Και το αίσχος της κατάθεσης άσχετων τροπολογιών σε νομοσχέδια συνεχίζεται με αμείωτη ένταση. Το τελευταίο κατόρθωμα της κυβέρνησης έχει να κάνει με μια υπερβολικά πονηρή ρύθμιση χρεών των ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ναυπηγείων σε ασφαλιστικά ταμεία, η οποία "κόλλησε" σ' ένα νομοσχέδιο που ρύθμιζε ποινές για την παιδική πορνογραφία. Αφήνοντας στην άκρη την απαράδεκτη αυτή πρακτική (η οποία υποτίθεται ότι θα σταματούσε από πέρσυ) ας δούμε λίγο τις λεπτομέρειες της υπόθεσης.
Πιο συγκεκριμένα η τροπολογία εξαιρεί τα Ναυπηγεία Σύρου από την υποχρέωση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες και επιπλέον αναστέλλει κάθε μέτρο εναντίον των υπευθύνων για όλες τις ναυπηγικές επιχειρήσεις (Ελευσίνας, Σκαραμαγκά, Σύρου κ.α) για οφειλές στα ασφαλιστικά ταμεία.
Η τροπολογία αυτή φορτώνει με 12.500.000 ευρώ χρέος το ΙΚΑ - ΤΕΑΜ και άλλα ασφαλιστικά ταμεία, ωφελόντας ουσιαστικά το ναυπηγείο Νεώριο της Σύρου, του επιχειρηματία Ν. Ταβουλάρη, και κάποιες μικρές επισκευαστικές επιχειρήσεις που ανήκουν σε εργολάβους.
Η τροπολογία υπογράφεται από τους υπουργούς Οικονομικών, Εργασίας και Δικαιοσύνης, ενώ κατατέθηκε στο νομοσχέδιο με τίτλο «Καταπολέμηση της σεξουαλικής κακοποίησης και εκμετάλλευσης παιδιών και της παιδικής πορνογραφίας» (!!!).
Έτσι κατά παρέκκλιση των σχετικών διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας το ναυπηγείο Σύρου θα μπορεί να έχει αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας μέχρι τις 30 Ιουνίου 2017, υπό την προϋπόθεση ότι θα καταβάλλει κάθε μήνα το 0,70% των ασφαλιστικών εισφορών που όφειλε ως και τις 30 Απριλίου 2014 και παράλληλα στο εξής θα καταβάλει κανονικά τις εισφορές των περίπου 400 τακτικών και έκτακτων εργαζομένων που απασχολεί.
Σύμφωνα με την έκθεση του Λογιστηρίου του Κράτους, το ναυπηγείο οφείλει συνολικά 10 εκατομμύρια ευρώ. Με βάση την τροπολογία θα πληρώνει 70.000 ευρώ το μήνα, ώστε μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2017 να έχει εξοφλήσει συνολικά 2,5 εκατ. Ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα 7,5 εκατ. ευρώ κεφαλαιοποιούνται. Αντίστοιχα προβλέπονται και για τις επισκευαστικές επιχειρήσεις, ενώ αναφέρεται ακόμα ότι αναστέλλονται μέχρι τις 30 Ιουνίου 2017 όλες οι πράξεις διοικητικής ή αναγκαστικής εκτέλεσης για τις συγκεκριμένες οφειλές, κάθε ποινική δίωξη σε βάρος των υπευθύνων (φυλάκιση ή χρηματική ποινή) και παράλληλα παρατείνεται μέχρι τις 30 Ιουνίου 2015 η προθεσμία -η οποία έληξε στο τέλος του 2013- αναστολής λήψης αναγκαστικών μέτρων κατά αυτών των επιχειρήσεων για οφειλές προς το ΙΚΑ και λοιπούς ασφαλιστικούς φορείς που εποπτεύονται από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
Γιατί όμως τόση σπουδή; Γιατί τα ποσά αυτά θα χαθούν από τα ελλείμματα ασφαλιστικά ταμεία; Στη θεωρία είναι το προφανές δηλ. «η προστασία των θέσεων εργασίας» και «η στήριξη της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας». Όμως... Πως ο κύριος Ταβουλάρης ζητάει χαριστικές ρυθμίσεις όταν ο ίδιος του ο όμιλος δεν υποστηρίζει τα ναυπηγεία; Από την άλλη κανείς δεν μας εξηγεί πως και γιατί τα Ναυπηγεία της Σύρου (και όχι μόνο αυτά) ενώ εισπράτουν από το βασικότερο πελάτη τους (δηλ. το Ελληνικό δημόσιο) δεν αποδίδουν τους απαραίτητους φόρους και τις ασφαλιστικές εισφορές;
Μήπως δεν θα ήταν πιο σοβαρή κίνηση από πλευράς της χώρας μας, να προωθήσει αλλαγές στις διάφορες οδηγίες, κανονισμούς και αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης, οι οποίες έχουν οδηγήσει σε διάλυση την ναυπηγική στην χώρα μας προς όφελων των ναυπηγείων της Β. Ευρώπης και της Ασίας; Και τέλος...Μήπως αυτή η ρύθμιση θεωρηθεί "κρατική ενίσχυση" της ναυπηγικής βιομηχανίας και (ξανά)φέρει σε σύγκρουση την χώρα μας με την Ευρωπαϊκή Ενωση;
Πιο συγκεκριμένα η τροπολογία εξαιρεί τα Ναυπηγεία Σύρου από την υποχρέωση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες και επιπλέον αναστέλλει κάθε μέτρο εναντίον των υπευθύνων για όλες τις ναυπηγικές επιχειρήσεις (Ελευσίνας, Σκαραμαγκά, Σύρου κ.α) για οφειλές στα ασφαλιστικά ταμεία.
Η τροπολογία αυτή φορτώνει με 12.500.000 ευρώ χρέος το ΙΚΑ - ΤΕΑΜ και άλλα ασφαλιστικά ταμεία, ωφελόντας ουσιαστικά το ναυπηγείο Νεώριο της Σύρου, του επιχειρηματία Ν. Ταβουλάρη, και κάποιες μικρές επισκευαστικές επιχειρήσεις που ανήκουν σε εργολάβους.
Η τροπολογία υπογράφεται από τους υπουργούς Οικονομικών, Εργασίας και Δικαιοσύνης, ενώ κατατέθηκε στο νομοσχέδιο με τίτλο «Καταπολέμηση της σεξουαλικής κακοποίησης και εκμετάλλευσης παιδιών και της παιδικής πορνογραφίας» (!!!).
Έτσι κατά παρέκκλιση των σχετικών διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας το ναυπηγείο Σύρου θα μπορεί να έχει αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας μέχρι τις 30 Ιουνίου 2017, υπό την προϋπόθεση ότι θα καταβάλλει κάθε μήνα το 0,70% των ασφαλιστικών εισφορών που όφειλε ως και τις 30 Απριλίου 2014 και παράλληλα στο εξής θα καταβάλει κανονικά τις εισφορές των περίπου 400 τακτικών και έκτακτων εργαζομένων που απασχολεί.
Σύμφωνα με την έκθεση του Λογιστηρίου του Κράτους, το ναυπηγείο οφείλει συνολικά 10 εκατομμύρια ευρώ. Με βάση την τροπολογία θα πληρώνει 70.000 ευρώ το μήνα, ώστε μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2017 να έχει εξοφλήσει συνολικά 2,5 εκατ. Ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα 7,5 εκατ. ευρώ κεφαλαιοποιούνται. Αντίστοιχα προβλέπονται και για τις επισκευαστικές επιχειρήσεις, ενώ αναφέρεται ακόμα ότι αναστέλλονται μέχρι τις 30 Ιουνίου 2017 όλες οι πράξεις διοικητικής ή αναγκαστικής εκτέλεσης για τις συγκεκριμένες οφειλές, κάθε ποινική δίωξη σε βάρος των υπευθύνων (φυλάκιση ή χρηματική ποινή) και παράλληλα παρατείνεται μέχρι τις 30 Ιουνίου 2015 η προθεσμία -η οποία έληξε στο τέλος του 2013- αναστολής λήψης αναγκαστικών μέτρων κατά αυτών των επιχειρήσεων για οφειλές προς το ΙΚΑ και λοιπούς ασφαλιστικούς φορείς που εποπτεύονται από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
Γιατί όμως τόση σπουδή; Γιατί τα ποσά αυτά θα χαθούν από τα ελλείμματα ασφαλιστικά ταμεία; Στη θεωρία είναι το προφανές δηλ. «η προστασία των θέσεων εργασίας» και «η στήριξη της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας». Όμως... Πως ο κύριος Ταβουλάρης ζητάει χαριστικές ρυθμίσεις όταν ο ίδιος του ο όμιλος δεν υποστηρίζει τα ναυπηγεία; Από την άλλη κανείς δεν μας εξηγεί πως και γιατί τα Ναυπηγεία της Σύρου (και όχι μόνο αυτά) ενώ εισπράτουν από το βασικότερο πελάτη τους (δηλ. το Ελληνικό δημόσιο) δεν αποδίδουν τους απαραίτητους φόρους και τις ασφαλιστικές εισφορές;
Μήπως δεν θα ήταν πιο σοβαρή κίνηση από πλευράς της χώρας μας, να προωθήσει αλλαγές στις διάφορες οδηγίες, κανονισμούς και αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης, οι οποίες έχουν οδηγήσει σε διάλυση την ναυπηγική στην χώρα μας προς όφελων των ναυπηγείων της Β. Ευρώπης και της Ασίας; Και τέλος...Μήπως αυτή η ρύθμιση θεωρηθεί "κρατική ενίσχυση" της ναυπηγικής βιομηχανίας και (ξανά)φέρει σε σύγκρουση την χώρα μας με την Ευρωπαϊκή Ενωση;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου