Είδηση: Επειδή τα
χρήματα περισσεύουν στην Ελλάδα, γιατί να καταλήξουμε να ζητάμε από την Ε.Ε.
και μας περάσουν για "κακομοίρηδες"; Έτσι οι κυβερνώντες, άφησαν να παρέλθει το χρονικό όριο για την υποβολή
αιτήματος στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλληλεγγύης και έχασαν την δυνατότητα
οικονομικής βοήθειας στους πυρόπληκτους κατοίκους και καλλιεργητές
μαστιχόδεντρων της Χίου!
Την απίστευτη αυτή αποκάλυψη έκανε ο ίδιος ο Ευρωπαίος
Επίτροπος κ. Γιοχάνες Χαν μετά από σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή
του ΣΥΡΙΖΑ κ. Νίκου Χουντή. Ο αρμόδιος Επίτροπος για
τα διαρθρωτικά ταμεία κ. Χαν ήταν αποστομωτικός για την ελληνική αδράνεια
: «Οι αιτήσεις για οικονομική ενίσχυση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλληλεγγύης
πρέπει να υποβάλλονται στην Επιτροπή από τις εθνικές αρχές της πληγείσας χώρας
εντός δέκα εβδομάδων από την ημερομηνία καταγραφής της πρώτης ζημιάς. Η
Επιτροπή δεν μπορεί να ενεργοποιήσει το Ταμείο με δική της πρωτοβουλία. Αν
οι πυρκαγιές στη Χίο ξεκίνησαν στις 18 Αυγούστου, η προθεσμία για την υποβολή
της αίτησης πρέπει να είναι η 27η Οκτωβρίου. Η Επιτροπή δεν έχει λάβει αίτηση
από την Ελλάδα σχετικά με τις πυρκαγιές στη Χίο· ωστόσο, η παράταση
της προθεσμίας δεν είναι δυνατή».
Μάλιστα, ο κ. Χαν σημείωσε, ότι από τη σύσταση του Ταμείου
Αλληλεγγύης το 2002, τρεις επιδοτήσεις έχουν καταβληθεί για καταστροφές σε
απομακρυσμένες ή απομονωμένες περιοχές, όπως οι νησιωτικές και οι εξόχως
απόκεντρες: Γαλλία/ Ρεϋνιόν (κυκλώνας Gamède 2007, οικονομική ενίσχυση 5 290
εκατομμύρια ευρώ), Γαλλία/Μαρτινίκα (τροπική καταιγίδα Dean 2007, 12 780 εκατομμύρια
ευρώ), Πορτογαλία/Μαδέρα (πλημμύρες 2010,31 256 εκατομμύρια ευρώ).
Μία άλλη αίτηση από την Ισπανία σχετικά με τις
καταστροφικές πυρκαγιές στα Κανάρια νησιά βρίσκεται επί του παρόντος υπό
αξιολόγηση, πρόσθεσε ο κ. Χαν. Σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε
ο ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή την απάντηση της Κομισιόν, ο κ.
Χουντής επικρίνει την ελληνική κυβέρνηση και εκτιμά ότι η
απάντηση του Επίτροπου την «εκθέτει ανεπανόρθωτα». Σε κοινή δήλωση
προχώρησαν ο Γραμματέας της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ, κ. Γιάννης
Μανιάτης και ο Βουλευτής Χίου του ΠΑΣΟΚ, κ. Κώστας
Τριαντάφυλλου, αντιδρώντας στην μη ενεργοποίηση του Ταμείου Αλληλεγγύης
για τη Χίο. «Είναι ανεξήγητη η ολιγωρία του Υπουργείου Ανάπτυξης,
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, στο θέμα της μη υποβολής της αίτησης
προκειμένου να χρηματοδοτηθεί η Χίος από το Ταμείο Αλληλεγγύης της Ευρωπαϊκής
Ένωσης, αλλά και της ανακήρυξης της Χίου σε πυρόπληκτη περιοχή. Από τον
Αύγουστο, αμέσως μετά την πυρκαγιά, εξετάσαμε τη δυνατότητα ενεργοποίησης του
Ταμείου Αλληλεγγύης για τη χρηματοδότηση της αποκατάστασης των καταστροφών που
υπέστη η Χίος από τη μεγάλη φωτιά.
Κατόπιν συσκέψεως με το Γραφείο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής,
στην Αθήνα, υπογραμμίσαμε τη δυνατότητα παροχής βοήθειας από τους εταίρους μας,
υπό την απαρέγκλιτη προϋπόθεση όμως, ότι το αίτημα της Ελληνικής Κυβέρνησης θα
κατατίθετο μέσα σε ένα προκαθορισμένο χρονοδιάγραμμα (δέκα εβδομάδων).
Δυστυχώς, αυτό δεν έγινε και χάσαμε την προθεσμία κατάθεσης του αιτήματος για
να λάβει το νησί τη χρηματοδότηση. Το Υπουργείο Ανάπτυξης απαντώντας σε σχετικές
ερωτήσεις μας, αναφέρει ότι το «συμβάν είναι τοπικού χαρακτήρα και εμπίπτει
στην ευθύνη των Εθνικών Αρχών».
Όπως είναι γνωστό, οι επιδοτήσεις του Ταμείου Αλληλεγγύης
αφορούν συγκεκριμένες περιπτώσεις αποκατάστασης. Σταθμίζονται, ωστόσο, όπως
προβλέπει και ο κανονισμός του Ταμείου, τόσο οι μακροχρόνιες επιπτώσεις στην
παραγωγή και την οικονομία μίας περιοχής όσο όμως και ο νησιωτικός της
χαρακτήρας. Για αυτόν τον λόγο η Ελλάδα έλαβε χρηματοδότηση για τις
πλημμύρες του Έβρου το 2005 με 9.3 εκ €, καθώς επίσης και η Ισπανία, Γαλλία και
Πορτογαλία για αντίστοιχες καταστροφές σε νησιά τους. Το Υπουργείο Ανάπτυξης
είναι αποκλειστικά υπεύθυνο για αυτή τη δυσμενή εξέλιξη, την οποία δεν μπορεί
να αποδεχθεί η κοινωνία της Χίου. Καταθέτουμε επίκαιρη ερώτηση και αναμένουμε
την άμεση αντίδραση της Κυβέρνησης, προκειμένου να διορθωθεί το σφάλμα».
Και
για να μην ξεχνιόμαστε... Δυο αλλαγές
που περιλαμβάνονται στα ψιλά του νέου φορολογικού νομοσχεδίου διαφοροποιούν
σημαντικά τη φορολογική επιβάρυνση για εκατομμύρια φορολογουμένους, ενώ
αποσκοπούν και στο να γίνει ένα ακόμη βήμα για την οικοδόμηση του νέου
περιουσιολογίου.
Η
πρώτη είναι η υποχρεωτική υποβολή φορολογικής δήλωσης από όλους τους πολίτες
ηλικίας 18 ετών και άνω και η δεύτερη είναι η υποχρέωση αναγραφής στη
φορολογική δήλωση όλων των εισοδημάτων που έχει αποκτήσει ο φορολογούμενος,
ακόμη και αυτών που έχουν φορολογηθεί ή έχουν απαλλαγεί νόμιμα από τη
φορολογία. Και οι δυο αλλαγές, σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο
Οικονομικών, έχουν διπλό στόχο. Από τη μια, τον περιορισμό της φοροδιαφυγής που
γίνεται μέσω απόκρυψης περιουσιακών στοιχείων σε νέους αλλά και ηλικιωμένους
χαμηλοσυνταξιούχους φορολογούμενους και, από την άλλη, την ουσιαστική διεύρυνση
της φορολογικής βάσης και την αύξηση των φορολογικών εσόδων μέσω της επέκτασης
της έκτακτης εισφοράς «αλληλεγγύης» στα εισοδήματα κυρίως από τόκους που
εισπράττουν οι φορολογούμενοι.
Ας
δούμε όμως τι σημαίνουν οι δυο παραπάνω αλλαγές:
•
Υποχρεωτική υποβολή φορολογικής δήλωσης από όλους τους φορολογούμενους άνω των
18 ετών. Η διάταξη αυτή, σύμφωνα με πληροφορίες από το ΥΠΟΙΚ, στοχεύει στο να
καταγραφούν όλα τα περιουσιακά στοιχεία και τα εισοδήματα των φορολογούμενων
που κρύβονται στο όνομα νέων φορολογούμενων (π.χ. παιδιά του φορολογούμενου που
φοροδιαφεύγει) ή σε ηλικιωμένους (π.χ. υπερήλικες γονείς). Να σημειωθεί ότι με
την υφιστάμενη φορολογική νομοθεσία όσοι έχουν ετήσιο εισόδημα κάτω των 3.000
ευρώ δεν είναι υποχρεωμένοι να υποβάλουν φορολογική δήλωση. Ωστόσο, μπορεί να
έχουν στο όνομά τους μεγάλες καταθέσεις που προέρχονται από άλλους
φορολογούμενους οι οποίες μπορεί να είναι προϊόν φοροδιαφυγής. Με την υποχρέωση
υποβολής της φορολογικής δήλωσης, τα ποσά των τόκων που εισπράττονται και κάθε
είδους άλλο εισόδημα θα έρθουν στην επιφάνεια και θα είναι συστατικό του νέου
περιουσιολογίου που έχει εξαγγείλει το ΥΠΟΙΚ ενώ θα είναι στη διάθεση των
ελεγκτικών αρχών για τη διενέργεια πιο αποτελεσματικών φορολογικών ελέγχων.
•
Δήλωση όλων των εισοδημάτων στη φορολογική δήλωση. Οι φορολογούμενοι μέχρι
σήμερα είχαν τη δυνατότητα και όχι την υποχρέωση να αναγράψουν στη φορολογική
τους δήλωση, και συγκεκριμένα στον κωδικό 659, το εισόδημα που απέκτησαν το
οποίο όμως είτε φορολογήθηκε και εξαντλήθηκε με τη φορολόγηση αυτήν η
φορολογική υποχρέωση είτε απαλλάχθηκε νόμιμα από τη φορολογία. Η χρησιμότητα
αυτού του κωδικού ήταν η οικοδόμηση ενός «κουμπαρά» από τον φορολογούμενο
προκειμένου να τον χρησιμοποιήσει στην περίπτωση που ήθελε να δικαιολογήσει
τεκμήρια απόκτησης περιουσιακών στοιχείων ή τεκμήρια διαβίωσης. Συνήθως από
τους φορολογούμενους αναγράφονταν σε αυτούς τους κωδικούς τα ποσά από τόκους
καταθέσεων και πάσης φύσεως χρηματοοικονομικά προϊόντα, οι αμοιβές από
συμμετοχή σε Δ.Σ. ανωνύμων εταιρειών, τα ποσά από μερίσματα Α.Ε. κ.ά. Ωστόσο,
οι περισσότεροι από τους φορολογούμενους δεν τα ανέγραφαν, προκειμένου να
αποφύγουν τη φορολόγησή τους με την έκτακτη εισφορά, η οποία επιβάλλεται σε όλο
το εισόδημα, πλην των αποζημιώσεων απόλυσης και των εφάπαξ, για τα οποία έχει
προβλεφθεί ειδικός κωδικός στη φορολογική δήλωση. Με την υποχρέωση αναγραφής
όλων των εισοδημάτων στη δήλωση, η έκτακτη εισφορά θα επιβάλλεται και σε αυτά
τα εισοδήματα και θα αυξηθούν τα φορολογικά έσοδα. Για παράδειγμα, ένας
φορολογούμενος είχε εισόδημα 19.800 ευρώ χωρίς τους τόκους καταθέσεων, ύψους
400 ευρώ, που εισέπραξε. Κλήθηκε να πληρώσει έκτακτη εισφορά 1% ή 198 ευρώ (ο
συντελεστής της εισφοράς είναι 1% για εισόδημα από 12.000 έως 20.000 ευρώ). Με
την αναγραφή των τόκων ο φορολογούμενος θα πληρώσει έκτακτη εισφορά για 20.200
ευρώ, δηλαδή 404 ευρώ ή 206 ευρώ περισσότερα (ο συντελεστής της εισφοράς για
εισόδημα 20.000 έως 50.000 ευρώ είναι 2%, για εισόδημα από 50.000 έως 100.000
ευρώ είναι 3% και για εισόδημα άνω των 100.000 ευρώ είναι 4%). Στη φορολογική
δήλωση, εκτός από το εισόδημα από τόκους ή αμοιβές Δ.Σ., οι φορολογούμενοι θα
πρέπει να αναγράψουν και τον φόρο που έχουν ήδη καταβάλει για αυτό το εισόδημα.
Πηγές
ειδήσεων: "Ναυτεμπορική".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου