Παρασκευή 27 Ιουνίου 2014

Θα πουλήσουν και τις Θερμοπύλες...Και τι έγινε;

H "Ελευθεροτυπία" το έκανε πρωτοσέλιδο - "Ξεπουλάνε και τις Θερμοπύλες" σημειώνει και φυσικά δεν έχει άδικο που το επισημαίνει. Την ίδια στιγμή το "Πρώτο Θέμα" έχει στην ιστοσελίδα του ανάμεσα στα κύρια θέματά του το "Ποπ σταρ ανταλλάσσει την παρθενία της με την ελευθερία των μαθητριών" και "Τζίμι Σάβιλ: Εκτός από παιδόφιλος ήταν και νεκρόφιλος!" ενώ το πρωτοσέλιδο του "Έθνους" αναφέρεται στο Βατερλώ των μαθητών της Α' Λυκείου στην Άλγεβρα, χωρίς να κάνει αναφορές στο ΤΑΙΠΕΔ. Δηλαδή οι μεν ασχολούνται με το "lifestyle" και οι δε με τις καταστροφικές επιδόσεις των μαθητών, που προήλθαν από την εισαγωγή της τράπεζας θεμάτων στις εξετάσεις των σχολείων, χωρίς οι μαθητές να έχουν προετοιμαστεί για τον καινούργιο τρόπο εξετάσεων (λεπτομέρεια που διαφεύγει από την εφημερίδα).

Βέβαια θα μας πείτε "μήπως υπερβάλει η εφημερίδα; Σιγά μην πουλήσουν τις Θερμοπύλες...Είναι βλάκες αλλά όχι και τόσο" ή ακόμα "ε, και τι έγινε; Θα το πάρουν οι ξένοι να το αξιοποιήσουν, αφού εμείς δεν μπορούμε".

Για την πρώτη εκδοχή δεν θα πούμε τίποτα - θα σας παραπέμψουμε στη σχετικά πρόσφατη δημοσίευσή μας για την επικείμενη ιδιωτικοποίηση του Τύμβου της Σαλαμίνας, όπου το ιστορικό αυτό μνημείο είναι έτοιμο να περάσει στα χέρια ιδιωτών αφού βρίσκεται σε ένα κομμάτι γης που πάει "προς αξιοποίηση". Άρα, υπάρχουν αποδείξεις ότι η κυβέρνηση δεν καταλαβαίνει από τέτοια... Και στην πραγματικότητα κάτι τέτοιο συμβαίνει και σ' αυτήν την περίπτωση: μπορεί να μην πωλείται το σημείο ακριβώς στο οποίο φέρεται να έγινε η μάχη, αλλά ετοιμάζει στα χέρια ιδιωτών ένα μεγάλο κομμάτι της ευρύτερης περιοχής με τις ιαματικές πηγές, ενώ η ιστορικότητα της περιοχής που βρίσκονται αυτές, χρησιμοποιείται ώστε να αυξηθούν οι πιθανότητες πώλησής της.

Θα συμφωνήσουμε με τη 2η εκδοχή: όντως δεν έγινε κάτι που θα πωληθεί η περιοχή. Και δεν θα γίνει και τίποτα αν πωληθεί και ο Τύμβος του Μαραθώνα, οι Πλαταιές και γιατί η γέφυρα του Γοργοποτάμου, το οχυρό του Ρούπελ... Η ιστορία μας είναι "πανανθρώπινη" και ανήκει "σε όλον το κόσμο". Έτσι δε μας έμαθαν σχολείο; Επομένως τι και αν τα έχουμε εμείς - στην κυριότητά μας - τι και αν περάσουν στα χέρια άλλων. Και γιατί όχι να μην το προχωρήσουμε... Να περάσουμε το μάνατζμεντ των μουσείων σε ιδιώτες, να κανονίσουμε μια "καλή τιμή" με τους Άγγλους ώστε να κρατήσουν τα Μάρμαρα του Παρθενώνα. Και ας αφήσουμε τον Κλούνεϊ να τρέχει μόνος του. Έτσι κι αλλιώς δεν είμαστε άξιοι να τα προστατεύσουμε έτσι δεν είναι; Και σιγά τώρα...Ποιος πάει σε μουσεία και αρχαιότητες. Ποιος έχει πάει στον Τύμβο του Μαραθώνα, έχει επισκεφτεί έστω κι ένα από αυτά τα μνημεία. Αφού δεν πάμε έτσι κι αλλιώς - ας τα πουλήσουμε για να μπορεί ο κύριος Σαμαράς να δίνει 500άρικα και να ξεπληρώνει τους υπέρογκους (συγκριτικά με τις άλλες "μνημονευόμενες χώρες" τόκους) των καινούργιων δανείων που πήραμε...

Και τι έγινε... Ποιος χρειάζεται την ιστορία του. Εμείς όταν φτιάχναμε πολιτισμό (δηλαδή κάτι φιλοσοφήματα, κάτι θεωρήματα στη Γεωμετρία, κάτι ναούς και κάτι τραγωδίες που τις βλέπει κανείς και βαριέται) οι άλλοι "έτρωγαν βελανίδια". Αλλά εμείς τους δώσαμε τα φώτα και τους κάναμε ανθρώπους... Έ, καθαρίσαμε και μπορούμε να τα πουλήσουμε. Στο κάτω - κάτω δεν είμαστε αγράμματοι. Το Λύκειο το βγάλαμε και στο πανεπιστήμιο πήγαμε, άσχετα αν κάναμε χοντρά λάθη στο συντακτικό και δεν μπορούμε να χωρίσουμε "δυο γαϊδάρων άχυρα".

Γιατί αν ήμασταν, μπορεί να ήμασταν και Μακρυγιάννηδες. Και τότε ίσως παλεύαμε να μην πωληθούν οι Θερμοπύλες. Και ο τύμβος της Σαλαμίνας. Και ίσως τότε αντιδρούσαμε για την παραχώρηση του ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΟΥ αιγιαλού σε ιδώτες. Και ίσως μιλούσαμε όταν βλέπαμε το κράτος να κάνει τα στραβά μάτια όσο αφορά την εφαρμογή δικαστικών αποφάσεων που ΔΕΝ το συμφέρουν και να επιβάλει τις απόψεις του στο ΣτΕ.

Τότε... Ίσως τότε να ήμασταν άξιοι των αρχαίων προγόνων μας. Και τότε θα μπορούσαμε να πούμε..."Και τι έγινε;"...

Δεν υπάρχουν σχόλια: