Τετάρτη 12 Μαΐου 2021

Να το γιατί οι ειδήσεις για την "πράσινη" λίστα της TUI πρέπει να μας προκαλούν γέλιο και απογοήτευση...

 Ο τίτλος στα περισσότερα site είναι τεράστιος: "Πέντε ελληνικά νησιά στην «πράσινη» λίστα της βρετανικής TUI". Ο κόσμος που έχει ακούσει ότι η χώρα μας είναι ΔΥΣΤΥΧΩΣ στην πορτοκαλί λίστα της Μ.Βρετανίας (που συνεπάγεται 10ήμερης καραντίνας και 2 μοριακών τεστ από την μέρα της άφιξης - με εκτιμώμενο μέσο κόστος τις 200 λίρες ανά άτομο - περίπου 230 ευρώ), παρασύρεται και πιστεύει (χωρίς να διαβάσει) ότι αυτό αποτελεί θετική εξέλιξη και πως γι' αυτά τα 5 ελληνικά νησιά, θα υπάρξει καποια καλύτερη προοπτική για τον επόμενο ενάμιση μήνα.

Η πραγματικότητα όμως είναι τελείως διαφορετική. Αυτή η "πράσινη" λίστα της TUI είναι απλώς οι περιοχές που οι πτήσεις της TUI θα ξεκινήσουν στις 17 του Μάη. Αν και αυτό είναι θετικό (γιατί π.χ. η Ryanair έχει διακόψει από τις αρχές του Απρίλη εώς τα τέλη του Μάη όλες τις πτήσεις της, προς τους ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς), δε σημαίνει ουσιαστικά κάτι, πέραν του ότι όποιος Έλληνας και Βρετανός έχει σπίτι σ' αυτά τα 5 νησιά και ζει στην Μ.Βρετανία, θα μπορέσει να ταξιδέψει απευθείας στον προορισμό του, χωρίς την επιπλέον ταλαιπωρία μιας στάσης στην Αθήνα. Αυτό είναι πολύ σημαντικό γι' αυτούς τους ανθρώπους (αφού στους καιρούς που ζούμε, όσο μπορούμε ν' αποφεύγουμε τα αεροδρόμια τόσο το καλύτερο), αλλά δεν αποτελεί κάποιο φοβερό νέο για τον τουρισμό της χώρας - τα πράγματα δεν θα είναι καθόλου καλά τουλάχιστον μέχρι τα τέλη του Ιούνη.

Βοηθάει όμως αρκετά την εικόνα της κυβέρνησης που μπορεί να πανηγυρίζει για το ότι "5 νησιά της Ελλάδας είναι στην "πράσινη" λίστα της βρετανικής TUI". To ότι η TUI έχει προνομιακή μεταχείριση στην χώρα μας και επομένως το λιγότερο που μπορούσε να κάνει είναι να ξεκινήσει πτήσεις πριν τον ανταγωνισμό, δεν αναφέρεται πουθενά. Επίσης δεν αναφέρεται πουθενά το ότι η TUI δεν έχει κάποιο θεσμικό ρόλο στην πολιτική του ανοίγματος των συνόρων της Μ. Βρετανίας και ότι οι πιέσεις της ΔΥΣΤΥΧΩΣ απέτυχαν, όπως απέτυχαν στις προβλέψεις τους και όλοι εκείνοι που "διέρρεαν" ότι η Ελλάδα έχει κάνει συμφωνία με την Μ. Βρετανία ώστε να περιληφθεί στην "πράσινη" λίστα των τουριστικών προορισμών. Αυτό που ακουγόταν δηλαδή κατά κόρον το τελευταίο μήνα στην χώρα μας.

Είναι κρίμα που για να μπορέσουν κάποιοι να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις σ' ένα τόσο σοβαρό θέμα, χρησιμοποιείται (εσκεμμένα) ένας τίτλος που παραπέμπει σε κάτι διαφορετικό απ' αυτό που συμβαίνει (ενώ το άρθρο-δελτίο τύπου που δημοσιεύεται σε δεκάδες site είναι τόσο κακογραμμένο που προκαλεί μεγάλη σύγχυση σε οποιοδήποτε μπορεί να κατανοήσει στοιχειωδώς την ελληνική γλώσσα). 

Πάντως για να βοηθήσουμε και για να μην πάει χαμένο όμως το momentum προτείνουμε να υπάρξει νέο υποστηρικτικό άρθρο με τίτλο "Η Ελλάδα είναι στην "πράσινη" λίστα των Ελλήνων της Μ. Βρετανίας" ή ακόμα ένα με τίτλο "Η Ελλάδα είναι στην "πράσινη" λίστα των πτήσεων της Aegean από την Μ. Βρετανία". Αν αυτό ακούγεται passe μπορεί ν' αλλαχθεί η Aegean με την British Airways, η οποία ακόμα εκτελεί κάποιες πτήσεις την εβδομάδα.

Το όλο σκηνικό θυμίζει αποτυχημένες ευρωπαϊκές βραδιές των ελληνικών ομάδων, που την επομένη είχαν τίτλους του τύπου "Προκρίθηκε στις καρδιές μας" και "Ήταν νικητής στις ψυχές των φιλάθλων της". 

Η σοβαρότητα και η αλήθεια έχουν πάει περίπατο... 

Και για να ξεκαθαρίσουμε και κάτι. Ο λόγος που η συγκεκριμένη εταιρεία (αλλά και άλλες) τις πτήσεις δεν είναι από αγάπη για την χώρα μας. Αν δεν υπάρχουν απαγορεύσεις πτήσεων από την Μ. Βρετανία προς την χώρα μας, η μη ακύρωση μεταθέτει το πρόβλημα της αλλαγής της πτήσης στους επιβάτες που έχουν ήδη κλείσει να πετάξουν, ενώ η εταιρεία δεν θα χρειαστεί να καταβάλει αποζημιώσεις από τυχόν ακυρώσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια: