Είδηση: η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς έκρινε οριστικά, με ένα κείμενο πέντε γραμμών, ότι νόμιμα η Deutsche Telekom εξαγόρασε το βασικό «πακέτο» μετοχών του ΟΤΕ, χωρίς να υποβάλει δημόσια προσφορά για τις μετοχές της μειοψηφίας. Όπως ακριβώς είχε κρίνει το 2008, έτσι και τώρα η διοίκηση Γαβριηλίδη έκρινε ότι το δικαίωμα της Telekom να αγνοήσει τους μετόχους μειοψηφίας εδράζεται στον εθνικό νόμο, που εξαιρεί τις αποκρατικοποιήσεις από την υποχρέωση δημόσιας προσφοράς για τις μετοχές μειοψηφίας.
Και τούτο παρότι η Κομισιόν βρίσκεται ένα βήμα πριν από την παραπομπή της χώρας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, ακριβώς επειδή θα κριθεί ότι ο νόμος αυτός δεν συνάδει με το κοινοτικό δίκαιο, βάσει του οποίου σε κάθε περίπτωση αλλαγής του ελέγχου μιας εταιρείας (αδιάφορο αν είναι ιδιωτική ή κρατική) ο αγοραστής είναι υποχρεωμένος να προχωρήσει σε δημόσια προσφορά και για τις μετοχές μειοψηφίας. Με βάση τον κίνδυνο αυτό η επιτροπή μπορούσε να παγώσει τα δικαιώματα ψήφου των Γερμανών στην γενική συνέλευση επαναφέροντας παράλληλα το μάνατζμεντ στο έλεγχο του Δημοσίου, απομακρύνοντας τον υπόδικο, για την υπόθεση Siemens, Π.Βουρλούμη από το τιμόνι του οργανισμού.
Την ίδια ώρα η Κομισιόν, επιμένει για την άμεση εκποίηση λιγνιτικών και υδροηλεκτρικών μονάδων της ΔΕΗ, με σκοπό να "αυξηθεί ο ανταγωνισμός".
Σχόλιο: Η θέση μας είναι σαφής: Παρά τις μετοχοποιήσεις ο έλεγχος των ΔΕΚΟ πρέπει να παραμένει στο Δημόσιο, όχι μόνο για οικονομικούς αλλά και για εθνικούς λόγους. Παρόλα αυτά όμως (και πέραν των πιστεύω μας) η άνευ όρων παράδοση του οργανισμού κατά παράβαση των νόμων αποτελούσε ένα ακόμα λάθος, το οποίο θα μπορούσε να διορθώσει έστω και την τελευταία στιγμή. Προτίμησε όμως να υποκύψει στις πολιτικές πιέσεις της κυβέρνησης Μέρκελ (υπό την απειλή διακοπής του δανείου) και να διατηρήσει ένα υπόδικο, για απιστία, για πρόεδρο του οργανισμού. Το ερώτημα είναι ένα σ' αυτήν την περίπτωση: Ποιός θα πληρώσει το πρόστιμο από την Ε.Ε. όταν έρθει; Οι Γερμανοί που ωφελήθηκαν (αφού πήραν στο έλεγχο τους έναν από τους μεγαλύτερους τηλεπικοινωνιακούς παίκτες των Βαλκανίων) ή το ελληνικό κράτος;
Όσο αφορά τη ΔΕΗ, μάλλον η Κομισιόν θέλει να μας μπερδέψει. Πως θα αυξηθεί ο ανταγωνισμός με την πώληση των λιγνιτικών και των υδροηλεκτρικών μονάδων (αλήθεια τα ποτάμια θα τα πουλήσουμε και αυτά ή θα τα δώσουμε προίκα); Αυτό που θα συμβεί είναι να έχουμε ιδιώτες στην εμπορία (να χρησιμοποιούν κάτι που θα έχουν πάρει κοψοχρονιά), με την ΔΕΗ να υποχρεούται ν' αγοράσει απ' αυτούς (για να καλύψει τις ανάγκες της) σε τιμές που αυτοί θα θέλουν - όπως συμβαίνει περίπου και με τα φωτοβολταϊκά πάρκα. Κάτι που επιβαρύνει την ΔΕΗ και στην συνέχεια και τους καταναλωτές (αφού λόγω της περίφημης ρήτρας καυσίμων θα υπάρχει αύξηση τιμολογίου).
Να πούμε πάντως ότι σε προηγούμενη παρόμοια κίνηση βασικός ενδιαφερόμενος ήταν η γερμανική RWE. Τα συμπεράσματα δικά σας.
Και για να μην ξεχνιόμαστε... Παρά τις συνεχιζόμενες ερωτήσεις από την αντιπολίτευση, κανείς από την κυβέρνηση δεν έχει κάνει τον κόπο να απαντήσει γιατί το Ελληνικό κράτος δεν χρησιμοποίησε το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους κατά τις διαπραγματεύσεις με την τρόικα για την σύναψη του Μνημονίου παρά κατέφυγε σε κατ' επιλογήν νομικούς (ένας εκ των οποίων διορίστηκε μετά το πέρας των διαπραγματεύσεων πρόεδρος του ΝΣΚ) καθώς και σε δικηγορικό γραφείο του Λονδίνου (το οποίο πήρε 80000 ευρώ). Δεν ήταν παράνομη ενέργεια αυτή, δεδομένου ότι με βάση το Σύνταγμα απαιτείται η επίσημη γνωμοδότηση του ΝΣΚ σε τέτοια ζητήματα και δεν προβλέπεται πουθενά η αντικατάσταση του από άλλους νομικούς. Για τα υπέρογκα έξοδα δανείου τα έχουμε γράψει στο παρελθόν.
Πηγή: "Το Παρόν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου