Σάββατο, 16 Μαρτίου 2013

Με κρατικό χρήμα αγορά δημόσιας περιουσίας από τις τράπεζες / Η παλιά Αθήνα που δεν ήταν τόσο γλυκειά

Είδηση:  Με ευρύτερους προβληματισμούς για επιμέρους διατάξεις, όπως αυτές για την συμμετοχή των τραπεζών στην εκποίηση δημόσιας περιουσίας, υπερψηφίστηκαν κατά πλειοψηφία τα άρθρα του νομοσχεδίου για τα επενδυτικά εργαλεία. Κατά τη διαδικασία, η αξιωματική αντιπολίτευση επέμεινε στον προβληματισμό της για τις νέες δυνατότητες που δίνονται στα κεφάλαια επιχειρηματικών συμμετοχών, προκειμένου να συμβάλλουν στην χρηματοδότηση ελληνικών επιχειρήσεων που αδυνατούν σήμερα να εξασφαλίσουν κεφάλαια μέσω τραπεζικού δανεισμού.
«Με την ενσωμάτωση των εταιρειών αυτών στο Χρηματιστήριο, ανοίγει ο δρόμος ώστε τα κόκκινα δάνεια που είναι γραμμένα στις τράπεζες να μετατραπούν σε άλλης μορφής. Με τη διαδικασία μετατροπής των χρεών σε μετοχές, αποφεύγονται οι διάφοροι φόροι μεταβίβασης αύξησης μετοχικού κεφαλαίου - δηλαδή περνάμε σε μια νόμιμη φοροαποφυγή» σημείωσε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Δ. Γελαλής.
Αλλο τόσο, «δίνεται η δυνατότητα στις τράπεζες να συμμετέχουν στους διαγωνισμούς πώλησης ακίνητης περιουσίας και υποδομών του Δημοσίου αλλά και να ξεφορτωθούν μελλοντικά από τους ισολογισμούς τους, το στοκ των υποθηκευμένων ακινήτων» σημείωσε ο κος Γελαλής.
Αλλες ενστάσεις, αφορούσαν το άρθρο 19 που αναμορφώνει το ισχύον πλαίσιο για τις Ανώνυµες Εταιρείες Επενδύσεων Ακίνητης Περιουσίας (ΑΕΕΑΠ).
Με το ΤΑΙΠΕΔ να προσπαθεί να διευρύνει το πελατολόγιό του, και με τις τέσσερις από τις πέντε ΑΕΕΑΠ να είναι θυγατρικές τραπεζών, «μπορεί να φτάσουμε, από την Αστυνομία, μέχρι τα υπουργεία, να πληρώνουν νοίκι στην Deutsche Bank, καθώς το 90% των μετοχών των τραπεζών που είναι μετοχές του ελληνικού λαού, προορίζονται να πωληθούν μετά το 2015 και αυτή τη στιγμή τις διαχειρίζεται το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας» παρατήρησε η Νάντια Βαλαβάνη (ΣΥΡΙΖΑ).
Αντίστοιχα, η αγορήτρια της ΔΗΜΑΡ, Ασημίνα Ξυροτήρη, παρατήρησε πως μέχρι σήμερα οι εταιρείες αυτές, δικαιούνταν να επενδύουν μονάχα σε επαγγελματικά ακίνητα. Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, ελλοχεύουν «πολλοί κίνδυνοι σε σχέση με τους πλειστηριασμούς - κυρίως τους πλειστηριασμούς της κατοικίας, τη στιγμή που εδώ δεν τίθεται και κανένα όριο οικονομικό γι' αυτά τα ακίνητα».
Στο πλαίσιο αυτό, η αγορήτρια της ΔΗΜΑΡ δεσμεύθηκε να καταθέσει τροπολογία, «ούτως ώστε να βάλουμε ένα όριο για το σύνολο των επενδύσεων των εταιρειών αυτών στα οικιστικά ακίνητα και όσον αφορά και την τιμή αυτών των ακινήτων, για να μην πέσουμε στα θέματα των «κόκκινων» δανείων».
Αντίθετη υπήρξε η προσέγγιση του Μάκη Βορίδη (ΝΔ), ο οποίος εκτίμησε πως το υφιστάμενο πλαίσιο υπήρξε «υπερβολικό» για τις ΑΕΕΑΠ και πως «σε μια αγορά ακινήτων που έχει τεράστια δυσκολία στην Ελλάδα, το να μπορέσει κανείς να διαμορφώσει νομοθετικά πλαίσια και δυνατότητες επιχειρηματικής δράσης που θα τη διευκολύνουν, μάλλον θετικό μπορεί να είναι (...) Το εάν τελικώς θα είναι η Deutsche Bank ή όποιος άλλος, κανείς δεν μπορεί να το ξέρει...»
«Ο μόνος σίγουρος τρόπος αποτυχίας είναι να μην κάνουμε απολύτως τίποτα» σχολίασε και η εισηγήτρια της ΝΔ, Αννα-Μισέλ Ασημακοπούλου.
Αντίθετα, με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου «η ελληνική αγορά θα προσφέρει στην διεθνή και εγχώρια επενδυτική κοινότητα μια αξιοπρεπή γκάμα προϊόντων συλλογικών επενδύσεων, μέσω της οποίας οι επαγγελματίες διαχειριστές θα μπορούν να εξασφαλίζουν τη διαπραγματευσιμότητα, αλλά και τη διαφάνεια των επενδυτικών τους επιλογών, διαμορφώνοντας ένα αξιόλογο αλλά και αποτελεσματικό περιβάλλον μεταφοράς πόρων στον παραγωγικό ιστό της Ελλάδος».
Το ζήτημα της απαλλαγής καταβολής φόρων μεταβίβασης των ενεργητικών στοιχείων της ΑΤΕ στην Τράπεζα Πειραιώς (άρθρο 22) έθιξε η Φεβρωνία Πατριανάκου (ΝΔ) και αναρωτήθηκε «με ποια λογική αποφασίστηκε να μην καταβληθούν στο Δημόσιο τα περίπου 150 εκ. ευρώ των φόρων μεταβίβασης των ακινήτων της ΑΤΕ».
«Δώρο με προίκα» διαπίστωσε η Νάντια Βαλαβάνη (ΣΥΡΙΖΑ), ενώ αντίστοιχη παρατήρηση επεφύλασσε ο Πάρις Κουκουλόπουλος (ΠΑΣΟΚ), ο οποίος ζήτησε παράλληλα από το υπουργείο Οικονομικών, μια «γενναία ρύθμιση» για τα κληροδοτήματα, καθώς ο νόμος που τα διέπει, είναι ο αναγκαστικός νόμος του 1939. Ο κ. Κουκουλόπουλος, όπως επίσης και η Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά (ΑΝ.ΕΛ) έθεσε επίσης ζήτημα επιστροφής φόρου κατανάλωσης πετρελαίου για τις ευπαθείς ομάδες.
«Σίγουρα οι αιτήσεις που έχουν γίνει είναι πολύ υψηλότερες από το ποσό που έχει εγκριθεί και τον Ιανουάριο» απάντησε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Σχόλιο: Διαβάζοντας την είδηση, δεν ξέρουμε τι να υποθέσουμε...Λεφτά χαρίζονται στην Τράπεζα Πειραιώς (λες και δεν έφταναν τα τόσα που έλαβε μαζί με την Αγροτική), οι ξένες τράπεζες γίνονται κυρίαρχες του παιχνιδιού στις αποκρατικοποίησεις (λες και δεν φτάνει το ότι πολλά από τα ιδιωτικά δάνεια στην χώρα μας έχουν ήδη πωληθεί στο εξωτερικό), η κυβέρνηση "δεν περίμενε τόση μεγάλη ζήτηση επιστροφής φόρου κατανάλωσης" και γενικώς επικρατεί ένα χάος και μια τσαπατσουλιά που δεν καταδεικνύει σοβαρό και οργανωμένο κράτος.

Βέβαια τα όσα διαβάζουμε δεν έχουν σχέση με "επενδυτικά εργαλεία". Απλώς εξυπηρετούν κάποια συγκεκριμένα συμφέροντα τα οποία ευκαιρία θα βρουν να βγάλουν μερικές "ακόμα δεκαρούλες". Αντί να δούμε κινήσεις που πραγματικά θα δημιουργήθουν ένα θετικό επενδυτικό περιβάλλον, προς όφελος (και όχι εις βάρος) και του κράτους, βλέπουμε μια προσπάθεια προικοδότησης των τραπεζών (ελληνικών και ξένων) λες και δεν έχουν "βοηθηθεί" αρκετά από την αρχή της κρίσης (και όχι μόνο)...

Και για να μην ξεχνιόμαστε... Πριν λίγο καιρό κυκλοφόρησε ευρέως στο διαδίκτυο, μια φωτογραφία της "παλιάς Αθήνας"...Μια φωτογραφία που ξύπνησε μνήμες και προκάλεσε αναπόληση...Ήταν όμως τα πράγματα τόσο όμορφα τότε; Το άρθρο από το "Βήμα" εξηγεί πως μάλλον όχι...

Πηγή ειδήσεων: "Έθνος", "Βήμα"

Δεν υπάρχουν σχόλια: