία) για το ποιος τον κυβερνά. Αντ' αυτού, η κυβέρνηση αποφάσισε να ολοκληρώσει το έργο του Κ. Μητσοτάκη (που σε μια νύχτα επέτρεψε στον τέως να "βουτήξει" το μεγαλύτερο μέρος των αντικειμένων των βασιλικών ανακτόρων) και να "παραδώσει" σε επενδυτές, κάτι που μας κόστισε ακριβά τόσο έμμεσα όσο και άμεσα. Το πιο ενδιαφέρον δε απ' όλα είναι η θέληση που υπάρχει να "βοηθηθεί" ο επενδυτής με τη συμμετοχή του (όποιου) σχεδίου υπάρξει από το ΕΣΠΑ, δηλαδή με εθνικά και κοινοτικά κεφάλαια. Με λίγα λόγια, κάποιος 3ος θα εισπράττει και κάποιος άλλος (εμείς) θα πληρώσει, ενώ η κυβέρνηση θα καμαρώνει για τις επενδύσεις που έφερε στην Ελλάδα.

Επομένως η ιδέα της μετατροπής του χώρου σε χώρο αναψυχής, με σαφή και δημοκρατικό προσανατολισμό, δε μας βρίσκει αντίθετους. Θεωρούμε όμως ότι αυτό πρέπει να γίνει υπό Δημόσιο έλεγχο ώστε το κράτος να ωφεληθεί και όχι "αλά Εγνατία" που άλλοι πλήρωσαν και άλλοι εισπράττουν. Εξάλλου παρόμοια επιτυχημένα παραδείγματα υπάρχουν ανά την Ευρώπη, όπου πρώην βασιλικά ανάκτορα έχουν αναμορφωθεί, είναι επισκέψιμα και λειτουργούν προς όφελος των κατοίκων των χωρών αυτών υπό κρατικό έλεγχο. Παράλληλα η σκέψη για "ήπια ξενοδοχειακή ανάπτυξη" μας τρομάζει - έχοντας υπόψιν μας την υπόθεση του Ελληνικού (που ξεκίνησε ως το "μεγαλύτερο πάρκο της Ευρώπης" και φαίνεται να εξελίσσετε ως η μεγαλύτερη κατασκευή κατοικιών που θα έχει συμβεί στην Αττική τα τελευταία 30 χρόνια) και όχι μόνο - ακόμα περισσότερο όμως μας τρομάζει η ευκολία με την οποία "αποκρατικοποιείται" μια περιοχή Natura. Έχουμε δώσει βέβαια και άλλα παρόμοια παραδείγματα (δείτε εδώ για τον Εθνικό Δρυμό της Βάλια Κάλντα), αλλά ο συνδυασμός προστατευόμενης περιοχής και χώρου με ιστορική σημασία, αποτελεί πρωτειά γι' αυτή την κυβέρνηση...Απορούμε πως δε σκέφτηκαν να φωνάξουν και τον τέως να λειτουργήσει ως επενδυτής (με τα χρήματα που του δώσαμε)...

Και για να μην ξεχνιόμαστε... Η εξιδείκευση των μέτρων που ψηφίστηκαν ξεκίνησε...Το πρώτο non-paper ήρθε από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και αναφέρεται στις υποχρεωτικές μετακινήσεις και απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων σε καθεστώς αορίστου χρόνου και αναφέρει: 
"1. Ποιος είναι ο στόχος της ρύθμισης: Η ένταξη των υπαλλήλων που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα λόγω κατάργησης των θέσεών τους, στο Πρόγραμμα Κινητικότητας έχει σκοπό τη μετακίνησή τους, προκειμένου να καλυφθούν υπαρκτά κενά στη διοίκηση, ιδίως στην εξυπηρέτηση των πολιτών, και να αξιοποιηθεί καλύτερα το διοικητικό προσωπικό.
2. Εντάσσονται μόνο όσοι προσελήφθησαν χωρίς διαγωνιστική ή άλλη διαδικασία επιλογής: Επιλέχθηκαν ορισμένες μόνον θέσεις υπαλλήλων που δεν έχουν προσληφθεί με διαγωνισμό ή με διαδικασία επιλογής σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια υπό τον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής ή με άλλες ειδικές διαδικασίες επιλογής που περιβάλλονται με αυξημένες εγγυήσεις διαφάνειας και αξιοκρατίας. Είναι εύλογο να ξεκινά η διαδικασία με υπαλλήλους που δεν έχουν ατομικά αξιολογηθεί.
- Προφανώς, δεν αμφισβητείται σε καμία περίπτωση η νομιμότητα των προσλήψεων αυτών, οι υπάλληλοι δεν στοχοποιούνται.
3. Αφορά μόνο ΙΔΑΧ, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, διοικητικού:
i. Αποκλειστικά υπαλλήλους που υπηρετούν με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε υπηρεσίες κεντρικές και περιφερειακές, του Δημοσίου, των ανεξάρτητων αρχών, των ΝΠΔΔ, των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού και των ΝΠΙΔ που ανήκουν στον δημόσιο τομέα. Δηλαδή δεν αφορά μόνιμο προσωπικό.
ii. Αποκλειστικά υπαλλήλους Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Δηλαδή δεν αφορά υπαλλήλους υποχρεωτικής και πανεπιστημιακής εκπαίδευσης (Υ.Ε. και Π.Ε).
iii. Αποκλειστικά υπαλλήλους των ειδικοτήτων Διοικητικού, Διοικητικού – Λογιστικού, Διοικητικού – Οικονομικού και Διοικητικών Γραμματέων. Δηλαδή δεν αφορά υπαλλήλους καμίας άλλης ειδικότητας.
4. Γιατί επιλέχθηκαν: Όπως προκύπτει από τα διαθέσιμα στοιχεία, στις εν λόγω ειδικότητες, που άλλωστε έχουν υποστηρικτικό χαρακτήρα, παρατηρείται ιδιαίτερη συγκέντρωση υπαλλήλων. Για αυτό και επιλέχθηκαν να ενταχθούν άμεσα στο σχήμα κινητικότητας, ώστε να μεταφερθούν σε υπηρεσίες όπου υπάρχουν διαπιστωμένες ανάγκες σε προσωπικό, ιδίως όπου η υποστελέχωση δημιουργεί έντονα προβλήματα και καθυστερήσεις εξυπηρέτησης του πολίτη, όπως τα ΚΕΠ, οι διευθύνσεις συντάξεων στο δημόσιο και στα ασφαλιστικά ταμεία κ.τ.λ.
5. Περιορισμοί στην έκταση εφαρμογής του μέτρου: Ο αριθμός των μετακινήσεων είναι πράγματι περιορισμένος, καθώς έχουν τεθεί τρεις περιορισμοί. Οι θέσεις αυτές καταργούνται μόνον εφόσον:
i. ο αριθμός των υπαλλήλων που εμπίπτουν στη ρύθμιση είναι μεγαλύτερος των δέκα (10) ανά υπηρεσία ή φορέα, ώστε να μην επηρεαστούν οι μικρές σε μέγεθος υπηρεσίες
ii. οι υπάλληλοι αυτοί ανέρχονται σε ποσοστό μικρότερο του 25% του συνολικού αριθμού των τακτικών υπαλλήλων (μονίμων και ΙΔΑΧ) των ως άνω κλάδων και ειδικοτήτων ανεξαρτήτως εκπαιδευτικής βαθμίδας. Αν υπερβαίνουν το 25%, οι υπηρεσίες εξαιρούνται
iii. οι υπάλληλοι αυτοί είναι λιγότεροι από το 10% του συνόλου του τακτικού προσωπικού που υπηρετεί στην υπηρεσία ανεξαρτήτως εκπαιδευτικής βαθμίδας, κλάδου και ειδικότητας, ώστε να μην προκύψουν προβλήματα λειτουργίας στις υπηρεσίες.
6. Ευαίσθητες υπηρεσίες που εξαιρούνται: Λαμβάνεται πρόνοια να εξαιρεθούν από την εφαρμογή αυτής της διάταξης ευαίσθητες υπηρεσίες όπως οι φορείς κοινωνικής ασφάλισης και φροντίδας, ο ΟΑΕΔ, τα νοσοκομεία καθώς και αρχαιολογικοί χώροι και μουσεία (δηλαδή οι υπάλληλοι που υπηρετούν στη ΓΓ Πολιτισμού του Υπουργείου Παιδείας).
7. Ταχύτητα της διαδικασίας: Οι υπάλληλοι πρόκειται να μετακινηθούν και τα διαπιστωμένα κενά να καλυφθούν το συντομότερο. Για αυτό προβλέπονται αυστηρές προθεσμίες για την υλοποίηση αυτής της διαδικασίας, για τα αρμόδια όργανα και υπηρεσίες της διοίκησης (και μάλιστα με την απειλή πειθαρχικών ποινών σε περίπτωση μη τήρησης των προθεσμιών).
8. Όλα τα παραπάνω θα εξειδικευθούν με ερμηνευτική εγκύκλιο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης." Θα ήταν λάθος να υπενθυμίσουμε ότι η ΝΔ υποσχόταν προεκλογικά ότι δεν θα υπάρξουν απολύσεις στο Δημόσιο; 
 
Πηγές ειδήσεων: "Άλφαβήτα", "Έθνος"

Δεν υπάρχουν σχόλια: