Με τη θεματολογία των ειδήσεων σιγά-σιγά να περνάει σε θέματα που "βολεύουν", και το έγκλημα των Τεμπών να βαίνει προς το "θάψιμο", μαζέψαμε μερικά ερωτήματα σχετικά με το γεγονός και τα οποία μένουν αναπάντητα, παρά την εκτεταμένη κάλυψη των γεγονότων...Και ξεκινάμε:
Απορία 1η: Πόσοι ήταν τελικά οι επιβαίνοντες, πόσοι οι επιζήσαντες και (κυρίως) πόσοι είναι τελικά οι νεκροί;
Είναι ορισμένες φορές που η γραφειοκρατική προσέγγιση των πραγμάτων, πραγματικά ξεπερνάει τον κοινό νου. Τόσες μέρες μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων και αγνοούμε ακόμα το πόσοι άνθρωποι ήταν στο τρένο, πόσοι έζησαν και πόσοι σκοτώθηκαν. Ναι μεν υπάρχει το νομικό πρόβλημα "δεν υπάρχει σωρός, δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί κάποιος νεκρός", αλλά μήπως - λέμε - θα έπρεπε να υπάρξει μια πρόβλεψη ώστε οι οικογένειες των ανθρώπων που γνωρίζουμε ότι ήταν στο τρένο και δε βρέθηκαν ζωντανοί, να χαρακτηρισθούν ως αποβιώσαντες νωρίτερα, ώστε να μάθουμε την πραγματική έκταση της καταστροφής και οι οικογένειές τους να προχωρήσουν παρακάτω και να κινηθούν νομικά για να πάρουν τις αποζημιώσεις τους; Βέβαια κάτι τέτοιο δε συμφέρει ούτε την εταιρεία, ούτε το κράτος (γιατί άλλο 57 και άλλο 107 νεκροί), αλλά κάπου μήπως πρέπει να αφήσουμε τα συμφέροντα στην άκρη και κάποιοι ν' αναλάβουν ουσιαστικά τις ευθύνες που τους αναλογούν;
Απορία 2η: Ποιός έστησε το επικοινωνιακό σόου με την επίσκεψη της Προέδρου της Δημοκρατίας και το διάγγελμα του Μητσοτάκη τις πρώτες δύο μέρες;
Ορισμένες φορές πραγματικά αναρωτιόμαστε...Όποιος αναλαμβάνει θέση εξουσίας (ακόμα και αυτή είναι διακοσμητική) περνάει από λοβοτομή; Γιατί προφανώς δεν είναι δυνατόν κάποιος άνθρωπος με το μυαλό του εν πλήρη λειτουργία να επισκέπτεται ένα σημείο στο οποίο δίνεται μάχη για να απεγκλωβιστούν άνθρωποι, να σταματά την επιχείρηση για να "ενημερωθεί" και μετά να ρίχνει λουλούδια στα βαγόνια, στα οποία μέσα μπορεί να υπάρχουν νεκροί και τραυματίες, λες και είναι στον Φαντασία τη δεκαετία του 1980. Για να μην πούμε για το διάγγελμα του Μητσοτάκη, το οποίο μπορεί να συμπτυχθεί στο δίπτυχο "δεν ήξερα-δεν έφταιγα", και στο οποίο μιλάει για "ανθρώπινο λάθος", δείχνοντας το σταθμάρχη ως μοναδικό υπεύθυνο, λες και ο Θεός διορίζει υπουργούς, διοικητές και κάνει ρουσφέτια ώστε κάποιοι εμφανώς ακατάλληλοι να παίρνουν θέσεις, για να πάρουν μεγαλύτερη σύνταξη όταν έρθει η ώρα.
Απορία 3η: Όλοι όσοι εξεπλάγησαν με τους διαλόγους των σταθμαρχών λίγο πριν την σύγκριση των τρένων, τι περίμεναν ακριβώς να διαβάσουν;
Χωρίς να δίνεται άφεση αμαρτιών στον Σταθμάρχη που προφανώς ήταν ανεπαρκής, και τους "κυρίους" που αποχώρησαν νωρίτερα από τη βάρδιά τους (γιατί υπάρχει προφανώς ευθύνη), αλλά μετά από 10 ώρες βάρδια, τι είδους κουβέντα περιμέναμε να γίνεται; Για το αν το Φεστιβάλ Γαλλικού Κινηματογράφου θα παρουσιαστεί στη Λάρισα; Για το "χαμένο" βιβλίο του Καζαντζάκη που εκδόθηκε πρόσφατα; Ή για το αν υπάρχει δυνατότητα διάσπασης του ποζιτρονίου; Οι διάλογοι και τα θέματα που κάλυπταν ήταν αναμενόμενα. Για όσους πάντως εκπλήσσονται, τους καλούμε να ρωτήσουν φίλους τους χειρούργους σε εγχειρήσεις που κρατούν 6-7 ώρες, για να δουν τι συζητήσεις γίνονται...
Απορία 4η: Γιατί οι υπουργοί βγαίνουν στα κανάλια ανενημέρωτοι και όταν ξεμπροστιάζονται συνεχίζουν να εμμένουν στο ψέμα;
Είναι πραγματικά τραγικό το να βγαίνουν υπουργοί, υφυπουργοί και γενικοί γραμματείς (τόσο πρώην όσο και νυν) τόσο στην Βουλή, όσο και στα ΜΜΕ και να έχουν παντελή άγνοια. Και μπορεί η άγνοια να συγχωρείται, αλλά αυτό που δε γίνεται να συγχωρεθεί από κανέναν, είναι η εμμονή στο ψέμα. Εξαρχής έγινε γνωστό ότι δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση σε λειτουργία - μέχρι το 2019 υπήρχε ημιτελής αλλά από τότε είναι συνολικά εκτός λειτουργίας. Και αν δεχτούμε ότι οι πολιτικοί προϊστάμενοι δεν το γνώριζαν, γιατί όταν το έμαθαν, συνέχιζαν να υποστηρίζουν ότι το "σύστημα λειτουργούσε"; Γιατί κάποιοι - χωρίς να ντρέπονται - συνεχίζουν να ψεύδονται;
Απορία 5η: Αν ο ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε τη περίφημη σύμβαση που βελτιώνει την ασφάλεια "στο 18%", γιατί η ΝΔ δεν την αποτελείωσε; Τέσσερα χρόνια τι γινόταν;
Είναι πραγματικά ντροπή, μια σύμβαση που δημοπρατήθηκε το 2009, να μην έχει ολοκληρωθεί ακόμα. Η ντροπή γίνεται μεγαλύτερη δεδομένου ότι η σύμβαση αυτή έχει σχέση με την ασφάλεια ενός κομβικού ζητήματος στον τομέα των μεταφορών: την ασφάλεια. Για να είμαστε δίκαιοι, το γιατί δεν ολοκληρώθηκε εντός προγραμματικού πλαισίου ευθύνει όλες τις κυβερνήσεις από την ημέρα υπογραφής μέχρι σήμερα, αλλά το μεγαλύτερο βάρος της ευθύνης πέφτει στην πιο πρόσφατη, η οποία έλαβε το έργο "ξεμπλοκαρισμένο" και είχε σαφή προγραμματική υποχρέωση για την περαίωσή του. Το ότι πήρε 4 χρόνια σχεδόν το έργο να φτάσει στο "70%" σύμφωνα με τις δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού (το οποίο πάντως είναι υπό αίρεση αφού δεν έχει γίνει πλήρης έλεγχος σε όλο αυτό το ποσοστό), δεν είναι ακριβώς και για συγχαρητήρια...
Απορία 6η: Ευθύνες έχει η "Hellenic Trains";
Ακούμε ότι φταίει ο σταθμάρχης, ότι φταίει ο Σπίρτζης, ότι φταίνει οι μηχανοδηγοί, ότι φταίει ο Καραμανλής. Η "Hellenic Trains" που δεν έχει εγκατεστημένα συστήματα ασφαλείας σε όλα της τα τρένα, που όταν ιδιωτικοποιήθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φρόντισε να πάρει το προσωπικό της από το κέντρο διοίκησης της ΟΣΕ (φανταζόμαστε για να μην πληρώνει ενοίκιο στο γραφείο) στο οποίο υπήρχε γραφείο συντονισμού και υπήρχε η δυνατότητα αποφυγής ατυχημάτων, που διαφήμιζε τα τρένα τύπου "Pendolino" ως τελευταίας τεχνολογίας (κάτι που είναι ψευδές), δεν έχει ευθύνη για τίποτα; Μάλλον δεν έχει - την ευθύνη την έχουν εκείνοι που δεν τους έβαλαν προ των ευθυνών τους για τις παραπλανητικές δηλώσεις και που υπέγραψαν τη σύμβαση ιδιωτικοποίησης (που τους κάλυψε το ποσό εξαγοράς μέσω επιδοτήσεων και δανεισμού από κρατικοδίαιτες ελληνικές τράπεζες) και τις υπουργικές αποφάσεις που τους δίνει ασυλία (με αποτέλεσμα την ευθύνη να αποζημιώσεις να την επωμίζεται το ελληνικό Δημόσιο).Απορία 7η: Ορισμένοι δημοσιογράφοι και υπουργοί που βάζουν το συμφέρον τους πάνω απ' όλα πως κοιμούνται το βράδυ;
Σ' αυτό το ερώτημα έχουμε απαντήσει ήδη αναλυτικά εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου