Ό,τι και να γίνεται στη ζωή, όσο δίκιο ή άδικο και να έχει κανείς, αν έχει απέναντί του μια μεγάλη εταιρεία ή οργανισμό (αυτό που λέμε "μεγάλα συμφέροντα"), στο τέλος "το χρήμα θα μιλήσει" - στις 99 από τις 100 περιπτώσεις. Αν θυμηθούμε την περίπτωση του Ελληνικού (όπου δημιουργείται το μεγαλύτερο πάρκο της Ευρώπης αλλά θα είναι για λίγους), το μεταλλείο χρυσού στις Σκουριές (όπου η El Dorado έκανε όργια, έφτασε να έχει απέναντί της ως και τις μονές του Αγίου Όρους, αλλά παρόλα αυτά επικράτησε), τα σκουπίδια της Κερατέας, την τσιμεντοποίηση του αιγιαλού κ.ο.κ. Δεκάδες οι περιπτώσεις όπου στο βωμό μιας δήθεν "ανάπτυξης" θυσιάσαμε περιβάλλον, ποιότητα ζωής, προσβασιμότητα σε αγαθά που θα έπρεπε να είναι δωρεάν (ανεξάρτητα από το πόσα χρήματα έχει κανείς ή το ποιο κόμμα ψηφίζει).
Η περίπτωση των περιφερειακών αεροδρομίων που ιδιωτικοποίηθηκαν είναι μια ακόμα τέτοια περίπτωση. Οι εταιρείες πίσω από τα σχήματα που τα διεκδίκησαν ήταν μικρομεσαίου μεγέθους, ενώ η Fraport που τελικά τα "απέκτησε", χρηματοδοτήθηκε από τις ελληνικές κρατικές (πλέον) τράπεζες για να το κάνει. Μοναδική επιτυχία δηλαδή των μνημονιακών κυβερνήσεων, να πληρώσει ο ελληνικός λαός για να "ξεφορτωθεί" κάτι δικό του. Οι τοπικές κοινωνίες αντέδρασαν, ξεσηκώθηκαν, αλλά στο τέλος αυτό που έμεινε, ήταν αυτό ακριβώς που έμεινε και μετά τον ξεσηκωμό στις Σκουριές και την Κερατέα. Δεκάδες πληρωμένα δημοσιεύματα, χρηματοδοτούμενα έμμεσα και άμεσα από τον αντίστοιχο λογαριασμό επικοινωνίας της Fraport. Σε περίπτωση των αεροδρομίων μιλούν για τη "σπουδαία αναβάθμιση των αεροδρομίων" (που στις περισσότερες των περιπτώσεων έγιναν με ευρωπαϊκά κονδύλια), για την "εύρυθμη λειτουργίας τους" (που δεν διαφέρει σε τίποτα με την προηγούμενη κατάσταση - σε ορισμένες δε περιπτώσεις δεν έχει γίνει ούτε καν αναβάθμιση της ιστοσελίδας τους) και το "εύρος των υπηρεσιών τους" (που συνοψίζεται στο "ένα σάντουϊτς γαλοπούλα τυρί - 6 ευρώ").Δεν μιλάει κανείς όμως...Γιατί; Γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ που ξεσηκώθηκε έβαλε και αυτός την υπογραφή του, το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ ήταν πίσω από την αρχική συμφωνία και το διαγωνισμό και γιατί τα μεγάλα ΜΜΕ παίρνουν διαφημίσεις.
Δεν μίλησαν ούτε και όταν καταλήξαμε ακόμα και στα μεγάλα περιφερειακά αεροδρόμια να υπάρχει τον χειμώνα απευθείας σύνδεση μόνο με την Αθήνα (μέσω Ολυμπιακής/Aegean) σε υπερβολικά υψηλές τιμές. Δεν μίλησαν ούτε και όταν οι διοικήσεις των (ιδιωτικών πλέον) αεροδρομίων έμειναν πίσω στο πρόγραμμα επενδύσεων ή απαίτησαν μη πληρωμή των δημοτικών τελών λόγω πανδημίας (ενώ όλος ο υπόλοιπος κόσμος τα πλήρωνε κανονικά). Δεν μίλησαν ούτε και για το πόσο λίγα έκαναν οι διοικήσεις των αεροδρομίων αυτών για τακτικά δρομολόγια ΜΜΜ, ενώ παράλληλα οι αυξήσεις στα κόμιστρα των ταξί λόγω της αύξησης της τιμής της βενζίνης, κάνουν τις μετακινήσεις από και προς τα αεροδρόμια πολύ ακριβές. Και εκείνοι που παρέμειναν πιο βουβοί και από τα ψάρια, ήταν δυστυχώς οι εργαζόμενοι σ' αυτά τα αεροδρόμια - για το "φόβο των Ιουδαίων" προφανώς...
Όλα αυτά μέχρι τώρα. Γιατί πρόσφατα σε κάποιες περιοχές τα πράγματα άλλαξαν - όπως π.χ. στα Χανιά. Αιτία; Η αύξηση της τιμής του parking των εργαζομένων. Βλέπετε η Fraport παρότι διαχειρίζεται θέσεις στάθμευσης δεν τις προσφέρει δωρεάν στους εργαζομένους στους χώρους του αεροδρομίου αλλά τις χρεώνει. Και ενώ μέχρι τώρα η χρέωση ήταν συμβολική (της τάξεως των 20 ευρώ το μήνα), από την επόμενη χρονιά θα γίνει κανονική (50 ευρώ το μήνα). Έτσι ξεσηκώθηκαν, με ανακοινώσεις και διαμαρτυρίες - και με το δίκιο τους... Με την ευκαιρία αναφέρουν και τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας και το γεγονός ότι δουλεύουν απλήρωτες υπερωρίες - κάτι που βέβαια είναι γνωστό σε όλους, αλλά για το οποίο επίσης κανείς δεν κάνει τίποτα, αλλά που ολοκληρώνει αυτό που λέμε "και κερατάς και δαρμένος"...Τους ευχόμαστε καλή τύχη στον αγώνα τους, και ελπίζουμε την επόμενη φορά, να αντιδράσουν νωρίτερα και για περισσότερα θέματα...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου