Είδηση: Nα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους, δηλαδή την παράταξη των οχημάτων στις εθνικές οδούς, αποφάσισαν οι Ιδιοκτήτες Φορτηγών και Βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης στη σύσκεψη των ομοσπονδιών που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα.
Η χθεσινή κίνηση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την αύξηση της άυλης αξίας των βυτιοφόρων κατά 42.000 ευρώ, χαρακτηρίστηκε ως άνευ αντικειμένου από τους ιδιοκτήτες. Συγκεκριμένα ζητούν 5ετής μεταβατική περίοδο αντί 3ετής που προβλέπεται καθώς και να μην μηδενιστεί η αξία της άδειας τους μετά την λήξη της περιόδου αλλά να παραμείνει αυστηρά στις 35.000 ευρώ. Οι κινητοποιήσεις αναμένεται να συνεχιστούν μέχρι την επόμενη εβδομάδα.
Την ίδια ώρα στην άρση του πλαφόν που έχει επιβληθεί στην τιμή της βενζίνης προχώρησε η κυβέρνηση, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης. Σύμφωνα με το υπουργείο, η κατάσταση στην αγορά καυσίμων έχει ομαλοποιηθεί και πλέον δεν υπάρχει ανάγκη εφαρμογής του πλαφόν.
Σχόλιο: Όταν ένας κλάδος σαν κι αυτόν των Ιδιοκτητών Φορτηγών και Βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης, "κινητοποιείται" οι συνέπειες αυτού είναι ορατές στην καθημερινότητα του πολίτη και συνήθως είναι δυσάρεστες. Αυτή όμως είναι μόνο η μία πλευρά του νομίσματος: Η άλλη είναι ο μηδενισμός της περιουσίας τους μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα κάτι που κανείς από αυτούς που φωνάζουν ενάντιά τους θα δεχόταν. Η ευθύνη του κράτους είναι τεράστια, δεδομένου ότι "έθρεψε" το καθεστώς των αδειών και επέτρεψε να φτάσουν οι τιμές τους στα ύψη. Μια αλλαγή είναι επιβεβλημένη, αλλά σίγουρα ο "μηδενισμός" της αξίας δε νομίζουμε να ευνοήσει κανέναν (και πόσο μάλλον των καταναλωτή, αφού η επιβάρυνσή του από τις αμοιβές των φορτηγών είναι μικρή - οι μεγάλες επιβαρύνσεις είναι ως γνωστόν οι φόροι και το κόστος διύλησης το οποίο είναι ανεξέλεκτο). Η υποχρεωτική μείωση της αξίας της σε λογικά επίπεδα θα ήταν η πιο δίκαιη λύση όπως και μια μεταβατική περίοδος που θα έδινε χρόνο γι' αλλαγές στον κλάδο. Παρότι δεν πιστεύουμε ότι το Υπουργείο έχει κακές προθέσεις, οι βιαστικές κινήσεις του μάλλον θα αποβούν εις βάρος όλων.
Βιαστικές κινήσεις όμως δεν έχουμε μόνο σ' αυτό τον τομέα. Έχουμε και στα "ήξεις-αφίξεις" της επιβολής πλαφόν στην τιμή της βενζίνης: Την μία μέρα επιβλήθηκε (εν χορδαίς και οργάνοις) και την άλλη αναιρέθηκε με τη δικαιολογία ότι η "αγορά ομαλοποιήθηκε" (και ενώ την ίδια ώρα αποφασιζόταν η κλιμάκωση των αντιδράσεων από πλευράς των ιδιοκτητών φορτηγών). Στην πραγματικότητα το πλαφόν άρθηκε μόλις οι βενζινοπώλες (πολύ σωστά κατά την άποψή μας) ζήτησαν επιβολή πλαφόν σε όλα τα στάδια - ξεκινώντας από τα δυϊλιστήρια, περνώντας στις εταιρείες και φτάνοντας μέχρι αυτούς. Επειδή όμως η κυβέρνηση δεν ήταν διαθετιμένη (ή ικανή) να κάνει κάτι τέτοιο, αφού θα χτυπούσε τα μεγάλα συμφέροντα των εταιριών και τα διυλιστήρια που είναι κατά 70% κρατικά, αποφάσισε να αποσύρει το πλαφόν χρησιμοποιώντας ως δικαιολογία την "μείωση των τιμών" και την "αύξηση της τιμής του πετρελαίου διεθνώς", ένα σχήμα που μόνο ως οξύμωρο μπορεί να χαρακτηριστεί. Για το ότι η τιμή της βενζίνης είναι κατά μεγάλο ποσοστό φόροι και το ότι δεν υπάρχει κανείς έλεγχος (στην σχεδόν μονοπωλιακή) αγορά των διυλιστηρίων ούτε λόγος: Προφανώς οι βενζινοπώλες κερδοσκοπούν (και πρέπει να χτυπηθούν) αλλά ως γνωστόν "το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι" και η εξυγίανση πρέπει να ξεκινήσει από πάνω (π.χ. από τα ΕΛ.ΠΕ των πολλών συμβούλων και των παχυλών πριμ).
Πηγή: "Ελευθεροτυπία" / Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο για τους λόγους τους οποίους το πρόγραμμα σταθερότητας της χώρας μας είναι ανεφάρμοστο μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου