Επειδή η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου έλυσε όλα τα προβλήματα της χώρας, έχουν εφαρμόσει μια στιβαρή εξωτερική πολιτική και δε σηκώνουν μύγα στο σπαθί τους και έχοντας "κλείσει" το θέμα των πρόωρων εκλογών εφαρμόζοντας "φιλολαϊκές" πολιτικές, και πλέον δεν έχει τι άλλο να κάνει, αποφάσισε να διορθώσει όλα τα κακά της χώρας με μιας, όχι ρίχνοντας βόμβες νετρονίου (όπως θα περίμενε κανείς) αλλά κάνοντας μια Συναγματική αναθεώρηση - κάτι που όλοι οι Έλληνες περιμένουν αγωνιόντας μέρα και νύχτα, εδώ και χρόνια.
Έτσι ετοίμασαν για πάρτη μας μια σειρά 21 "σημείων" τα οποία θεωρούν ότι πρέπει ν' αλλαχθούν έτσι ώστε - σε συγκερασμό με τα ατελείωτα Μνημόνια που ήρθαν και θα έρθουν - να μπορέσει η χώρα μας να ολοκληρώσει την πορεία προς τον 18ο αιώνα που έχει ξεκινήσει με ταχύτατους ρυθμούς. Σας τα παρουσιάζουμε όπως τα δημοσίευσε το "Βήμα" (τα σχόλιά μας βρίσκονται μέσα στις παρενθέσεις):
Έτσι ετοίμασαν για πάρτη μας μια σειρά 21 "σημείων" τα οποία θεωρούν ότι πρέπει ν' αλλαχθούν έτσι ώστε - σε συγκερασμό με τα ατελείωτα Μνημόνια που ήρθαν και θα έρθουν - να μπορέσει η χώρα μας να ολοκληρώσει την πορεία προς τον 18ο αιώνα που έχει ξεκινήσει με ταχύτατους ρυθμούς. Σας τα παρουσιάζουμε όπως τα δημοσίευσε το "Βήμα" (τα σχόλιά μας βρίσκονται μέσα στις παρενθέσεις):
- Ενίσχυση του ρυθμιστικού ρόλου του Προέδρου της Δημοκρατίας και την άμεση εκλογή του από τους Έλληνες πολίτες (Πιο συγκεκριμένο γίνεται; Τι εννοείται με το "ρυθμιστικό ρόλο"; Και με το παρόν Σύνταγμα ο ΠτΔ μπορεί να αναπέμψει διατάγματα και νόμους και να σταματήσει οτιδήποτε θεωρεί ως αντιλαϊκό, αντιδημοκρατικό και αντισυνταγματικό. Και ας εκπροσωπεί τον ελληνικό λαό. Το θέμα επομένως είναι όχι τόσο στις αρμοδιότητες όσο στο πως τις διαχειρίζεται το κάθε πρόσωπο που κάθεται στην καρέκλα αυτή. Όσο για την απευθείας εκλογή, ωραία ιδέα - ποιος διαφωνεί;).
- Ισχυρές εγγυήσεις για εξάντληση της διάρκειας της κοινοβουλευτικής περιόδου, για εξάντληση της τετραετίας. Με σταθερό εκλογικό σύστημα. Ένα σταθερό εκλογικό σύστημα που θα μπορεί να αλλάζει, μόνο με ισχυρές κοινοβουλευτικές πλειοψηφίες, από τα τρία πέμπτα της Βουλής ("Ισχυρές εγγυήσεις" σημαίνει Δικτατορία. Οι κυβερνήσεις πέφτουν όταν χάνουν τη δεδηλωμένη και έτσι θα πρέπει να συμβαίνει. Όσο αφορά το εκλογικό σύστημα και το παρόν Σύνταγμα θέτει προϋποθέσεις για την αλλαγή του - που δεν επιτρέπουν τις πολλαπλές αλλαγές).
- Θεσμοθέτηση συγκεκριμένου κυβερνητικού σχήματος και αντίστοιχου οργανογράμματος με απόφαση των 3/5 της Βουλής (Δηλαδή; Το καταλαβαίνει αυτός που το πρότεινε;)
- Ευέλικτη κυβέρνηση, μικρή, με θεσμοθέτηση τριών μόνιμων υπηρεσιακών υφυπουργών (Εξωτερικών, Άμυνας και επί του Προϋπολογισμού) με 5ετή θητεία (Υπηρεσιακούς υφυπουργούς βάζουμε όταν υπάρχει κίνδυνος για την Δημοκρατία και όταν υπάρχουν πρόσωπα κοινής αποδοχής. Είναι εσφαλμένο και αντιδημοκρατικό να "φορτώνονται" υπουργοί από την μία κυβέρνηση στην άλλη - αφού τα προγράμματα των κομμάτων υποθετικά διαφέρουν. Υπουργοί των προηγουμένων κυβερνήσεων θα έχουν διαφορετική ατζέντα και θα έρχονται σε σύγκρουση - πράγμα όχι καλό για το κυβερνητικό έργο. Η πραγματική αλλαγή θα ήταν το οι θέσεις των γενικών γραμματεών των υπουργείων να προκηρύσσονται γι' άτομα με συγκεκριμένη πείρα εντός του Δημοσίου με αντικειμενικά κριτήρια και εκτός κομματικών κριτηρίων με συγκεκριμένη θητεία και με ανοιχτό διαγωνισμό).
- Κατάργηση των πολλών γενικών γραμματέων των υπουργείων, όπως είναι σήμερα, με αντίστοιχη αναβάθμιση του ρόλου των γενικών διευθυντών και θέσπιση ενός μόνο γενικού γραμματέα σε κάθε υπουργείο (δεν χρειάζεται συνταγματική προαίρεση. Απλώς μια ΚΥΑ).
- Αναθεώρηση της διάταξης που προσδιορίζει την ποινική ευθύνη των υπουργών και αναθεώρηση της διάταξης για την ασυλία των βουλευτών και αυτή θα περιορισθεί αποκλειστικά στα όρια της άσκησης των κοινοβουλευτικών καθηκόντων του κάθε βουλευτή (Σωστό).
- Ουσιαστικός εκδημοκρατισμός των πολιτικών κομμάτων, με αξιόπιστες εγγυήσεις διαφάνειας στα οικονομικά των κομμάτων (Άερολογία. Τα κόμματα είναι δημοκρατικά όταν υπόκεινται σε δμηοκρατικές διαδικασίες και στους νόμους κάθε κράτους. Με "εντολή Σαμαρά" δεν υπάρχουν δημοκρατικά κόμματα).
- Κατάργηση των βουλευτικών προνομίων που δεν έχουν σχέση με τα καθήκοντα του βουλευτή (Δηλαδή; Για ποια μιλούν; Με βάση τα όσα υποστηρίζονται ΟΛΑ τα προνόμια των βουλευτών έχουν σχέση με τα καθήκοντά τους. Και γιατί χρειάζεται Συνταγματική Αναθεώρηση γι' αυτό; Είναι θεσμοθετημένο στο Σύνταγμα να έχει ο κάθε βουλευτής λάπτοπ;)
- Ασυμβίβαστο του αξιώματος του υπουργού με εκείνο του βουλευτή, ώστε να πάψει η Βουλή να είναι προθάλαμος υποψήφιων υπουργών και θα γίνει Συνέλευση εκπροσώπων του λαού. Αναβάθμιση εξουσιών στην άσκηση του νομοθετικού τους έργου και του κοινοβουλευτικού τους ελέγχου. (Δηλαδή θα καταλήξουμε να έχουμε επαγγελματίες υπουργούς που δεν θα έχουν ΚΑΜΙΑ επαφή με την κοινωνία - τύπους δηλαδή Στουρνάρα και Χαρδούβελη - σε κάθε υπουργείο, που δε θα πατάνε ποτέ στην Βουλή και θα κάνουν ό,τι τους γουστάρει).
- Αναθεώρηση του άρθρου 90, ώστε να ενισχυθεί η ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης και να περιοριστεί η διακριτική ευχέρεια της Εκτελεστικής Εξουσίας ως προς την επιλογή της ηγεσίας της Δικαιοσύνης (Με βάση το Σύνταγμα οι εξουσίες είναι ανεξάρτητες ήδη. Άρα κάτι τέτοιο δεν χρειάζεται).
- Ίδρυση Συνταγματικού Δικαστηρίου (Το ΣτΕ και ο Άρειος Πάγος τι θα κάνουν ακριβώς μετά απ' αυτό;)
- Θέσπιση χρονικών ορίων ως προς τη θητεία του πρωθυπουργού (Τα χρονικά όρια τα βάζει ο ίδιος ο λαός. Το πρόβλημα είναι όταν οι Πρωθυπουργοί ορίζονται και δεν εκλέγονται - όπως ο Παπαδήμος. Τότε έχουμε θέμα).
- Θέσπιση χρονικών ορίων ως προς τις θητείες των περιφερειαρχών, των δημάρχων και των συνδικαλιστών (να θυμήσουμε απλώς ότι υπήρχε όριο στη θητεία των νομαρχών και η παρούσα συγκυβέρνηση τον κατήργησε. Συν τοις άλλοις όλοι οι παραπάνω εκλέγονται - κοινώς τους φορτωνόμαστε οικοιοθελώς).
- Μείωση του αριθμού των βουλευτών. (Να τους κάνουμε 10 και πλήρως ελεγχόμενους έτσι ώστε να μην ανεξαρτητοποιούνται οι τσόγλανοι ή να μην καταψηφίζουν τα θεάρεστα κυβερνητικά νομοσχέδια;)
- Ενίσχυση του ρόλου των βουλευτών, τόσο σε νομοθετικό όσο και σε ελεγκτικό επίπεδο. (Τι παραπάνω να κάνουν; Αφού ο ρόλος της Βουλής είναι τόσο νομοθετικός - ο βουλευτής δύναται να προτείνει νομοσχέδια και τροπολογίες - όσο και ελεγκτικός - αφού δικαιούται να καταθέτει ερωτήσεις και να καταψηφίζει ό,τι θεωρεί λανθαρσμένο).
- Υποχρεωτική σύνταξη μελέτης σκοπιμότητας για τα μεγάλα δημόσια έργα και τις σημαντικές προμήθειες του Δημοσίου (Πρέπει δηλαδή να μπει στο Σύνταγμα το αυτονόητο; Έτσι κι αλλιώς δε γίνονται μελέτες σκοπιμότητας; Έστω και σε θεωρητικό επίπεδο υπάρχουν πάντα μελέτες σκοπιμότητας γιατί απλώς αλλιώς ΔΕΝ εγκρίνονται από το Ελεγκτικό Συνέδριο).
- Οριοθέτηση της δικαιοδοσίας του Ελεγκτικού Συνεδρίου επί των δημόσιων συμβάσεων, ώστε να μη συγκρούεται με εκείνη του Συμβουλίου της Επικρατείας (Κοινώς για να μην μπορεί να βάζει φρένο και η εκάστωτε κυβέρνηση να περνάει "ήσυχα" ότι θέλει χωρίς προβλήματα και καθυστερήσεις).
- Ίδρυση ειδικού τμήματος στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την γρήγορη εκδίκαση υποθέσεων μεγάλων δημόσιων συμβάσεων και ιδιωτικών επενδύσεων (Να υποθέσουμε ότι θα τους διορίζει η κυβέρνηση πάλι).
- Αναθεώρηση του άρθρου 16, για την ίδρυση και λειτουργία μη κρατικών και μη κερδοσκοπικών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Είπαμε κι εμείς. Για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια τίποτα; Ούτε μια κουβέντα; Έστω και στο νούμερο 19 το είδαμε).
- Αναθεώρηση των διατάξεων για τα δημοψηφίσματα, ώστε να προβλέπεται διενέργεια δημοψηφίσματος και με λαϊκή πρωτοβουλία (Ο Γιωργάκης ζει.Να υπενθυμίσουμε βέβαια ότι μια τέτοια διάταξη δε λέει τίποτα, αν δεν υπάρχει πρόβλεψη ώστε τ' αποτελέσματα των δημοψηφισμάτων να είναι υποχρεωτικώς σεβαστά).
- Κατοχύρωση του δικαιώματος της ελεύθερης διακίνησης όλων και της ανεμπόδιστης πρόσβασης στην εργασία τους. Ώστε να μην διαταράσσεται συνεχώς η κοινωνικοοικονομική ζωή από την αυθαιρεσία ατόμων ή μικρών ομάδων (Αυτό αποτελεί μια από τις πλέον επικίνδυνες προτεινόμενες αλλαγές. Με λίγα λόγια ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ τις απεργίες συγκεκριμένων κλάδων καθώς και τις διαδηλώσεις, αφού υποχρεώνει ΜΜΜ και ταξί να δουλεύουν, ενώ με το πρόσχημα της "ανεμπόδιστης πρόσβασης" απαγορεύει τις διαδηλώσεις και τις συγκεντρώσεις - εκτός από αυτές σε καφενεία και πλατείες - αφού πλέον η αστυνομία θα μπορεί να την επικαλείται για να τις απαγορεύει. Βέβαια με την ίδια λογική θα πρέπει να ΜΗΝ διακόπτεται η κυκλοφορία για να περνάνε οι επίσημοι, ν' απαγορευτούν οι Μαραθώνιοι και οι αγώνες δρόμου, οι θρησκευτικές πομπές, οι παρελάσεις κ.ο.κ.)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου