Τρίτη, 8 Δεκεμβρίου 2015

Ο Δεκέμβρης και τα τεράστια εκπαιδευτικά κενά στα ελληνικά σχολεία

Τα εκπαιδευτικά κενά στα σχολεία αποτελούν μόνιμη είδηση στην χώρα μας εδώ και πολλά χρόνια - από το 2000 και μετά για λόγους οικονομίας το Υπουργείο Παιδείας καθυστερεί συστηματικά να στέλνει "αναπληρωτές" και "ωρομίσθιους" δασκάλους και καθηγητές, αφήνοντας πολλές φορές τα σχολεία χωρίς βασικές ειδικότητες, προκειμένου να κερδίσουν μερικές χιλιάδες ευρώ εις βάρος των μαθητών.

Αυτό που συνέβει όμως φέτος - επί "αριστερού" ΣΥΡΙΖΑ που υποτίθεται ότι έχει ιδιαίτερη ευαισθησία στο θέμα της δημόσιας παιδείας - δεν έχει προηγούμενο...Καταρχήν τα περισσότερα "ολοήμερα" σχολεία έχουν πάψει εδώ και καιρό να είναι ολοήμερα: οι δάσκαλοι που είχαν υπό την εποπτεία τους το "επιπλέον" κομμάτι της εκπαιδευτικής μέρας των παιδιών μεταφέρονται στο "κανονικό" ωράριο, αφού τα σχολεία δεν έχουν δασκάλους γι' αυτά, με αποτέλεσμα τα σχολεία αυτά να λειτουργούν "προσωρινά" (εδώ και 4 μήνες) με το κανονικό ωράριο αφού δεν υπάρχει κανείς να κρατήσει τα παιδιά μετά τη λήξη του ωραρίου, καθηγητές στα Γυμνάσια που διδάσκουν Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές κάνουν Μαθηματικά και Ιστορία (!!!) αφού υπάρχουν ελλείψεις σ' αυτές τις βασικές ειδικότητες, νηπιαγωγεία έχουν λιγότερες θέσεις ή έχουν νηπιαγωγούς να κάνουν μάθημα σε 30 νήπια κ.ο.κ.

Αυτό βέβαια είναι μόνο μια πλευρά της κατάστασης: η άλλη είναι ότι ακόμα και στις περιπτώσεις που τα κενά καλύπτονται, αυτό γίνεται όχι με κονδύλια του κράτους αλλά με χρήματα του ΕΣΠΑ (όπως π.χ. στους παιδικούς σταθμούς - αλλά και όχι μόνο εκεί), πράγμα που δείχνει συνεχιζόμενη έλλειψη προγραμματισμού, αφού οι ανάγκες όχι μόνο δεν μειώνονται κάθε χρόνο αλλά αυξάνονται: οι γονείς δουλεύουν περισσότερες ώρες (όπου και όταν υπάρχει δουλειά) για να τα βγάλουν πέρα και τα κενά παραμένουν κενά στο διηνεκές. Έτσι η στήριξη σε κάτι που μπορεί να τεθεί εκτός "δράσεων" οποιαδήποτε στιγμή (αφού το γεγονός ότι βρίσκονται αυτή τη στιγμή στη λίστα των "αποδεκτών" δράσεων είναι μάλλον αποτέλεσμα διαπραγματεύσεων με τις υπάρχουσες αρχές και μπορεί ν' αλλάξει στον επόμενο "κύκλο" του προγράμματος) μια βασικής και αναγκαίας παροχής, κάνει την μελλοντική κάλυψη των κενών επισφαλή.

Βέβαια η αλήθεια είναι ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ακολουθώντας το παράδειγμα της κυβέρνησης Σαμαρά, λειτουργεί με τη λογική του τζογαδόρου: με τις προσλήψεις στο Δημόσιο "παγωμένες" και τα κενά ολοένα και αυξανόμενα, έχοντας την "καβάτζα" των ΕΣΠΑ, μπορεί να καλύψει προσωρινά τις ανάγκες που υπάρχουν - όταν αποφασίζει να το κάνει αφού υπάρχει ένα 4μηνο από την "ανακάλυψη" του κενού μέχρι την κάλυψή του - προωθώντας προσλήψεις σε τομείς που είτε οι ανάγκες είναι μεγαλύτερες, είτε ο υπουργός έχει μεγαλύτερη δύναμη. Για την μόνιμη κάλυψη των αναγκών, έχει ο Θεός - αφού η κυβέρνηση τζογάρει υπέρ της ανάπτυξης, της αύξησης των δημοσίων εσόδων και την έξοδο από τα Μνημόνια.

Το πόσο πιθανόν είναι αυτό στην Ελλάδα το αφήνουμε στην κρίση των αναγνωστών μας...

Βέβαια η κυβέρνηση ελπίζει ότι οι δανειστές, μετά από τόσες υποχωρήσεις που έχει κάνει η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, θα δεχτούν προσλήψεις στον χώρο της παιδείας...Όπως δηλώνει ανοιχτά ο κ. Βερναρδάκης (αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης, που εισήλθε στην Βουλή λόγω της παραίτησης Σακελλαρίδη), "οι 10.000 διορισμοί μόνιμου προσωπικού (Σ.Σ. που ελπίζει να πραγματοποιήσει η κυβέρνηση) το 2016 θα αφορούν εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προκειμένου να λύσουμε οριστικά το πρόβλημα των κενών στα σχολεία".

Βέβαια οι δηλώσεις Βερναρδάκη αποκαλύπτουν την μισή αλήθεια: η κάλυψη των κενών δασκάλων και νηπιαγωγών μέσω ΕΣΠΑ, είναι προϋπολογισμένη και για το σχολικό έτος 2016-17, ενώ στον προϋπολογισμό δεν υπάρχει αντίστοιχο κονδύλι για προσλήψεις στο Υπουργείο Παιδείας. Οπότε είτε δεν μας λέει όλη την αλήθεια, είτε (το πιο πιθανόν) οι "10000 εκπαιδευτικοί" (που και πάλι καλύπτουν εν μέρη το πρόβλημα και δεν το λύνουν "οριστικά" όπως πιστεύει ο κύριος υπουργός), θα προσληφθούν μεν το 2016 (το καλό σενάριο) αλλά θ' αρχίσουν να δουλεύουν αργότερα (όταν η Ελλάδα ξαναπάρει το Euro)...

Δεν υπάρχουν σχόλια: