Κυριακή, 17 Απριλίου 2011

Μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα 2011-2015 - Νέοι φόροι, νέες αυξήσεις τιμών και νέα μέτρα / Οφειλές εταιριών προς ΝΑΤ / Αποχαιρετισμός στον Νίκο Παπάζογλου



(Σε περίπτωση που έχετε παραπεμφεί στο blog μας από μηχανή αναζήτησης, σας ενημερώνουμε ότι υπάρχει δύο πιο πρόσφατες ανάρτησεις εδώ και εδώ σχετικά με τα μέτρα που προβλέπονται από το Μεσοπρόθεσμο και τις αλλαγές στη φορολογία. Παρασκήνια από την ψηφοφορία για το Μεσοπρόθεσμο μπορείτε να βρείτε εδώ).

Σας παρουσιάζουμε τα μέτρα του μεσοπρόθεσμου προγράμματος μέχρι το 2015 με τα σχόλια μας...Ως γενική εικόνα, μπορούμε να πούμε ότι ήταν "αναμενόμενα" και κυρίως φοροεισπρακτικά εις βάρος των συνήθων θυμάτων - ολόκληρη την έκθεση μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ, και θα διαπιστώσετε ότι βασίζεται σ' ευχολόγια και μάλλον απευθύνεται σε άτομα περιορισμένης διανοητικής αντίληψης (π.χ. θεωρεί ότι το μέγιστο επίπεδο που θα φτάσει η ανεργία είναι το 14,8% τη στιγμή που είναι ήδη στο 15% και το κλείσιμο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων είναι μαζικό). Καλή ανάγνωση και καλή δύναμη σε όλους...(Ανανέωση: Το κατατεθέν Μεσοπρόθεσμο, μπορείτε να το βρείτε εδώ ).

ΔΑΠΑΝΕΣ: Εξοικονομήσεις 15,6 δισ. ευρώ ή 6,5% ΑΕΠ

* 1,1% του ΑΕΠ από την αξιολόγηση γραμμή-γραμμή όλων των κωδικών δαπανών στο δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, που πραγματοποιείται για πρώτη φορά για να οδηγήσει σε εξοικονομήσεις από λειτουργικές δαπάνες (τηλεπικοινωνίες, ενέργεια, δημόσιες σχέσεις κ.λπ.) αλλά και ενοίκια, καθώς ερευνώνται όλες οι δυνατότητες χρήσης της ιδιόκτητης περιουσίας του δημοσίου. Η προσπάθεια ενισχύεται περαιτέρω από την εφαρμογή ενιαίου ηλεκτρονικού συστήματος προμηθειών.

Πολύ καλή ιδέα ομολογουμένως...Δυστυχώς όμως θα έπρεπε να ήταν η πρώτη που εφαρμόζεται και να την είχαμε δει ΗΔΗ στην πράξη (π.χ. αντί να σκεφτόμαστε το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας θα μπορούσε το δημόσιο να χρησιμοποιεί τ' ακίνητα του)... Μια ερώτηση όμως: Πως συνάδει με τ' αυξημένα κονδύλια για λειτουργικές δαπάνες των γραφείων του Πρωθυπουργού, του κυρίου Πάγκαλου, του κυρίου Γερουλάνου και του κυρίου Παμπούκη; Το σύνολο της ΕΠΙΠΛΕΟΝ δαπάνες για τηλέφωνα στα γραφεία των δύο πρώτων ξεπερνάει τις 90000 ευρώ για τους 2 πρώτες μήνες του 2012! Επίσης πως συνάδει με την έγκριση δαπάνης για "αλλαγή διακόσμησης και επίπλωσης" στο γραφείο της κυρίας Διαμαντοπούλου; Μάλλον καθόλου. Παράλληλα όσο αφορά τις προμήθειες, θα πρέπει να υπάρχει ομαδοποίηση των οργανισμών & υπουργείων έτσι ώστε να υπάρχει μεγιστοποίηση του οφέλους...

* 1,1% του ΑΕΠ από την επαναξιολόγηση των κοινωνικών επιδομάτων για την μείωση των ελλειμμάτων των επικουρικών ταμείων, αλλά και των ελλειμμάτων των κοινωνικών φορέων με την εφαρμογή εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων στην χορήγηση επιδομάτων.

Δηλαδή σα να λέμε όποιος έχει σπίτι δεν θα παίρνει επίδομα ανεργίας (λογικό - τι το χρειάζεται το φαγητό αφού δεν μένει στο δρόμο) ή επίδομα πολυτέκνου (να βάλει τα παιδιά του στα φανάρια να καθαρίζουν τζάμια στο κάτω-κάτω) ή ακόμα και επιδόματος τέκνων...Διαβάστε αναλυτικά εδώ τι προβλέπεται (και τα σχόλια μας).

* 0,5% του ΑΕΠ από την επαναξιολόγηση της λειτουργίας και των δαπανών των φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα, την κατάργηση και τη συγχώνευση φορέων που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τον νέο εκπαιδευτικό και τον νέο υγειονομικό χάρτη της χώρας, την κατάργηση και συγχώνευση εφοριών και τελωνείων και την κατάργηση και συγχώνευση υπηρεσιών στο εξωτερικό.

Δηλαδή θα καταρρεύσει το κοινωνικό κράτος, θα περιοριστεί η πρόσβαση στο σχολείο (λεπτομέρειες εδώ) και στη δευτεροβάθμια υγεία (δείτε εδώ) για 0,5% του ΑΕΠ. Εύγε. Δεν φτάνει που κάνουν ό,τι κάνουν, το κάνουν και για ψίχουλα. Για τις εφορίες και τα τελωνεία (βασικές πηγές εσόδων για την χώρα) θα πούμε ότι χρειάζονται αναδιάρθρωση και όχι κλείσιμο. Αλλιώς παραδεχόμαστε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να μειωθεί η φοροδιαφυγή και το λαθρεμπόριο (εκτός ποια και αν ιδιωτικοποιηθεί τόσο η εκτελώνηση όσο και ο φορολογικός έλεγχος - πράγμα που μέχρι ένα βαθμό ήδη προβλέπεται). Παρομοίως και για τις πρεσβείες: Ήδη υπάρχουν χώρες που οι ομογενείς χρειάζονται 5-6 ώρες ταξίδι για την έκδοση ενός απλού εγγράφου (και μιλάμε για χώρες με μεγάλο αριθμό όπως η Μεγάλη Βρετανία, οι ΗΠΑ, η Γερμανία και το Βέλγιο). Φανταστείτε τι έχει να γίνει αν περιοριστεί ο αριθμός τους - τιμωρούμαστε δηλ. τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδος.

* 0,9% του ΑΕΠ εξοικονόμηση από το μισθολογικό κόστος του δημοσίου μέσα από την καλύτερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, την εφαρμογή της μίας πρόσληψης ανά πέντε αποχωρήσεις, την μείωση στον αριθμό των συμβασιούχων κατά 10% κατ’ έτος, την αύξηση του ωραρίου από 37,5 ώρες σε 40 ώρες την εβδομάδα όπως ισχύει σε όλη την υπόλοιπη οικονομία, την καθιέρωση δυνατότητας μερικής απασχόλησης στο δημόσιο και τον περαιτέρω περιορισμό των δαπανών για αμειβόμενες επιτροπές και υπερωρίες.

Γι' αυτά τα μέτρα έχουμε γράψει εδώ κι εδώ. Όσο για το ωράριο θα πούμε αυτό: Σε καμία χώρα του δυτικού κόσμου δεν υπάρχει συνεχές 8ωρο - αυτό περιλαμβάνει διαλ. 45' - 1 ώρα την μέρα. Και ας μη γελιόμαστε: Το μεγάλο ωράριο δεν συνεπάγεται παραγωγικότητας. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι κίνητρα για την παραγωγικότητα, που βέβαια δεν υφίστανται με συνεχείς μειώσεις και καταργήσεις επιδομάτων, που στο κάτω-κάτω δεν είναι το κύριως πρόβλημα όπως φαίνεται εδώ. Οι μισθοί στο Δημόσιο ούτε υπέρογκοι είναι, ούτε οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι πολύ (όπως φαίνεται στην έκθεση που πλήρωσε η ίδια η κυβέρνηση για να εκπονηθεί).

* 0,5% του ΑΕΠ του εξοικονομήσεις στον χώρο της υγείας με μείωση του κόστους ανά περιστατικό, την εφαρμογή κεντρικού συστήματος προμηθειών, την επανατιμολόγηση των ιατρικών πράξεων.
* 0,7% του ΑΕΠ του από τη φαρμακευτική δαπάνη στους φορείς υγείας, το ΕΣΥ και την φαρμακευτική δαπάνη των ασφαλιστικών ταμείων, με την ηλεκτρονική συνταγογράφηση, τη χρήση γενόσημων και τη λίστα φαρμάκου.

Μακάρι να γίνει η ηλεκτρονική συνταγογράφηση, αλλά δυστυχώς, "κόσμο ακούω και κόσμο δε βλέπω" που λέει και ο Καραγκιόζης. Γιατί δεν έχει ήδη εφαρμοστεί; Γιατί ενώ έχει ανακοινωθεί από την πρώτη θητεία του κυρίου Καραμανλή δεν έχουν ολοκληρωθεί ο σχετικός σχεδιασμός (παρότι έχουν γίνει και σχετικές δωρεές όπως φαίνεται εδώ); Και κάτι ακόμα...Οι ελλείψεις των φαρμάκων στα νοσοκομεία είναι τεράστιες (δείτε εδώ), που δε λύνονται με τη χρήση γενόσημων φαρμάκων μόνο, τα οποία στο κάτω-κάτω δεν είναι πάντα ισάξια των κανονικών...

* 0,5% του ΑΕΠ από την μείωση των δαπανών των ΔΕΚΟ μέσω του περιορισμού του μισθολογικού και λειτουργικού κόστους, τη συγχώνευση και το κλείσιμο φορέων και λειτουργιών, την μείωση των επιχορηγήσεων σε άλλους φορείς.

Να προτείνουμε γι' αρχή τη διακοπή επιχορηγήσεων σε ΜΚΟ φίλων και υμετέρων, που κατασπαταλούν το δημόσιο χρήμα άνευ αντικρίσματος και έχουν γίνει η καλύτερη πηγή μαύρου χρήματος για μια κάστα ανθρώπων; Για τις συνενώσεις οργανισμών τα έχουμε γράψει εδώ - αλλά θα τονίσουμε ότι κρατόντας δύο μέτρα και δύο σταθμά (όπως φαίνεται σ' αυτή την ανάρτηση), όφελος δεν θα υπάρξει...

* 0,5% του ΑΕΠ από την μείωση των εξοπλιστικών δαπανών, αλλά και των λειτουργικών δαπανών στην Άμυνα της χώρας μέσω του κλεισίματος στρατοπέδων.

Σωστό μέτρο που όμως δεν προχωράει...Το πολυδιαφημισμένο κλείσιμο τελικά αφορά 5 κέντρα εκπαίδευσης, μόνο ένα εκ των οποίων βρίσκεται σε μεγάλο αστικό κέντρο (Κόρινθος). Αλήθεια ποιος ο λόγος ύπαρξης τέτοιων κέντρων σε μεγάλες πόλεις και στην Αττική; Και βέβαια λύση δεν είναι η οριζόντια περικοπή εις βάρος της επιχειρησιακής κατάστασης του στρατεύματος...Η λύση είναι η αγορά εξοπλισμών με επιχειρησιακά και όχι πολιτικά κριτήρια και η επιλογή των βέλτιστων λύσεων και όχι γιατί "οι Γερμανοί/Γάλλοι/Αμερικάνοι είναι συμμαχοί μας" αλλά μας πουλάνε αεροπλάνα χωρίς οπλικά συστήματα (τα οποία τα χρυσοπληρώνουμε μετά ξεχωριστά)...

* 0,9% του ΑΕΠ από περαιτέρω εξοικονομήσεις σε άλλες δαπάνες του δημοσίου (π.χ. διαχειριστικό κόστος ΠΔΕ, διακίνηση τύπου, αποδιδόμενοι πόροι κ.λπ.) έως το τέλος της περιόδου.

Καλές ιδέες...Αλλά χωρίς δημόσιες επενδύσεις δεν υπάρχει ανάπτυξη δυστυχώς ιδιαίτερα σε καιρούς ύφεσεις. Η μετακίνηση των εσόδων από τα διόδια από τις δημόσιες επενδύσεις στο έλλειμμα είναι λάθος και θα την πληρώσουμε πολλαπλώς...

Αύξηση δημοσίων εσόδων

* 1,5% του ΑΕΠ από την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής μέσα από την πλήρη λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων διασταυρώσεων, ελέγχων και επεξεργασίας όλων των πληροφοριών που σχετίζονται με την φορολογική βάση.
* 1,5% του ΑΕΠ την αντιμετώπιση της εισφοροδιαφυγής μέσα από τις διαρθρωτικές αλλαγές στο σύστημα ελέγχου και τα μέτρα για την μείωση της ανασφάλιστης εργασίας.

Σωστά όλα αυτά...Μήπως όμως θα πρέπει να διασφαλιστεί η εργασία, να μειωθεί η ανεργία (που συνεχώς αυξάνεται) και να προστατευθούν τα εργασιακά δικαιώματα (που καταπατώνται), να ελεχθούν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί για να μην πάνε τα μέτρα στο βρόντο;

* 0,9% του ΑΕΠ από την επαναξιολόγηση με βάση κοινωνικά και αναπτυξιακά κριτήρια των φορολογικών απαλλαγών και την επανεξέταση των φόρων υπέρ τρίτων.

Πρέπει να τονίσουμε ότι οι φοροαπαλλαγές έχουν και λόγο και αιτία - τις αλλαγές και τις ενστάσεις μας μπορείτε να τις δείτε εδώ.

* 0,5% του ΑΕΠ από την αύξηση των εσόδων των ΔΕΚΟ και των εσόδων από τις συμμετοχές και την επιχειρηματική δραστηριότητα του κράτους.

Αύξηση των εσόδων από τις ΔΕΚΟ δεν μπορεί να υπάρξει με μαζικό ξεπούλημα τους σε περίοδο ύφεσης όπως επιτάσσει η τρόικα (δείτε εδώ και εδώ - και πέραν των άλλων αν πουληθούν δεν μπορούν ν' αποδώσουν στο μέλλον). Οι συμμετοχές αποδίδουν σε βάθος χρόνου και ο στόχος αύξησης των εσόδων είναι μάλλον ανέφικτος (ενώ συν τοις άλλοις θα έχουμε και την απώλεια των υποδομών)...

* 0,3% του ΑΕΠ από την αύξηση των ίδιων πόρων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο πλαίσιο της αποτελεσματικότερης διαχείρισης των ΟΤΑ και της αυξανόμενης ανεξαρτησίας των τοπικών φορέων διακυβέρνησης.

Έμμεσα το μέτρο υποδηλώνει: "Εμείς κάναμε τον Καλλικράτη, περιορίσαμε τους πόρους στην τοπική αυτοδιοίκηση, τους δώσαμε αρμοδιότητες και την υποχρέωση να πληρώνουν, ας βρούνε τα λεφτά να καλύψουν τις ανάγκες τους" (το γιατί το λέμε διαβάστε το εδώ και εδώ).

Στο πλάνο αναδιαρθρώσεων μπαίνουν οι κυριότερες ΔΕΚΟ, όπως οι συγκοινωνιακές ΟΣΕ και ΟΑΣΑ, αλλά και οι παραγωγικές ΕΑΒ και ΕΑΣ, αλλά και η ΕΡΤ. Παράλληλα, εξετάζεται κάθε ενδεχόμενο και δυνατότητα αύξησης των εσόδων τους και αξιοποίησης των μέσων και των περιουσιακών στοιχείων που διαθέτουν. Ο ρόλος των δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών επαναξιολογείται. Εφαρμόζονται σχέδια αναδιάρθρωσης σε όλες τις δημόσιες επιχειρήσεις, ξεκινώντας από τις πλέον ελλειμματικές, τον ΟΣΕ και τον ΟΑΣΑ.

Κοινώς ετοιμαστείτε για μαζικές ιδιωτικοποιήσεις...

Οι αναλογιστικές μελέτες για τα Επικουρικά Ταμεία ασφάλισης θα αναδείξουν την δυνατότητα των ταμείων αυτών να συνεχίσουν να στηρίζουν τα εισοδήματα των συνταξιούχων στο μέλλον. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι αναγκαία μια μερική εξοικονόμηση πόρων από το επικουρικό σύστημα ασφάλισης της τάξεως του 0,5%-1%, ώστε να διασφαλιστούν οι επικουρικές συντάξεις των μελλοντικών συνταξιούχων. Το υπουργείο Οικονομικών αναφέρει ότι "παρά τις δυσκολίες, προτεραιότητα και απόφασή μας είναι η ενίσχυση των χαμηλών συντάξεων - αυτό θα γίνει το ταχύτερο δυνατό".

Αν κάποιος έχει πληρώσει 35 χρόνια εισφορές για επικουρική σύνταξη και εφάπαξ, έχει κάνει το χρέος του απέναντι στο σύστημα και έχει κάθε δίκιο ν' απαιτεί να την λάβει στο τέλος του εργασιακού του βίου (για το τι μέλλει γενέσθαι με τις επικουρικές πληροφορηθείτε το εδώ). Με το κίνδυνο της διακοπής τους και χωρίς καμία ικανοποιητική δήλωση που να τονίζει τη διάθεση της κυβέρνησης για προστασίας τους, πως μπορεί κανείς να νιώσει σιγουριά για το μέλλον; Πως μπορεί να πιστέψει την κυβέρνηση ότι "δεν θα ύπαρξουν νέες περικοπές"; Και τέλος πως θα μπορέσει να ανακοπεί το κύμα συνταξιοδοτήσεων που επιβαρύνει τ' ασφαλιστικά (και επικουρικά) ταμεία (στα οποία παρεπιπτόντως δεν ξέρουμε επακριβώς τι συμβαίνει με τα οικονομικά τους); Από κει και πέρα αφήσαμε το "ευχολόγιο" του Υπουργείου για ενίσχυση των χαμηλών συντάξεων "όταν αυτό γίνει δυνατό" για να καταλάβετε από πρώτο χέρι για το επίπεδο της έκθεσης...

Σ' αυτά πρέπει να προστεθούν:

-Κατάργηση του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ 6,5% και μετάταξη όλων των προϊόντων σε δύο μόνο συντελεστές, 10% και 20%, που θα αντικαταστήσουν τους συντελεστές 13% και 23%. Έτσι η κυβέρνηση υπολογίζει να εξασφαλίσει έως και 1 δισ. ευρώ επιπλέον έσοδα, αλλά ταυτόχρονα θα επιβαρύνει μια σειρά προϊόντων, ανάμεσά τους τον τουρισμό (ξενοδοχεία, κάμπιγκ), τον πολιτισμό αλλά και την υγεία (φάρμακα), που σήμερα φορολογούνται με τον υπερ-μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ. Αλήθεια μέρος της φαρμακευτικής δαπάνη δεν την πληρώνουν τ' ασφαλιστικά ταμεία; Δεν θα χτυπηθούν απ' αυτό το μέτρο; Ο πολιτισμός (βιβλία, κινηματογράφος, συναυλίες, θέατρα, μουσεία) δε θα χτυπηθεί από τις αυξήσεις στις τιμές; Πως θα συντηρηθούν χιλιάδες επιχειρήσεις εστίασης (ταβέρνες, καφετέριες) όταν θ' αναγκαστούν ν' αυξήσουν τις τιμές τους - δε θα γίνει μαζική αύξηση της φοροδιαφυγής; Ο τουρισμός σε μια δύσκολη εποχή δεν πρέπει να συντηρηθεί; Πως θα γίνει αυτό όταν ο αντίστοιχος ΦΠΑ σε άλλες χώρες είναι 4-5%;-Μείωση των φόρων στις επιχειρήσεις κατά 1-2 μονάδες (18%-19% αντί 20% - μέτρο προσέγγισης Σαμαρά αλλά όχι άμεσα).

Επιπλέον στα φορολογικά μέτρα που θα ανακοινωθούν θα περιλαμβάνεται:

-αύξηση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης για όλους και επίδομα θέρμανσης που θα δοθεί σε ελάχιστους (με εισόδημα έως 6000 ευρώ ή λίγο παραπάνω). Γι' αυτό έχουμε ξαναγράψει εδώ (όπου φαίνεται και το ότι οι πρατηριούχοι είναι ο τελευταίος τροχός της αμάξης) - είναι αυτονόητο ότι αποτελεί άλλο ένα είδος κεφαλικού φόρου, αφού επηρεάζει όλα τα εισοδήματα, όλες τις περιοχές της χώρας χτυπώντας περισσότερο τους τους μικρομεσαίους και τους οικονομικά ασθενέστερους.

-μείωση του αφορολόγητου ορίου: Το αφορόλογοητο όριο των 12.000 ευρώ θα διατηρηθεί μόνο για τους συνταξιούχους και θα μειωθεί για τις υπολοιπες κατηγορίες φορολογουμένων. Ένα από τα σενάρια που θα παρουσιάσει στο Υπουργικό Συμβούλιο ο Γ.Παπακωνσταντίνου προβλέπει τη μείωσή του στα 6.000 ευρώ για τους ελεύθερους επαγγελματίες και εμπόρους, ενώ για τους μισθωτούς θα διαμορφωθεί στα 8.000 ή 10.000 ευρώ. Η μείωση του αφορολόγητου θα ισχύσει για τα εισοδήματα του 2011. Αντί να δίνονται κίνητρα για την φορολογική ειλικρίνεια, θεσπίζονται συνεχώς νέα αντικίνητρα. Η μείωση του αφορολογήτου είναι απαράδεκτη ιδιαίτερα εφόσον αποτελεί μέτρο που θα εφαρμοστεί γι' αυτή την χρονιά, ενώ έχουν περάσει ήδη 5 μήνες.

-ετήσιες εισφορές: Ειδική εισφορά θα πληρώνουν κάθε χρόνο αρχίζοντας από φέτος οι κάτοχοι ΙΧ αυτοκινήτων άνω 2.000 ή 2.500 κ.εκ., σκαφών αναψυχής άνω των 20-25 μέτρων και ακινήτων με αντικειμενική αξία άνω των 350.000 ή 400.000 ευρώ.

-μείωση αφορολόγητου Φόρου Ακίνητης Περιουσίας: Το αφορόλογητο όριο του ΦΑΠ από τα 400.000 ευρώ που ανέρχεται σήμερα θα μειωθεί στα 250.000 έως 300.000 ευρώ για κάθε άτομο. Οι περισσότεροι Έλληνες είναι ιδιοκτήτες εκ κληρονομιάς. Αυτό πλέον τιμωρείται και με νόμο - γιατί σου λέει ο άλλος να μην αφήσει στο κράτος τα ακίνητά του και τ' αφήνει στα παιδιά του; Να πληρώσουν!

-τέλη κυκλοφορίας: Αύξηση περίπου κατά 10% των τελών κυκλοφορίας για το 2012. Θυμηθείτε ότι τα τέλη κυκλοφορίας στην χώρα μας είναι από τα πιο ακριβά στην Ευρώπη - αναμένεται καινούργιο κύμα καταθέσεως πινακίδων...

-ειδικός φόρος στα αναψυκτικά: Επιβολή ειδικού φόρου στα μη αλκοολούχα ποτά, καθώς και στο φυσικό άεριο από την 1η Ιουλίου 2011. Αυτό προφανώς αποτελεί κεφαλικό φόρο, δεν επιβάλλεται πουθενά αλλού στον δυτικό κόσμο και θα χτυπήσει εκτός από τους φορολογουμένους και δεκάδες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις τοπικού ενδιαφέροντος που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή υπηρεσιών. Για να μην πούμε το ότι είναι απαράδεκτο η επιβολή φόρου στο νερό που είναι είδος πρώτης ανάγκης

-τσιγάρα: Αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καπνικά προϊόντα. Αλήθεια ποιος θα ευνοηθεί από το μέτρο αυτό; Είπαμε κακή συνήθεια το τσιγάρο αλλά δεν χρειάζεται οι φόροι να κοστίζουν 3 φορές όσο το πραγματικό κόστος του πακέτου!

-Ρυθμίσεις τακτοποίησης: Ετοιμάζονται ρυθμίσεις για την τακτοποίηση αυθαίρετων κτισμάτων και της αδήλωτης πισίνας. Βέβαια το ερώτημα είναι ποιος θα τα "τακτοποιήσει" μετά το κάζο των ημιυπαιθρίων για το οποίο θα γράψουμε σε προσεχή ανάρτηση.

Και για να μην ξεχνιόμαστε... Ξεσηκώθηκαν ορισμένοι μεγαλοσχήμονες δημοσιογράφοι γιατί το ΝΑΤ απαγόρευσε την ελευθεροπλοϊα κρουαζιεροπλοίου της εταιρείας Louis Hellenic Cruises (ενώ εκκρεμεί δικαστική διένεξη). Παράλληλα δε παρέλειψαν να πουν ότι αυτό συμβαίνει γιατί η εταιρεία χρωστάει 15 εκατομύρια ευρώ για μη καταβαλλόμενες ασφαλιστικές εισφορές ναυτικών. Ανεξάρτητα με τα όσα λένε αυτοί, είναι βέβαια προφανές ότι το ΝΑΤ έχει δίκιο: Δεν είναι δυνατόν μια εταιρεία να "βάζει φέσι" τόσα χρήματα και να λειτουργεί απρόσκοπτα. Οι νόμοι πρέπει να είναι ίδιοι για όλους και ο καθένας πρέπει να πληρώνει τις ασφαλιστικές του εισφορές όπως και να τον λένε. Διαφορετικά θα συνεχίσουμε να μιλάμε για "μαύρη τρύπα" των ταμείων και θα μιλάμε γενικά για "κακοδιαχείριση". Μόνο που εδώ η "κακοδιαχείριση" έχει όνομα και επίθετο - Louis Hellenic Cruises.

Και κάτι τελευταίο... Την Κυριακή το πρωϊ απεβίωσε ο αγαπημένος (σε πολλούς από εμάς) τραγουδοποιός Νικόλας Παπάζογλου μετά από πολύχρονη μάχη με τον καρκίνο. Ο Νικόλας Παπάζογλου δεν κυκλοφόρησε πολλούς δίσκους αλλά όσους κυκλοφόρησε μας άφησαν τραγούδια που θα μείνουν αθάνατα - η συνεργασία του δε με τον προσφάτως αποβιώσαντα Μανόλη Ρασούλη θα μείνει ιστορική και το κενό που αφήνει στην ελληνική μουσική δυστυχώς δυσαναπλήρωτο - τα τελευταία χρόνια είχε αποσυρθεί από τα μουσικά δρώμενα στην αγαπημένη του Νίσυρο όπου έδινε τον αγώνα του, ενώ τον τελευταίο καιρό βρισκόταν σε νοσοκομείο των Αθηνών. Αιωνία του η μνήμη, εμείς θα τον θυμόμαστε (όπως και τον Ρασούλη) αφού μας συντρόφευσε υπέροχα στα μαθητικά και νεανικά μας χρόνια:

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Δεν καταλαβαίνω. Το 70% των Ελλήνων είναι ενάντια στο Μεσοπρόθεσμο, άλλα αν διαβάσει κανείς τα σχόλια στα sites των εφημερίδων, νομίζει ότι οι όλοι οι 'Ελληνες θα πάνε να βοηθήσουν τον Γιώργο και τον Βαγγέλη στους πλειστηριασμούς... Ήμαρτον ποια με τους υπαλλήλους της κυβέρνησης - άλλη δουλειά δεν έχουν να κάνουν;