Σάββατο, 3 Μαρτίου 2012

Μανόλης Γλέζος, Μνημόνιο και Times του Λονδίνου / Μαζικές καταθέσεις πινακίδων κυκλοφορίας...

Σάββατο 25 του Φλεβάρη και σε μια από τις σοβαρότερες και σημαντικότερες εφημερίδες της Μ.Βρετανίας, τους "Times" φιλοξενείται ολοσέλιδη συνέντευξη (και το ιστορικό) του Μανόλη Γλέζου (όσους δεν τον γνωρίζουν τους παραπέμπουμε εδώ). Αφορμή, τι άλλο;, η κατάσταση στην χώρα μας. Το άκρως ενδιαφέρον άρθρο σας παρουσιάζουμε σήμερα - με το ερώτημα, πότε αλήθεια κάποιος από τους κυρίους Παπαδήμο, Παπανδρέου, Σαμαρά κ.ο.κ. παρουσιάστηκε τόσο θετικά και τόσο εκτενώς σε μεγάλης κυκλοφορίας εφημερίδα στο εξωτερικό; Αυτοί τους μόνο υμνητές που έχουν βρίσκονται στα ελληνικά Μ.Μ.Ε. και συνήθως έχουν είτε άμεση είτε έμμεση οικονομική εξάρτηση από το κράτος και τα κόμματα μέσω έμμισθων θέσεων "εκπροσώπων τύπου"...
(Μην ψάξετε να βρείτε αλλού το συγκεκριμένο άρθρο - παρουσιάστηκε στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας - και για να το δεις πρέπει να την αγοράσεις και να τη διαβάσεις, κάτι που ελάχιστα portals και Μ.Μ.Ε. κάνουν σήμερα δυστυχώς):


Και για να μην ξεχνιόμαστε... Μια ακόμα συνέπεια της συνεχιζόμενης κρίσης, αποτέλεσμα των ιδιοφυϊών πολιτικών των κυβερνήσεων Παπαδήμου - Παπανδρέου είναι και η αύξηση καταθέσεων των πινακίδων κυκλοφορίας. Όπως αναφέρει η "Ημερησία" σε ρεπορτάζ της, περισσότεροι από 365.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων κατέθεσαν τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους μέχρι τις αρχές του 2012, χωρίς ακόμη να έχει ολοκληρωθεί η συλλογή των στοιχείων από όλη την Ελλάδα, ανεβάζοντας συνεχώς τον αριθμό, ώστε να γλιτώσουν από τα υπέρογκα Τέλη αλλά και τα πολύ υψηλά τεκμήρια διαβίωσης. Η αύξηση είναι 114% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010 όποτε και κατατέθηκαν 170.000 πινακίδες. Τέλος σε σχέση με το 2009 η αύξηση στις καταθέσεις πινακίδων ανήλθε σε 63,6% καθώς τότε τα «Πράσινα Τέλη» οδήγησαν σε προσωρινή ακινησία 210.000 οχήματα.

Μέσα σε 3 χρόνια 745.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους τη στιγμή που στην αγορά το αντίστιχο διάστημα έχουν εισέλθει σε κυκλοφορία 459.818 οχήματα. Με μια απλή αφαίρεση το αποτέλεσμα δείχνει πως 285.182 οχήματα βγήκαν εκτός κυκλοφορίας τα 3 τελευταία χρόνια. Ωστόσο ο εν λόγο αριθμός αυξάνεται ραγδαία αν συνυπολογίσει κανείς πως στα 3 τελευταία χρόνια οδηγήθηκαν στα Κέντρα Ανακύκλωσης της Εναλλκτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος 310.000 οχήματα. Οπότε περίπου 600.000 οχήματα έχουν τεθεί εκτός κυκλοφορίας ή έχουν αποσυρθεί από το 2009 έως και το 2011.

Στην Ελλάδα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του κράτους το 2011 κυκλοφορούσαν 6.340.000 οχήματα και οι ιδιοκτήτες των οποίων κατέβαλαν τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2011 ενώ για το 2012 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία μόλις 5.900.000 κάτοχοι οχημάτων κατέβαλαν το ποσό που τους αναλογεί για τα Τέλη Κυκλοφορίας της χρονιάς που διανύουμε.

Οπότε 440.000 κάτοιχοι οχημάτων δεν κατέβαλαν τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2012. Αν ωστόσο αναλογιστεί κανείς πως το 2011 κατατέθηκαν 365.000 πινακίδες κυκλοφορίας και οδηγήθηκαν στα κέντρα Ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ 108.068 οχήματα τότε εύκολα επιβεβαιώνονται τα στοιχεία του Κράτους καθώς οι ακριβείς αριθμοί προκύπτουν μαζί με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα.

Ωστόσο σύμφωνα με τα στοιχεία τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας αν διατηρούνταν στην κυκλοφορία τα 6,3 εκατ. οχήματα και με δεδομένη την αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας κατά μέσο όρο 8% θα είχαμε την αύξηση στα Τέλη του 2012. Ωστόσο με δεδομένη την “απόσυρση” από την κυκλοφορία 440.000 οχημάτων τα έσοδα από τα Τέλη θα έπρεπε να κυμαίνονταν στο 1,1 δισ. ευρώ αντί 1,2 δισ. ευρώ...

Βέβαια θα πρέπει να τονίσουμε πως τα περισσότερα οχήματα με κινητήρες άνω των 2 λίτρων έχουν οδηγηθεί σε “προσωρινή” ακινησία γεγονός που μειώνει κατά πολύ τα έσοδα στον προϋπολογισμό των Τελών του 2012 ενώ για όσα αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν από το Νοέμβριο του 2010 και μετά τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται βάσει των εκπομπών ρύπων γεγονός το οποίο έχει μειώσει πάρα πολύ τα έσοδα καθώς πάρα πολλά μοντέλα εξαιτίας των πολύ χαμηλών ρύπων δεν καταβάλλουν καθόλου Τέλη...

Δεν υπάρχουν σχόλια: