Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2010

Δήθεν "πράσινη" ανάπτυξη / Σχόλιο για το "Σκοπιανό"

Είδηση: Μνημόνιο συνεργασίας με την κυβέρνηση του Κατάρ, ύψους 5 δισ. ευρώ, που στόχο θα έχει, μεταξύ άλλων, και την αξιοποίηση και εκμετάλλευση του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό θα υπογράψει ο Γ.Παπανδρέου με τον εμίρη Αλ Θανί, υπευθύνου του κρατικού fund του Κατάρ, Qatar Investment Authority (QIA). Κατά δημοσιογραφικές πληροφορίες υπάρχουν σκέψεις για σειρά έργων, όπως «αξιοποίηση» μέρους της παραλίας στο ύψος του πρώην αεροδρομίου, κατασκευή μαρίνας ελλιμενισμού πολυτελών θαλαμηγών, ξενοδοχείου, συνεδριακών κέντρων, πλωτού καζίνου και μικρού αεροδρομίου που θα χρησιμοποιείται από lear jet και ιδιωτικά αεροσκάφη.

Μέχρι χθες δεν είχε γίνει σαφές το ακριβές ποσοστό της έκτασης, αλλά κυβερνητικές πηγές εκτιμούσαν ότι θα είναι τουλάχιστον 15%, αλλά μπορεί να φτάσει και το 30%. Στον υπόλοιπο χώρο θα δημιουργηθούν χώροι αναψυχής και πάρκα. Την ίδια ώρα η υπουργός Περιβάλλοντος παρουσίαζε στην Θεσσαλονίκη το σχέδιο για μια "πράσινη Θεσσαλονίκη" που αναμένεται να ολοκληρωθεί την επόμενη δεκαετία.

Σχόλιο: Και διηγώντας τα, να κλαίς...Στην αρχή στο Ελληνικό και στα 5300 στρέμματα του προβλεπόταν "το μεγαλύτερο πάρκο της Ευρώπης". Στην συνέχεια, και στα 2002, ο σχεδιασμός άλλαξε, προβλέποντας την οικιστική αξιοποίηση περίπου 1.000 στρεμμάτων ώστε να εξασφαλιστούν έσοδα για την κατασκευή και συντήρηση του μελλοντικού μητροπολιτικού πάρκου, που το κόστος τους είχε προσδιοριστεί στα 400-500 εκατ. ευρώ. Ταυτόχρονα όμως εκχωρήθηκαν 200 στρέμματα για το αμαξοστάσιο του τραμ και το ΚΤΕΟ Ελληνικού, που βέβαια δε μετρούσε στα 1000 στρέμματα...Μετά ήρθαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες για τους οποίους διαμορφώθηκαν πέντε αθλητικοί πόλοι, που μετά τους Αγώνες περιφράχθηκαν (και στην ουσία ποτέ δε παραδόθηκαν στους πολίτες - για οποιαδήποτε χρήση) καταλαμβάνοντας 1800 στρέμματα. Απ' αυτά άλλα εκμισθώθηκαν (π.χ. το κανόε καγιάκ, με 290 στρέμματα για 30 χρόνια σε ιδιώτες) και άλλα απλώς αφέθηκαν να καταρρέουν. Και τώρα η "πράσινη" (και μεταφορικά και κυριολεκτικά) κυβέρνηση θέλει να χρησιμοποιήσει την τελευταία ευκαιρία για "ανάσα" της Αττικής, για να κάνει πλωτά καζίνο, μαρίνες και ξενοδοχεία, πράγμα που είμαστε σίγουροι ότι θα το διαφημίσει σαν μια "σπουδαία επιτυχία" και "εισφορά ξένων κεφαλαίων". Την ίδια ώρα δημιουργεί καινούργια σχέδια για "πράσινη" ανάπτυξη στην Θεσσαλονίκη με αιχμή του δώρατος το δάσος του Σέιχ Σου. Άλλη μια απόδειξη, ότι (και ανεξάρτητα από τις όποιες δικαιολογίες θα βρεθούν) στα λόγια μπορεί να είναι υπέρ της διαφύλαξης και βελτίωσης του περιβάλλοντος αλλά στην πράξη κάνει εύκολα "κωλοτούμπα", βρίσκοντας ευκαιρία να ξεπουλήσει τη δημόσια περιουσία και να βάλει στην άκρη το όραμα για "μια ανθρώπινη Αττική". Έτσι η "πράσινη πολιτική" περιορίζεται σε χαράτσια τύπου "ενεργειακών ταυτοτήτων" και "πρασίνων τελών κυκλοφορίας" τα οποία και βέβαια υποστηρίζουμε, όταν όμως συνοδεύονται από ανάλογα έργα.

Πηγή: "Ελευθεροτυπία"

Και για να μην ξεχνιόμαστε... Έχουμε γράψει στο παρελθόν για το γεγονός ότι έχει σχεδόν συμφωνηθεί λύση στο όνομα της FYROM με επικρατέστερη ονομασία το "Δημοκρατία της Μακεδονίας του Βαρδάρη". Επίσης έχουμε γράψει και για τον "ειδικό ρόλο" του κυρίου Άλεξ Ρόντου σε σειρά διαβουλεύσεων και εκπροσωπήσεων. Το τελευταίο φαίνεται να έχει δημιουργήσει εκνευρισμό στον υπουργό Εξωτερικών κ. Δρούτσα, αφού ο κος Ρόντος φαίνεται να παίρνει ατομικές πρωτοβουλίες και φέρεται να έχει δεσμευτεί απέναντι στους κυρίους Νίμιτς και Γκρουέφσκι για άμεση επίλυση του ζητήματος χωρίς παράλληλη επίλυση των ζητημάτων ταυτότητας, γλώσσας κλπ και χωρίς να υπάρχει "μια ονομασία για όλες τις χρήσεις"- ενάντια βέβαια στην θεωρητικά, πάγια θέση της χώρας μας...

Δεν υπάρχουν σχόλια: